کد مطلب: ۴۶۳۲۸۸

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

دولت توان پرداخت وام اجاره مسکن را ندارد

دولت توان پرداخت وام اجاره مسکن را ندارد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران می‌گوید: علی‌رغم وعده دولت برای پرداخت وام ودیعه مسکن، اما به نظر می‌رسد دولت بودجه‌ای برای تخصیص این وام ندارد و در تامین اعتبار این وام مانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگرچه به دستور رئیس جمهور قرار بود از اول مرداد وام اجاره مسکن پرداخت شود، اما رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران می‌گوید دولت برای تامین اعتبار این وام مانده و اعتبار لازم برای پرداخت این وام را ندارد.

این اظهارات مصطفی قلی خسروی در حالی است که پیش از این هم اظهارات وزیر راه و شهرسازی، به شایعه‌ای در خصوص عدم پرداخت وام اجاره مسکن دامن زده بود.

اظهارنظری که وزیر راه شهرسازی در آن اعلام کرده بود « میزان وام ودیعه مسکن را اعلام نمی‌کنیم ». اگرچه اسلامی گفته بود هدفش از این کار دامن نزدن به افزایش اجاره بهاست اما همین اظهار نظر کافی بود که شایعه عدم پرداخت وام اجاره مسکن در فضای مجازی دست به دست بچرخد.

به خصوص که به نظر می‌رسد هنوز مقدمات کار و حتی رقم وام ودیعه مشخص نشده است. البته رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: وزارت راه و شهرسازی از ما خواسته آمار مستاجران را استخراج کنیم و به این وزارتخانه ارائه دهیم. ما آمار را تهیه کرده‌ایم و حالا قرار است دولت درباره میزان تسهیلات و رقم وام تصمیم‌گیری کند.

میزان وام ودیعه مشخص نیست

مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این پرسش که وام اجاره مسکن باید چقدر باشد؟ گفت: ما تعیین‌کننده وام اجاره مسکن نیستیم و نباید باشیم. دولت هم نباید درباره میزان وام اجاره مسکن دخالت کنند. بلکه صاحب خانه باید میزان وام را مشخص کند. قانون شرع اسلام هم اجازه نمی‌دهد کسی درباره ملک دیگری دخالتی داشته باشد. هر مالکی خودش، قیمت ملکش را مشخص می‌کند.

این در حالی است که به گزارش تسنیم، اخیرا وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد پرداخت وام ودیعه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی را به بانک مرکزی ارائه کرده است.

اما جدای از رقم وام به نظر می‌رسد دو مشکل دیگر هم وجود دارد. یکی نکته‌ای که رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران به آن اشاره کرد و گفت: دولت برای تخصیص مبلغ مورد اشاره مانده است؛ چرا که پول یا بودجه‌ای برای تخصیص این وام ندارد. دولت هر اعتباری که بدهد ما می‌پذیریم. حتی اگر این اعتبار اندازه یک پر کاه باشد.

اما برخی دیگر از فعالان بازار مسکن هم می‌گویند: مبلغ این وام احتمالا به قدری کم است که نمی‌تواند اثر مثبتی بر بازار اجاره مسکن داشته باشد و از سوی دیگر بازپرداخت سود تسهیلات توسط مستاجر می‌تواند به چالشی برای وزارت راه و شهرسازی تبدیل شود.

جزئیات و اطلاعات بیشتر درباره وام اجاره مسکن را در خبر زیر بخوانید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رئیس اتحادیه مستاجرا

    ایشون با این صحبتها که ریس اتحادیه املاک نیست. رپیس اتحادیه مالکاس.

    • ناشناس

      ولّله کاملا” درست میفرمائیدایشون همیشه با نظرات ناشیانه بازار مسکن رو ملتهب کردن

  • ناشناس

    با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و افزایش فشارهای معیشتی و اقتصادی بر اکثریت مردم جامعه بعقیده اندیشمندان ما به زودی شاهد تحولات اجتماعی بزرگی خواهیم بود !

  • ناشناس

    لطفا کمیسون دفاتراملاک رامتعادل وازحالت درصدی خارج کنید بعضیشون نظیراملاک بارمان دو درصدبرای خریدوفروش میگیرندمالیات هم نمیدهندچون کمیسیون راباچک میگیرندنه باپوز،لطفا رییس اتحادیه واداره دارایی رسیدگی واطلاع رسانی کنند

  • مسعود خالدی

    این بابا اصلا” صلاحیت این سمت رو ندارهمدام صحبت ها و مصاحبه هاش رو خوندم ، الان چندتا از اونها رو خدمتتون میگم تا ببینید خود ایشون از جمله بسترسازان گرانی مسکن هستند
    ۱_جایی عنوان کرد که همکاران بنده ( مشاوران املاکی ) از جمله زحمتکش ترین افراد جامعه هستند و نباید هیچگونه انتقادی از آنها بشود و هر آنچه که بعنوان حق کمیسیون میگیرند حقّ مسلم آنهاست ، تفسیرش با خودتون با توجه به هوچیگری های املاکی ها در مراحل مختلف ، بابت تنظیم یک برگه از قبل چاپ شده در عرض ۱۰ دقیقه گاهی تا یک میلیارد تومن گرفته اند ، این هم از حقّ مسلم که این شخص با این ظاهرش داره میگه
    ۲_میگفت همکاران بنده هیچگونه دخل و تصرفی در قیمت املاک ندارند

  • مسعود خالدی

    امیدوارم حداقل شماها اسباب رسانه بدون غرض ورزی نظر ما رو ثبت کنید

  • ناشناس

    وامی که مستاجر سودش رو بده خب میره کرایه خونه میده .دیونست تو جیب یکی دیگه بره

  • ناشناس

    این وام فقط به نفع صاحب خونه هاست نه مستاجرها.ایهاالناس

  • ناشناس

    اینقدر به عنوان های مختلف مردم رو تو این دام به اصطلاح وام انداختید که باعث تورم بیشتر شدید چون نقدینگی بیشتر بشه گرونی بیشتر میشه بفهمید .

  • ناشناس

    ایشون میاد میگه تو هیچ کشوری قیمت های ملک رو در سایت ها نمیزنن، شاگردان من مشاور املاک در آمریکا هستند،این حرف یعنی معیار کشورهای دیگه هستند و من آدم دانشمند هستم ولی تمام مجموعه سخنان ایشون رو در سایت ها بخانید و گوش کنید به خلاف حرف های ایشان