کد مطلب: ۶۵۵۳۳۸

قیمت موبایل ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱/ ماجرای خرید و فروش فله‌ای پاسپورت چیست؟

قیمت موبایل ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱/ ماجرای خرید و فروش فله‌ای پاسپورت چیست؟

قیمت انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، اپل و شیائومی را در بازار امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، مشاهده می‌کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جدول‌های زیر، قیمت موبایل در بازار امروز ۲۶ اردیبهشت (در مورد تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند)، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است.

البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد.تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.قیمت‌ها از سایت زومیت هستند.

گوشی موبایل 2

ماجرای خرید و فروش فله‌ای پاسپورت

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از خرید و فروش فله‌‌ای پاسپورت برای ورود گوشی‌های مسافری خبر داد.

براساس گزارشی از اقتصادآنلاین ،‌ امیر اسحاقی گفت: واردات گوشی قاچاق از طریق رویه مسافری بار دیگر قوت گرفته و حجم بسیار زیادی گوشی قاچاق از این طریق وارد بازار می‌شود.

اسحاقی افزود: چندی پیش جایگزینی ارز حاصل از صادرات خشکبار در تالار دوم سامانه نیما برای تامین منابع ارزی واردات اقلامی مانند گوشی‌های موبایل آغاز شد.

این جایگزینی براساس مصوبه اخیر کارگروه سیاست‌های ارزی تهاتر ارز صادراتی خشکبار، گیاهان دارویی، زعفران، شیلات و میوه و تره‌بار با واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار، انجام می‌شود.

او ادامه داد: تالار دوم نیمایی مدتی به دلیل حواشی و مشکلات پیش آمده بسته بود. در نیمه ماه جاری بازگشایی شد. ولی همچنان برخی از مشکلات آن از جمله عرضه ناکافی ارز برای واردات گوشی تلفن همراه به قوت خود باقی است.

به گفته اسحاقی در حال حاضر تنها یک سوم ارز موردنیاز برای واردات گوشی تلفن همراه از تالار دوم نیمایی تامین می‌شود. واردکنندگان این کالا برای پاسخ به تقاضای بازار با کسری در تامین ارز مواجه شده‌اند.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی تصریح کرد: عدم تامین ارز مورد نیاز برای واردات گوشی موجب شده عرضه به بازار از ذخایر انجام شود که به زودی آن نیز به پایان می‌رسد و افزایش قیمت‌ها قابل کنترل نخواهد بود.

اسحاقی گفت: افراد فرصت طلب در فضای مجازی به گروه‌های تجاری یا به صفحه شخصی تجار پیام‌هایی می‌دهند که حاوی پیشنهاد ورود تعداد بالایی گوشی قاچاق به شرط ریجستری است.

وی افزود: پیش از این روند واردات گوشی‌های مسافری به این شکل بود که این گوشی ها در هنگام ورود به کشور احراز هویت و توسط مامور گمرک ثبت می‌شدند.
در هنگام ثبت، مشخصات کد ملی و IMEI گوشی دریافت و بعد از آن اجازه خروج گوشی از گمرک داده می شد.

پس از آن مسافر تا یک ماه فرصت داشت فرآیندهای ثبتو رجیستری و پرداخت حقوق و عوارضش را انجام دهد.

ولی در حال حاضر این روند حذف شده و این امر زمینه‌ساز واردات گوشی قاچاق از طریق رویه مسافری شده است.

امیر اسحاقی اظهار کرد: براساس ماده ۱۳۸ آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی در مجموع مسافر باید ۲۹ درصد حقوق و عوارض و ارزش افزوده بدهد، اما اکنون این آئین‌نامه رعایت نمی‌شود و گمرک ۲۱ درصد حقوق ورودی از گوشی مسافری می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.