کد مطلب: ۶۲۰۶۳۱

گزارش تجارت‌نیوز از نرخ فروش مسکن در تهران

تغییرات قیمت مسکن در تهران / کدام منطقه بیشترین افزایش قیمت را داشت؟

تغییرات قیمت مسکن در تهران / کدام منطقه بیشترین افزایش قیمت را داشت؟

بر اساس داده‌های بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن در تهران در ماه گذشته افزایش داشت. کدام مناطق افزایش قیمت بیشتری را ثبت کردند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، داده‌های بانک مرکزی حاکی از جهش ۳۳ درصدی تعداد معاملات املاک مسکونی تهران طی آذر ماه و ثبت کردن رکورد ۱۷ ماهه ۹۸۰۰ معامله املاک مسکونی در تهران است. همچنین موتور افزایش قیمت مسکن هنوز به طور جدی روشن نشده است و طی ماه قبل رشد ۱.۸ درصدی متوسط قیمت هر متر مربع املاک مسکونی در تهران ثبت شد.

داده‌های استخراج شده از آگهی‌های فروش آپارتمان در دیوار نشان می‌دهد که طی یک ماه گذشته، متوسط قیمت پیشنهادی برای فروش هر متر مربع آپارتمان مسکونی ۲ تا ۵ سال ساخت با رشد ۲.۴ درصدی همراه شده است.

همچنین داده‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که طی ماه گذشته باز هم استقبال به خانه‌های تازه‌ساز با سن کمتر از ۵ سال کاهش یافته است. به طوری که سهم این دسته از خانه‌ها از کل معاملات تهران از ۴۳ درصد در آذر ۹۸ به ۳۳ درصد در آذر امسال رسیده است.

این اطلاعات نشان می‌دهد که در ماه گذشته رونق معاملات مسکن بیشتر به خاطر فعال شدن خریداران مصرفی در این بازار بوده است. رفتار سنتی خریداران مسکن نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان بیشتر میل به خرید خانه‌های چند سال ساخت دارند؛ اما سرمایه‌گذاران عمدتا خانه‌های تازه‌ساز که نقدشوندگی بیشتری دارند را می‌خرند.

منصور غیبی، کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز از افزایش معاملات در ماه گذشته خبر داد و توضیح داد: بیش از ۵۰ درصد معاملات در تهران تا سقف دو میلیارد تومان انجام شده است. این مساله توان خرید در بین اغلب مردم را نشان می‌دهد.

غیبی از معاملات در مناطق پنج، ۱۰ و محلات جنوب منطقه دو تهران خبر داد و توضیح داد که این آمارها نشان دهنده آن است تقاضا در بازار وجود دارد اما قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.

او بر این عقیده است که اگر وضعیت معیشتی بهبود پیدا کند و قدرت خرید مردم افزایش داشته باشد خریداران در بازار مسکن افزایش می‌یابد زیرا آمارها نشان دهنده وجود تقاضا در بازار اس.

این کارشناس بازار مسکن نزدیکی به عید و تمایل مردم برای تعویض و یا خرید خانه در این روزهای پایان سال را یکی از عوامل افزایش معاملات می‌داند.

منطقه‌هایی با بیشترین رشد قیمت مسکن

در بازه یک ماهه متوسط قیمت خانه‌های ۲ تا ۵ سال ساخت آگهی شده در دیوار در منطقه ۶ با جهش ۶.۲ درصدی همراه شده که بیشترین رشد ماهانه مناطق محسوب می‌شود. نکته جالب توجه این است که به غیر از منطقه ۶، دیگر مناطقی که رشد قیمتی بالایی داشته‌اند همگی قیمت‌هایی کمتر از متوسط کل شهر داشته‌اند و اغلب جزو مناطق ارزان‌قیمت تهران قرار دارند.

1 page 0001 9 1

آخرین اخبار بازار مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جهش ۳۳ درصدی تعداد معاملات املاک!!!! بفرمایید!! قابل توجه اون دوستانی که مرتب میگفتن خریدار نیست

  • ناشناس

    دستور رییس جمهور که قیمت مسکن باید 100% کاهش پیدا کند و رییس جمهور عزیز قول داده با فروش املاک مازاد بانکها که در آپارتمان،ملک،زمین،پاساژ سرمایه گداری کرده اند بفروش برسند و روانه تولید گردد.

    • ناشناس

      صددر صد کاهش یعنی قیمت صفر بشه?

  • عیسی

    خدایی عجب موجوداتی هستیم ما ایرانیا،گرونی و تورم کاملن برامون عادی شده ،اقا جان یکم بفهم ،این ارزش پول ماست که کم میشه،قدرت ماست که کم میشه