کد مطلب: ۳۹۲۰۷۷

قیمت نفت یک دلار بالا رفت

قیمت نفت یک دلار بالا رفت

قیمت نفت پس از کاهش شدید روز گذشته، امروز 1.25 دلار افزایش یافت و به 61.75 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، پس از اینکه قیمت نفت روز گذشته بیشترین کاهش در چند سال اخیر را به علت اعمال تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی از سوی آمریکا، ثبت کرد، قیمت این کالای اساسی در معاملات امروز حدود 2 درصد افزایش یافت.

این اقدام که از ابتدای سپتامبر اجرایی خواهد شد، جنگ تجاری میان دو اقتصاد و مصرف کننده نفت خام بزرگ در جهان را تشدید خواهد کرد.

هر بشکه نفت برنت با 1.25 سنت افزایش 61.75 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته بیش از 7 درصد کاهش یافته بود که بیشترین کاهش در 3 سال گذشته به شمار می‌رود.

نفت خام آمریکا دیروز کاهش نزدیک به 8 درصد را ثبت مرد که بیشترین کاهش در بیش از 4 سال گذشته به شمار می‌رود. این نوع نفت امروز 94 سنت افزایش قیمت را ثبت کرد و بشکه ای 54.89 دلار فروخته شد.

این کاهش‌های روز گذشته به افزایش شکننده که ناشی از کاهش ذخایر نفت آمریکا بود، پایان داد.

موسسه مشورتی جی بی سی در یادداشتی نوشت: «هر چند قیمت نفت در ساعات اولیه معاملات قویا افزایش یافت اما بلاتکلیفی نیز احتمالا در بازار همچنان بالا بماند زیرا بازار این حس را دارد که احتمالا چینی ها اقدامات تلافی جویانه در روزهای آتی انجام دهند.»

ترامپ روز پنج شنبه اعلام کرد که 10 درصد تعرفه بیشتر بر 300 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین اعمال خواهد کرد و می‌تواند این تعرفه‌ها را در صورتی که رئیس جمهور چین سریعا برای توافق اقدام نکند، افزایش دهد.

این اقدام، تعرفه های ترامپ را تقریبا به تمام کالاهای وارداتی آمریکا از چین گسترش داده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.