کد مطلب: ۳۹۴۷۲۸

نوسانات قیمت نفت در هفته گذشته / کاهش خوش‌بینی به رشد اقتصادی نفت را ارزان کرد

نوسانات قیمت نفت در هفته گذشته / کاهش خوش‌بینی به رشد اقتصادی نفت را ارزان کرد

کاهش چشم‌اندازها از رشد اقتصادی جهان در هفته‌های اخیر به دلیل طولانی شدن جنگ تجاری، تقاضا برای نفت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت، تحت تاثیر برخی عوامل با افت قابل توجهی مواجه شد.

کاهش چشم‌اندازها از رشد اقتصادی جهان در هفته‌های اخیر به دلیل طولانی شدن جنگ تجاری، تقاضا برای نفت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اولین روز معاملات هفتگی، با افزایش نگرانی‌ها در مورد کُند شدن رشد اقتصادی و جنگ تجاری، قیمت نفت کاهش یافت.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز دوشنبه با 0.3 درصد کاهش به 58.35 دلار رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 0.4 درصد کاهش با قیمت 54.29 سنت معامله شد.

با وجود افزایش انتظارات در مورد کاهشِ بیشتر تولید از سوی تولیدکنندگان عمده اوپک روز سه‌شنبه هم قیمت نفت کاهش یافت.

در عین حال، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی پیش‌بینی کرده است که تا ماه سپتامبر، تولید نفت شیل در این کشور با ثبت رکوردی جدید، 85 هزار بشکه افزایش می‌یابد و به 8.77 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بهای معاملات آتی نفت خام برنت در معاملات روز سه‎شنبه با 11 سنت کاهش به 58.46 دلار کاهش یافت. با این حال در ادامه روز پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد وضع تعرفه‌ها بر کالاهای چینی را به تعویق خواهد انداخت، بار دیگر به کانال 60 دلار بازگشت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، طلای سیاه روز سه‌شنبه 4.7 درصد رشد، یعنی بیشترین میزان از دسامبر 2018 را تجربه کرد.

روز چهارشنبه، به دنبال انتشار داده‌های مربوط به ذخایر نفت ایالات متحده بهای طلای سیاه کاهش یافت.

ذخایر نفت این کشور با رشد ۳٫۷ میلیون بشکه‌ای به ۴۴۳ میلیون بشکه افزایش یافته است. این در حالی است که تحلیلگران انتظار افزایش ۲٫۸ میلیون بشکه‌ای را داشتند.

در معاملات این روز، نفت خام برنت با 0.6 درصد کاهش به 60.95 دلار به ازای هر بشکه رسید.

روند کاهشی قیمت نفت در معاملات روز پنج‌شنبه هم ادامه یافت.

به عقیده تحلیلگران، علی‌رغم اجرای توافق کاهش تولید از سوی اوپک و متحدان آنها، معامله‌گران همچنان از کاهش تقاضا برای نفت و وقوع رکود به دلیل ادامه تنش‌های تجاری میان واشینگتن و پکن نگران هستند.

با کاهش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرده است که این کشور احتمالا با هدف حمایت از قیمت‌های بالاتر تولید خود را باز هم کاهش خواهد داد.

همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد، روز چهارشنبه منحنی اوراق قرضه در آمریکا برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ تاکنون معکوس شده است.

معکوس شدن این منحنی زمانی رخ می‌دهد که نرخ بازدهی اوراق دو ساله از ۱۰ ساله سبقت بگیرد. این مساله خود احتمال وقوع رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را نشان می‌دهد.

در عین حال داده‌های اقتصادی منتشرشده در ماه جولای در چین حکایت از کاهش قابل توجه در بخش‌های مختلف دارد. به دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا، رشد تولید در بخش صنعت این کشور به پایین‌ترین سطح از ۱۷ سال گذشته رسیده است.

افزایش نااطمینانی‌ها به دنبال برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و همچنین وضع تعرفه‌های آمریکا به اقتصاد اروپا هم آسیب رسانده است.

در معاملات روز پنج‌شنبه، قیمت نفت خام برنت با 0.6 درصد کاهش به 59.11 دلار رسید.

روز جمعه اما پس از دو روز متوالی کاه، بهای طلای سیاه اندکی بهبود یافت. به گزارش رویترز، دلیل اصلی کاهش قیمت نفت روز گذشته افزایش انتظارات از ادامه سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی در جهان و کاهش احتمال وقوع رکود بوده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.