کد مطلب: ۱۹۴۶۰۶

قیمت نفت در بازار جهانی رشد چشمگیری داشت

قیمت نفت در بازار جهانی رشد چشمگیری داشت

قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر رشد اقتصادی مطلوب و همچنین ادامه محدودیت عرضه از سوی تولیدکنندگان جهانی به رهبری اوپک و روسیه افزایش یافت.

بهای معاملات برنت با ۳۸ سنت یا ۰.۵۵ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه به ۶۹.۴۱ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۲ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز گذشته، ۶۳.۹۹ دلار در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت خام آمریکا هفته گذشته به ۶۴.۸۹ دلار در هر بشکه صعود کرده بود که بالاترین قیمت در سه سال گذشته بود.

به گفته معامله‌گران، بازارهای نفت از رشد اقتصادی مطلوب به خوبی پشتیبانی شده‌اند. صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه نرخ رشد اقتصادی جهانی برای سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را ۳.۹ درصد پیش‌بینی کرد که به میزان ۰.۲ درصد نسبت به گزارش اکتبر این نهاد جهانی افزایش داشت.

بانک فرانسوی "بی ان پی پاریبا" در یادداشتی اعلام کرد دورنمای اقتصادی مثبت و هوای سردتر فصلی، به رشد قوی تقاضا برای نفت منجر شده و تداوم کاهش ذخایر نفت به متوسط پنج ساله که سطح هدف‌گذاری شده از سوی اوپک است را تسهیل می‌کند. این رشد که به معنای مصرف بیشتر است در زمانی روی داده که محدودیت عرضه از سوی اوپک و روسیه در جریان است.

توافق کاهش تولید میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در ژانویه سال میلادی گذشته آغاز شده و قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه پیدا کند.

اما از سوی دیگر نشانه‌هایی از احتمال تصحیح قیمت نزولی نفت مشاهده می‌شود. کاهش سود پالایش که ابتدا در آسیا و اکنون در اروپا و آمریکا در نتیجه افزایش قیمت خوراک و فراوانی محصولات سوختی مشاهده می‌شود، به تقاضای کمتر در آینده اشاره کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران در بلندمدت برای تغییرات بزرگ برای تقاضا نفت که ناشی از رشد خودروهای برقی است آماده می‌شود.

بانک آمریکا مریل لینچ هفته جاری در یادداشتی به سرمایه‌گذاران اعلام کرد ما انتظار داریم تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۳۰ به اوج خود برسد و خودروهای برقی تا سال ۲۰۵۰ جای خودروهای بنزینی را خواهند گرفت.

این بانک همچنین اعلام کرد: زمانی که تقاضا برای بنزین تا سال ۲۰۲۵ به اوج خود برسد، نرخ استفاده از پالایشگاه ممکن است به طور دائمی کاهش پیدا کند و حاشیه سود پالایش به شدت لطمه می‌بیند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.