کد مطلب: ۶۴۳۹۹۶

مبلغ اقساط وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟

مبلغ اقساط وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره امکان بازپرداخت بلندمدت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن گفت: مبلغ اقساط ماهانه بین سه تا چهار میلیون تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات بازپرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن چیست؟

به نقل از ایرنا ، مدت زمان بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن حداکثر ۲۰ سال است که می‌تواند به انتخاب متقاضی دوره بازپرداخت کوتاه‌تر هم باشد و تعیین کننده مبلغ اقساط نیز مدت زمان بازپرداخت آن است.

در همین راستا «علیرضا جعفری» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد: پرداخت اقساط در این طرح به صورت بلندمدت ماهیانه سه تا چهار میلیون تومان در مدت زمان ۱۰ تا ۲۰ سال است.

وی بیان کرد: طبق سیاست اولیه وزارت راه و شهرسازی در راستای به حداقل رساندن هزینه ساخت واحدها، تلاش شد تا هزینه زمین از قیمت واحدها حذف شود؛ این درحالی است که برخی از اراضی خارج از محدوده و الحاقی نیاز به آماده سازی در ابعاد زیربنایی و روبنایی دارند که کمی حائز ملاحظه خواهد بود.

جعفری گفت: میزان واریزی وجه اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است و عملیات اجرایی پروژه‌ها پس از واریز این وجه و کمک تسهیلات در نظر گرفته شده (در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرهای اطراف تهران و کلانشهرهای اصلی و مادر ۴۰۰ میلیون تومان و مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان) آغاز خواهد شد.

طرح مسکن ملی به مشکل می‌خورد؟

وی افزود: در این راستا تلاش داریم با مدیریت بحث زنجیره تولید مصالح ساختمانی با کیفیت، قیمت تمام شده واحدها را به حداقل برسانیم و با همین میزان تسهیلات و وجه اولیه واحدهای مسکونی با متراژ ۷۵ تا ۱۱۰ متر را احداث و به متقاضیان تحویل دهیم.

به گفته جعفری، هدف از اجرای این طرح فقط مسکن سازی نبوده و نیازهای ساکنان در ابعاد گوناگون مدنظر خواهد بود و به‌طور قطع نادیده گرفتن این مساله در طرح‌های پیشین باعث بروز مشکلات متعددی در این حوزه بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: تکلیف دولت در زمینه تولید مسکن و حمایت از اقشار کم درآمد آن است تا با برنامه ریزی‌های انجام شده ظرفیت تامین مسکن برای دهک‌های مختلف را فراهم کرده و با مدیریت هزینه و زمین قیمت تمام شده مسکن را به حداقل برساند.

وی ادامه‌داد: در این راستا از سازندگان درخواست داریم با صنعتی سازی و از استفاده از فناوری های نوین، ضمن ارتقای کیفیت و سرعت ساخت پروژه ها در این زمینه به ما کمک کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر این که در اجرای این طرح هیچ سازنده‌ای نباید متضرر شود، گفت: در برخی از نقاط کشور به دلیل بُعد مسافت تامین مصالح نیاز به ضرایب جبرانی دارد که این موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان ها اختیار داده شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیرعلی

    یادش بخیر برا مسکن مهر پیش پرداخت ۳۰تمن میدادن بقیش برجی ۲۰۰قسط میخاست پس بدی

  • ناشناس

    سلام،برامن پیام امدباشماره حساب بانک مسکن،رفتم شهرسازی پرسیدم،گفت۴۰میلیون تا۱۵روزوقت داری واریزکنی،بعدش هم هر۵یا۶ماه پیام بهتون میدن،بایدمبلغی حدودی۴۰یا۵۰میلیون واریزکنید،گفت باید۳۵۰میلیون پرکنیدتازمان تحویل

  • ناشناس

    اول اعلام کردن فقط فقط۴۰میلیون واریزکنیدوبراتون قسط بندی میکنن الباقی طبق درامدتون،
    اماامروزمن پرسیدم گفتن نخیر،بایدمبلغ۳۵۰میلیون پرکنیدتازمان تحویل،اونم هرشش ماه۴۰یا۵۰میلیون بدین،

  • ناشناس

    وقتی یه بیسواد اقتصادی رو بذارین اون بالا میشه این طرحهای یه بم و دوهوا تا حالا فکر میکردم ۴۰ میلیون می‌خوام بعدش ماهی سه الی چهار میلیون پول قسط ولی بعد که رفتم راه و شهرسازی طرف ن که حقوقش کمه زیاد اطلاعات نداشت درمورد این طرح گفت اون بنر روی دیوار رو بخون نوشته بود طی چند مرحله پول پیش میگیرن که حساب کردم سیصد و پنجاه میلیون میشه که اونم باید خودمون بپردازیم بعد از گذراندن مراحل مرحله آخر رو دولت بزرگوار و دزدمون بهمون وام سیصد و پنجاه میلیونی میده که اونم با سود ۱۸ درصده که طی ۲۰ سال ازت میگیره 😂😂😂😂😂یعنی بنازم به شما ….زاده ها با این طرحتونمواظب باشین گول نزنن چون پول ریختن به حساب اینها همانو پس گرفتنش همانه نشه پول بریزین و نتونین پیش بگیرین

  • ناشناس

    در سلماس کی شروع میشه پس کی زنگ میزنن خبر بدن بیاین. پرداخت کنین چرا خبری نیست دیگ

  • ناشناس

    چرا زنگ نمیزنین بگید بیاین واس پرداخت یا اصلا خبری بدید آدم دلش قرص باشه همون رفتین که رفتین

  • مهدی

    بسم الله الرحمن الرحیم
    به امام علی ندارم ۳۰۰ میلیون.
    از کجا بیارم؟
    دولت محترم شما که دم از اسلام میزنی چرا به قشر مستضعف قرض‌الحسنه نمیدی؟
    من دار و ندارم ۶۰ میلیون هستش.
    خرج زندگی و زن و بچه بالاست.
    به شهدای انقلاب قسم ندارم ۳۰۰ میلیون.
    من یک روز کار دارم یک روز کار ندارم.

  • ناشناس

    سلام من رفتم بانک گفتن چهل الان واریز کنید بعد توی قرعه میزارن دوباره اسمت اومد 350وام میدن با اقساط 17″ساله که 18درصد هست این وام و اینکه گفتن حدودا یک میلیارد باید پرداخت کنید

  • جاوید

    آقا توو شهر سهند نزدیکی تبریز همین الان قیمت مسکن مهر حدود 500 تومن هست بعد اینا میگن اولین قسط 45 بریزید و هر چهار ماه یبار 40 تومن واریز کنید جمعش بشه 250 تومن آخرش هم یه وام 400 تومنی 18 درصد بهتون میدیم ماهی 4 تومن قسط!!!!خب این که از بازار آزاد گرونتر درمیاد.این چه طرحیه

  • ناشناس

    خوشبحالتون به شما گفتن ۳۵۰میلیون بدین ! من امروز رفتم میگن بنرو بخون نوشته بودن قسط اول۸۰تومن بعد هر ۳ماه ۶۰ تومن به مدت سه بار و بعدددد ۵بار ۵۰ میلیون با فاصله هر۳ماه کهههه جمعش میشه ۵۱۰ملیون! خب ادم عاقل من اگه ۵۰۰تومن داشتم میومدم اینجا خونه بگیرم ۳سالم منتظر بشم بسازن….