کد مطلب: ۶۰۳۰۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت مسکن دولتی ۴ برابر خانه‌های پرند و پاکدشت

قیمت مسکن دولتی ۴ برابر خانه‌های پرند و پاکدشت

برآوردها نشان می‌دهد که وام مسکن دولتی ۴۵۰ میلیون تومان است و متقاضیان باید ۴۵۰ میلیون تومان آورده نقدی داشته باشند، تا زمان تحویل این خانه‌ها ۹۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود. خانه‌هایی که در حال حاضر بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر مستاجر تهرانی که در طرح جهش مسکن ثبت‌نام کنند مشمول دریافت وام ۴۵۰ میلیون تومانی می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کرده که برای دهک‌های متوسط جامعه این تسهیلات ۵۰ تا ۶۰ درصد ارزش واحدها را دربرمی‌گیرند یعنی ۴۰ تا ۵۰ درصد باقی مانده باید به صورت آورده نقدی از سوی متقاضیان تامین می‌شود.

در واقع مستاجران باید ۴۵۰ میلیون تومان وام می‌گیرند که در مجموع باید بیش از ۱٫۶ میلیارد تومان قسط پرداخت کند و ۴۵۰ میلیون تومان آورده نقدی داشته باشند. یعنی یک واحد مسکن در طرح جهش مسکن بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. این وام قرار است با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۴۰ ماهه پرداخت شود.

در حالی که متقاضیان باید بیش از ۲٫۱ میلیارد تومان طی بیست سال پرداخت کنند که در حال حاضر قیمت یک واحد در شهرهای پرند و پاکدشت از ۲۶۰ میلیون تومان شروع می‌شود و با بزرگتر شدن واحدها یا امکانات بهتر تا ۴۵۰ میلیون تومان نیز می‌رود.

به گفته مدیران وزارت راه واحدهای جهش مسکن ۷۵ متری است، در حال حاضر نیز یک واحد ۷۶ متری ۲۹۵ میلیون تومان برآورد شده است. همچنین با ۴۵۰ میلیون تومان می‌توان یک واحد ۸۵ متری، دو خوابه در یک آپارتمان تک واحدی در شهر پاکدشت خریداری کرد.

وضعیت در پرند نیز شبیه پاکدشت است، یک باب آپارتمان ۷۵ متری با دو اتاق خواب در فاز چهار به قیمت ۴۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

پرند

پرند اما آنطور که معاون وزیر راه گفته برای دهک‌های اول تا سوم تسهیلات تا ۸۰ درصد ارزش واحدهای مسکونی را شامل می‌شود و متقاضیان باید ۲۰ درصد ارزش خانه را به صورت آورده نقدی پرداخت کنند.

با این شرایط به نظر می‌‌رسد خرید این خانه‌ها برای کسانی که در دهک‌های اول تا سوم قرار دارند به صرفه است. چرا که وام تا ۸۰ درصد ارزش سهام را پوشش می‌دهد و وام نیز به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود یعنی اقساط وام برای این گروه ارزان‌تر از دیگر گروه‌هاست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    مسکن مهر پرند تو فاز۶ هسا و کیسون و کوزو و مپسا فول شده شخصی اون متری ۱۰ میلیون هست تازه خریدیم متری ۱۰ میلیون ۷۴ متر خریدم تو هسا۱ دو خوابه ۷۶۰ میلیون این قیمتهای ۴۵۰میلیون و ۵۵۰ میلیون ۲ خوابه حتی غیر تحویلی رو هم تو فاز۶ پرند نمیدن لطف کنید واقعیت رو بزنید ممنون

    • سید روح الله

      دقیقا اینطوره

    • ناشناس

      داداش چه خبره ۷۴۰میلیون تو فاز ۲پرند میدن تو هسا ۴۰۰تومنه واحد فول امکانات

  • رضا

    شما که میگی اب و هوای پرند چنین و چنان است بهتره دلال
    بازی دست بکشی!یه واحد اونجا داشتم فروختم خودم را راحت کردم.دو ساعت تا تهران محل کارم در ترافیک بودم و
    امکانات مخصوصا فاز سه به بعد صفره.فرودگاه مثلا‌ برای
    مردم نون و آب می شود که از آن تعریف می کنی!؟

  • ناشناس

    مستاجرای گرامی برید وبه اجاره نشینی تون ادامه بدید
    البته اجاره خونه دیگه محاله چادر اجاره کنیم بهتره
    کمتر در میاد
    علی برکت الله

  • سید روح الله

    اتفاقا الان بهترین وقته خرید مسکن در پرند هستش، چرا که قیمت ها در کف قرار دارد، من خودم هفته گذشته یک واحد توی هسا یک گرفتم، دیگه منت مسکن ملی یک میلیاردی رو نمی کشم که کلی بدهی روی خودم بلند کنم، نهایتش تا اسفند هم خونه رو تحویل میدن و ساکن میشم. اگه درست محاسبه کنیم الان دقیقا خونه های پرند حدود60درصد ارزان تر از مسکن ملی هستش که اونم قراره در آینده تحویل دهند. بیچاره ما مردم

  • مستمری بگیر

    صد بار گفتم الانم میگم ….برای قشر زحمتکش و ضعیف و مستاجرین فقط مسکن استجاری بشرط تملیک بدون هیچ پیش پرداحتی باید ساخته بشه و زمان اسکان از همه مبلغی بعنوان پیش پرداخت آنهم هر کس به اندازه توانش دریافت کنند ..وگرنه الان که من مستاجر هستم از کجا بیارم 40 ملیون بدم تازه بعدازاین چند مرحله پرداختی داشته باشم …اصلا خودتان را جای ما بگذارید آیا شدنیست ؟ …با این حقوق و تورم و اجاره و هزارتا مشکلات دیگه …؟

  • ناشناس

    چرا چرند میگین هر متر مربع اگر 5 میلیون هم حساب کنیم صد متر میشه پانصد میلیون تومان
    پنجاه میلیون آورده و 450 میلیون وام

  • محمد

    خوشابحال مسناجری که صاجبخانه میشه خدایاچه حالی پیدامیکنه افسوس ازمستاجری که همیشه ناامیداست که خودم هستم که هیچ وقت صاحبخانه نمیشم.

  • ناشناس

    سلام دوستان فروش و معرفی ویلای ساحلی در دهکده توریستی تفریحی ساحلی درویش آباد. چسبیده به بافت فوق العاده لاکچری خانه دریا و پایتخت برج های ساحلی (سرخرود) محله بسیار عالی برای خرید و سرمایه گذاری حتی اجاره روزانه محله ای که در مدت 4 سال قیمت 30 برابر شد. نشانی: بعد از سرخرود دهکده

  • ناشناس

    قابل توجه افرادی که دنبال خرید هستن درویش آباد محله خیلی خوبیه بعد از سرخرود میشه درویش آباد بعد از سرخ رود پایخت برج های ساحلی دهکده توریستی تفریح ساحلی درویش آباد چسبیده به بافت فوق لاکچری خانه دریا
    محله دنج و خلوت 100 درصد تهرانی نشین
    تنها در مدت 4 سال قیمت زمین و ویلا در محله درویش آباد 30 برابر شد.
    سمت غرب میشه خانه دریا محله لاکچری نشین هست متری 50 میلیون هست
    سمت شرق سرخرود میشه پایتخت برج های ساحلی که متری 30 میلیون کمتر آپارتمان نمیدن. ولی هنوز میشه داخل درویش آباد زمین یا ویلا با قیمت 13 و 20 میلیون خرید. درحالی که سرخرود و درویش اباد و خانه دریا به هم چسبیده هستن

  • ناشناس

    الان هزینه نگه داری و تعمیرات خونه از خود کرایه خونه بیشتر شده نقاشی یه واحد 70 متری 10 میلیون میشه
    کرایه یکماه هم که میره برای مالیات
    تازه خود مالیات و کد رهگیری یکی از اصلی ترین علت گرونی کرایه خونه هست