کد مطلب: ۳۸۲۱۶۸

یک کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

مالیات بر معاملات، قیمت خودرو را ارزان نمی‌کند

مالیات بر معاملات، قیمت خودرو را ارزان نمی‌کند

فربد زاوه می‌گوید: مالیات بر معاملات خودرو قیمت خودرو را ارزان نمی‌کند و با توجه به شاخص تورم قیمت خودرو در تابستان احتمالا گران می‌شود.

یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که مالیات بر معاملات خودرو چقدر جدی است و تا چه میزان می‌تواند بر روند قیمت‌ها تاثیر بگذارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر هم مالیات نقل و انتقال خودرو وجود دارد و افراد مالیات بر نقل و انتقال می‌دهند. این نوع اخذ مالیات‌ها خیلی در قیمت خودرو تاثیر ندارد. چنانچه دولت‌ها رقم مالیات را بیش از اندازه افزایش دهند معاملات غیررسمی در بازار خودرو تشدید می‌شود؛ چرا که افراد برای اینکه از این مالیات‌ها فرار کنند قول‌نامه‌های دستی را تنظیم می‌کنند.

فربد زاوه در ادامه افزود: مالیات بر معاملات قیمت خودرو را ارزان نخواهد کرد و این اقدام راهکار صحیحی برای کنترل قیمت خودرو نیست.

او به چرایی افزایش قیمت خودرو در یک سال اخیر اشاره و اظهار کرد: قیمت خودرو به دلیل افزایش نقدینگی و منابع مالی سرگردان جامعه گران شده است. دولت هر کاری می‌کند جز اینکه مساله را بتواند حل کند. تنها راهکار عدم افزایش تورم بر کالاهایی همچون خودرو این است که بانک‌ها انضباط مالی پیدا کنند و اضافه برداشت‌ها کنترل شود.

زاوه در پاسخ به این پرسش که قیمت خودرو در فصل تابستان گران می‌شود یا خیر؟ پاسخ داد: هنوز سیاست‌های پولی و انضباط مالی دولت تغییری نکرده است؛ از این رو می‌توان انتظار داشت در دراز مدت شاهد تورم قیمت خودرو باشیم و قیمت خودرو نیز احتمالا افزایش می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاملا با نظر ایشون مخالفم
    ایجاد رویه های درست شاید زمان ببره اما ممکنه،
    تعیین مالیات هوشمندانه و پلکانی برای خرید و فروش های مکرر در یک بازه زمانی کم ( شناسایی دلال ها) توسط یک نفر ( جز مالکان نمایشگاه ها که میتواند مالیات جداگانه و کمتری داشته باشد) هیچ تاثیری بر افزایش قیمت خودرو نخواهد داشت.
    افرادی که به سمت قولنامه کردن برن هم قطعا عده ای کمی هستن که با توجه به ریسک هایی که داره و نهایتا سندی که باید براش زده شه به مسیر درست برمیگرده و حتی غیرقانونی علام کردن قولنامه در نمایشگاههای ماشین میتونه از سلسه تصمیماتی باشه که باید پشت سر هم گرفته بشه و عنان بازار رو دولت با قوانین حاشیه ای خارج از بازار باید بدست بگیره تا مجال فعالیت دلال وجود نداشته باشه