کد مطلب: ۵۵۹۱۹۱

ایران دسترسی بازرسان آژانس به تأسیسات نطنز را محدود کرد

ایران دسترسی بازرسان آژانس به تأسیسات نطنز را محدود کرد

یک خبرگزاری غربی به نقل از چند منبع دیپلماتیک مدعی شده که ایران دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به تاسیسات نطنز، به دلایل امنیتی محدود کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبرگزاری رویترز امروز پنجشنبه در گزارشی اختصاصی به نقل از چند منبع دیپلماتیک مدعی شد که ایران پس از اقدام خرابکارانه اخیر در سایت هسته‌ای نطنز، دسترسی بازرسان آژانس انرژی اتمی به این مرکز را به دلایل امنیتی محدود کرده است.

بر اساس این گزارش، آژانس بین المللی انرژی اتمی با استناد به سیاست کلی خود مبنی بر عدم اظهار نظر در خصوص امور بازرسی از صحبت، در این مورد خودداری کرده است.

رویترز در ادامه می نویسد: دیپلمات‌ها توقف در مذاکرات که هفته‌‌ها در جریان است را قابل حل می‌دانند.

وزارت خارجه فرانسه دوشنبه هفته جاری در اقدامی مداخله‌جویانه درخواست کرد که ایران باید همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد و فوراً به بازرسان این نهاد بین‌المللی دسترسی کامل بدهد.

وزارت خارجه فرانسه در این باره گفت: ایران باید به همکاری‌های خود با آژانس ادامه دهد و هر چه سریع‌تر دسترسی کامل به تاسیسات هسته‌ای خود را برای این نهاد بین‌المللی فراهم کند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات وین و مساله تمدید تفاهم با آژانس، گفت: تعهدات و وظایف دولت در قانون مجلس کاملاً روشن است. در مساله توافق ۳ ماهه با آژانس اتمی و چگونگی عدم ادامه آن هنوز تصمیم جدی اتخاذ نشده است. همچنین در خصوص پاک کردن اطلاعات دوربین‌های نظارتی نیز تصمیمی گرفته نشده است. گفتگوهای وین به جایی رسیده است که همه طرف‌ها باید تصمیمات خود را بگیرند. ایران تصمیم خود را گرفته است و ما منتظریم طرف‌های مقابل بخصوص ایالات متحده تصمیمات خودشان را بگیرند.

منبع: مهر

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.