کد مطلب: ۷۶۳۸۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت گوشت کاهش می‌یابد؟

قیمت گوشت کاهش می‌یابد؟

وزارت جهاد کشاورزی با دو تصمیم «عرضه گوشت یک کیلویی به بازار» و «ممنوعیت فروش گوشت در بسته‌بندی خاص» به دنبال چیست؟ آیا این تصمیمات زمینه‌ساز کاهش قیمت گوشت در بازار می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش قیمت گوشت در روزهای اخیر انتقادات زیادی به همراه داشت. روزهایی که تورم افسارگسیخته مجالی برای مدیریت هزینه‌های اصلی زندگی را به افراد نمی‌دهد.

در چنین شرایطی وزارت جهاد کشاورزی، عرضه گوشت‌های منجمد یک کیلویی را به عنوان یک راهکار در بازار ارائه داد. اما آیا این دست اقدامات قیمت گوشت را کاهش می‌دهد؟

عرضه گوشت یک کیلویی برای رفاه حال مردم!

مسعود امراللهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی در این مورد گفته برای رفاه حال شهروندان بسته‌های یک کیلویی گوشت منجمد با قیمت‌های ارزان‌تر در راه است.

او همچنین گفت: «مردم مشکلاتی در خصوص گوشت‌های منجمد داشتند و گاهی به ما اطلاع می‌دادند که امکان خرد کردن گوشت‌های منجمد دوکیلویی و سه کیلویی را ندارند.»

پیش از این نیز، وزارت جهاد کشاورزی، عرضه گوشت لخم با بسته‌بندی خاص را ممنوع کرده بود. این تصمیم در پی انتشار یک تصویر در شبکه‌‎های اجتماعی صورت گرفت؛ تصویری که نشان می‌داد قیمت گوشت قرمز به کیلویی 500 هزار تومان رسیده است. موضوعی که واکنش بسیار از افراد از جمله تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شد.

مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در توضیح این موضوع گفتند که بسته ۵۰۹ هزار تومانی گوشت که انتقادات زیادی به همراه داشت، بدون چربی و استخوان بود و بر اساس لاشه ۲۹۵ هزار تومان قیمت خورده بود.

در حالی مسئولان وزارت جهاد قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی را 295 هزار تومان عنوان می‌کنند که قیمت آن در سطح خرده‌فروشی به بیش از 330 هزار تومان رسیده است.

نرخ اعلامی وزارت جهاد تنها در میادین میوه وتره‌بار مشاهده می‌شود؛ در حالی‌که بسیاری از مردم دسترسی به میادین میوه و تره‌بار ندارند، از همین رو ناچار به خرید از سطح خرده‌فروشی‌ها هستند.

کلانشهر تهران دارای ۳۵۴ محله است که بسیاری از ساکنین این محلات برای خرید روزانه و کالاهای مصرفی خود مجبورند کیلومترها مسافت را طی کنند تا به نزدیکترین میدان میوه و تره بار برسند.

احتمال کاهش قیمت گوشت از دو هفته دیگر

اخیرا منصور پوریان، رئیس مجمع صادرکنندگان دام، به تجارت‌نیوز گفت قیمت گوشت از اسفندماه خبر داده بود.

پوریان به تفاوت زایش دام در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: «در سال گذشته به دلیل خشکسالی، نهاده بسیار گران شد. از همین رو دامداران ناچار شدند دام خود را با زایش به بازار عرضه کند. اما در سال جاری به دلیل بارش‌های مناسب و مراتع خوبی که ایجاد شد، دامداران سعی کردند دام خود را نگهداری کند.»

او از زایش‌های بی‌سابقه دام در سال جاری به دلیل آب و هوای مناسب اشاره کرد و گفت: «از نیمه دوم اسفندماه عرضه انبوه دام به بازار آغاز خواهد شد. دامداران از نیمه دوم اسفندماه مجبور هستند، حجم عظیم تولید خود را روانه بازار کنند.»

برای مطالعه بیشتر گزارش فروش گوشت نیم میلیون تومانی واقعیت دارد؟ را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مریم

    من خودم صبح قصابی گوشت گرفنم کیلو ۲۲۰ بهترین گوشت
    گوشت کهره و بره تقریبا جوان اما زودپزیگوشت بره کهره ،خیلی جوان کیلو ۳۳۰گوشت بره کهره جوان زودپزی کیلو ۲۵۰
    گوشت گوسفند و بز مسن تر کیلو ۱۸۰قصابی پنج نرخ گوشت داشت