کد مطلب: ۵۷۹۶۳۴

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

مقابل قیمت‌گذاری دستوری در بورس می‌ایستیم

مقابل قیمت‌گذاری دستوری در بورس می‌ایستیم

رئیس سازمان بورس گفت: قیمت‌گذاری دستوری در بورس هیچ جایی ندارد و با تمام قدرت در مقابل مراجعی که بخواهند وارد بحث قیمت‌گذاری دستوری شوند، می‌ایستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدعلی دهقان دهنوی گفت: امروز مجموعه دولت و به طور اخص وزارت صمت، مکانیزم‌های بازار از جمله عرضه و تقاضا را قبول دارد و به بورس کالا، به عنوان جایی که می‌تواند عرضه و تقاضا را شفاف و قیمت واقعی را کشف کند، اعتقاد دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه مسئولیت اجرا در کشور با قوه مجریه است، تصریح کرد: اگر صدا‌های مخالفی از جایی شنیده می‌شود نباید به آن توجه شود و کسی حق ندارد در اجرا دخالت کند. قاعدتا سهامداران هم بر اساس این اعتقادی که از سمت دستگاه اجرایی کشور وجود دارد، اطمینان خاطر می‌یابند که منافع آن‌ها مورد دست اندازی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: علاوه بر این قیمت‌گذاری دستوری در بورس هیچ جایی ندارد و ما با تمام قدرت در مقابل مراجعی که بخواهند وارد بحث قیمت‌گذاری دستوری شوند یا از ابزار‌های بازار سرمایه برای قیمت‌گذاری استفاده کنند، می‌ایستیم و به هیچ وجه و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که از کانال بورس، علیه منافع سهامداران استفاده کند.

دهقان دهنوی افزود: در عمل ثابت کردیم که جلوی قیمت‌گذاری دستوری ایستاده‌ایم. در این باره صحبت کردیم و مخالفت خود را اعلام کردیم و صرفا هم اعلام مخالفت نیست.

وی تاکید کرد: تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که از کانال‌های مختلف اشکالات را رفع کنیم و آن مراجعی که برای قیمت‌گذاری دستوری قوانین یا مقررات یا سیاست‌هایی وضع کردند که باعث زیان برخی شرکت‌ها شدند بتوانند مسائل خود را اصلاح کنند و دست از اشتباهات که داشتند بردارند. ما بر این باور هستیم که قیمت‌گذاری‌های دستوری که سبب انحراف منابع شرکت‌ها و آسیب به منافع سهامداران شده است و حتی اظهار نظر‌هایی که در این باره سبب تشویش اذهان فعالان بازار و تاثیرگذاری بر قیمت سهام مرتبط شود قابلیت پیگیری حقوقی و قضایی دارد و در صورت لزوم این امر را هم از مدیران شرکت‌های مرتبط مطالبه می‌کنیم و هم در دستور کار سازمان نیز قرار می‌دهیم.

منبع: سنا

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سهام داران خدایش از وقتی رییس بورس جدید امده هم جلو ریزشها و گرفت هم با زار تا حدی 30درصدی مثبت خورد نمره قابل قبولی داره انصافا همه ما که تو بازار بودیم دیدیم چه بورس فشلی رو به رییس بورس جدید تحویل دادن و انصافا اگر نمره بدم از 20یا 18 میدیم یا 19چون سهام داران حرفه ایی و قدیمی می دونن جمع کردن اون حجم منفی و صف فروش و داستان ها چقدر سخته بنظر من اگر اقای دهنویی نبود کار جمع نمیشد و حرفه ها و اماتور ها و بیسودان را نباید الگو کرد چون سهام سخت است و علم بالا میخواد و مدیریت و قوانین خاص خودش باید داشته باشد که اقای دهنویی در مرحله اجرا هم بسیار خوب عمل کرده و اقتصادو تولید و بورس در کشور هم دنبال چنین مدیر انی است که عمل شده تحویل دهد گفته ایی که رییس جمهور هم فرمودن کلمه ماضی نباید گفت و فقط عمل و رفع موانع تولید این حذف قیمتهای دستوری دقیقا همان است که عمل شده و خواهد شد امید واریم حذف دامنه نوسان هم زودتر اجرایی شود تا شاهد حذف قیمتهای دستوری در بورس اوراق بهادار کشور بعد 25سال با شفافیت مثل بورس کالا باشیم

    • ناشناس

      سهامداری در بورس ایران معنی ندارد چون فساد در اون رخنه کرده، نوسان گیری به حقوقی ها چنان ثروتی داده که محال است اجازه رشد به سهام بدهند، عده‌ای انگشت شمار روز به روز ثروتمند تر و میلیون ها نفر از اقشار مختلف مردم روز به روز فقیرتر می شوند.

  • ناشناس

    تورو خدا تورو به پیغمبر یکی نیست به داد ما برسه ماشینمو دار وندارمو زندگیمو فروختم و گذاشتم برای این کار گفتیم تو تحریمیم یه سهمی تو ابادانی کشور داشته باشیم همه بسیج شدیم که با تحریم خارجی بجنگیم این بود جواب خوبیها اخرشم خونه خرابی و دربه دری سید ابراهیم تورو به جدت قسم به داد ما برس اخرش یه روز به سرم میزنه خداوکیلی با یه بیست لیتری بنزین خودم و خونوادمو حروم کنم

  • ناشناس

    قیمت گذاری باید بر اساس عرضه و تقاضا باشه

  • ناشناس

    آقای دهنوی لطفا به شرکت ها بگین دارایی های خود را بر اساس تورم روز تجدید ارزیابی کنند این کار به صعود بورس کمک میکند

  • ناشناس

    ریسی و تیم اقتصادی ایشان هم نتوانست از پس حقوقی ها و مافیهای بورس بر بیاد….

  • ناشناس

    مگه قرار نبود محدودیت دامنه نوسان رو برداری یا دستکم هر ماه یه درصدی بازش کنی … پس چی شد ؟

  • ناشناس

    بورس ایران برای سهام دار خرد جز زیان، هیچ ندارد، این یعنی قمارخانه یا سایت های شرط بندی، عده ای می برند و عده ای همیشه می بازند.

  • ناشناس

    سلام باید نوسان برداشته بشه و سهامی ک میخریم تا شیش ماه حق فروش نداشته باشیم انقد پخش کنید تا برسد به دست سازمان بورس /فولاد شستا وبانک شپنا شگویا فملی بانک دی عالیه

  • ناشناس

    اقای دهنوی خدایش اگه وجدان داری حقیقی هارو حمایت کنین
    میدونی مردمو بد بخت کردین مردم شرمنده زن وبچه هاشون شده همه داری زنگیشو فروخته ریخته تو بورس ..فقط میتونم بگم خدا بزنه کمرتون خدا زلیلتون کنه …اگه ادمین خان اجازه بده

  • ایرانی

    بریدسهم پالایش یکم روببینیدبه چه روزی افتاده ضررماکی جبران خواهدشد