کد مطلب: ۶۸۹۶۸۰

قیمت هر کیلو مرغ به ۵۰ هزار تومان رسید

قیمت هر کیلو مرغ به ۵۰ هزار تومان رسید

قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۲ تا ۳۵ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۵۰ هزار تومان است که ۵ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: هم اکنون هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها با قیمت ۵ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی یوسف خانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۲ تا ۳۵ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۵۰ هزار تومان است که همچنان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

او می گوید: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که قیمت مرغ تا پایان ماه همچنان کمتر از نرخ مصوب باشد و این احتمال وجود دارد که در شهریور به سبب نزدیک شدن به فصل پاییز و افزایش مصرف و همچنین کاهش جوجه ریزی‌ تیرماه، مرغ به قیمت مصوب برسد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: روزانه ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ تن مرغ در تهران‌ توزیع می شود.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۴ تا ۶۰ هزار تومان، سینه ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان و فیله ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان بوده که نسبت به ایام‌تاسوعا و عاشورا تا حدود کاهش یافته است.

بنابر گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، قیمت مرغ در ایام‌تاسوعا و عاشورا به سبب افزایش تقاضا به ۵۵ هزار تومان رسید که مجدد امروز روند کاهشی به خود گرفته است، درحالیکه مرغداران به سبب افزایش هزینه‌های تولید به نرخ‌های فعلی معترضند و خواستار اصلاح قیمت مصوب هستند که در شرایط فعلی اقتصاد، کشش افزایش قیمت یا خرید به نرخ مصوب ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.