کد مطلب: ۶۵۰۶۹۵

واحدهای نهضت ملی مسکن کجا ساخته می‌شود؟

واحدهای نهضت ملی مسکن کجا ساخته می‌شود؟

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره محل دقیق ساخت مسکن ملی در تهران خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس شهرهای اطراف پایتخت و بخش‌هایی از منطقه ۲۲ تهران برای ساخت واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با تسنیم ، با اشاره به آخرین وضعیت از اجرای قانون جهش تولید مسکن ، گفت: تاکنون بیش از پنج میلیون نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و اطلاعات بیش از دو میلیون نفر تایید شده‌ است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت بیش از ۲٫۵ میلیون واحد مسکونی، زمین مشخص شده است، خاطرنشان کرد: به طور مثال جانمایی زمین‌ها در تهران شامل شهرهای اطراف پایتخت از جمله پردیس، پرند و هشتگرد و همچنین بخش‌هایی از منطقه ۲۲ تهران با قطعات مختلف است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه هم‌اکنون کار اجرایی ساخت یک میلیون مسکن آغاز شده است، گفت:‌ متوسط پیشرفت این یک میلیون مسکن بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده که البته عقب‌تر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته است.

چرا پروژه ساخت مسکن کند است؟

رضایی کوچی، از کندی پیشرفت پروژه ساخت یک میلیون مسکن در کشور انتقاد کرد و ناهماهنگی بین بانک‌ها و عدم همراهی آنها با وزارت راه در بحث پرداخت تسهیلات، ناهماهنگی مدیران استانی و جابجایی مدیران وزارتخانه در سطح استان‌ها را عامل کندی در روند پروژه دانست.

او همچنین عدم وجود یک قرارگاه واحد در وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری اجرای درست قانون و متعاقب آن موازی‌کاری دستگاه‌های ذی‌ربط از مهمترین دلایل عدم تحقق پیش‌بینی‌ها در پیشرفت پروژه ساخت بوده است.

کوچی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات شورای عالی مسکن مشکلات مذکور مطرح شده است، تصریح کرد: در این جلسات عموماً درباره مرتفع کردن برخی مسائل از جمله شرایط احراز مشمولان و هموار کردن مسیر پرداخت تسهیلات بانکی بحث شد.

در حالی که یکی از مشکلات اصلی در مسیر اجرای قانون جهش تولید مسکن، موازی‌‌کاری‌های صورت گرفته در هفت معاونت وزارت راه و شهرسازی است که مسئولیت‌های مجزایی در اجرای قانون برعهده دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ممد

    شاید تهران اونجوری باشه ولی شهرما جایی زمین میدن که سگو ببندی دووم نمیاره.اونم به اون قیمت.

  • عبدارضا

    ایا کسی که ۳۰سال در تهران بوده برای خانه دار شدن باید ۹۰ کیلومتر از تهران دور باشد هشتگرد جزو تهران است یا استان البرز پرند ۱۰۰ کیلومتر این عدالت است
    یا شهری که نزدیک استان سمنان است در۱۳۰ کیلومتریجزو شهر تهران است

  • عبدارضا

    هشتگرد جزو تهران است در ۹۰ کیلومتری پرند در ۱۰۰ کیلو مترییا در۱۴۰ کیلومتری سمنان این خانه دار شدن تهرانی هاست؟

  • ناشناس

    سلام .این اسمش مسکن نیست سر پناه هست مثل مرغهای تو مرغداری …..باید مسکن به محل کار نزدیک باشه و این کار رو میشه با تنوع حالات و شرایط محقق کرد ..لطفا اگر برنامه ریز خوب ندارین یک برنامه ریز از خارج دعوت کنید …در شهرستان ها خیلی خوب میشه در داخل شهر ه ها با اهدای تراکم مازاد به زمینهای مردم بشرط پیدا کردن یک خانواده بدون مسکن که محل و موقعیت انها با هم جور باشه بهترین کار برای ساخت مسکن دلخواه برای متقاضیان است و الویت هر چه بیشتر در زمین های نزدیک تر به شهرها باشه …..‌باید حساب هزینه و وقت رفت و آمد و سلیقه خانواده ها در درجه اول مد نظر باشه …….مسکن باید دلخواه و روح پرور و با نشاط باشه که ایجاد نسل با نشاط در آینده نتیجه آن باشه……..کسی که داره برنامه ریزی می کنه باید اول فکر کنه خودش حاظر بره اونجا زندگی کنه یا مرگ فقط واسه دیگران خوبه

  • ناشناس

    کسانی که دارن تصمیمم میگیرن باید فکر کنن خودشون قراره برن اونجا با خانواده زندگی کنن ..تو بیابون که نمی شه رفت و آمد کرد ….‌تراکم ها را بدهید به افراد فاقد مسکن …‌‌‌‌‌…در داخل شهر ها

  • ناشناس

    توی اون دنیا به این خونه ها میرسید انشاالله

  • ناشناس

    هنوز مسکن مهر کامل تحویل نشده پروژه جدید کلید زدید بنازم روتون را

  • ناشناس

    بحث ندونم کاری یا مدیریت ضعیف نیست؛ میخواهند با یک عنوان رسمی جدید چند هزار میلیارد پول به جیب خودشونیها تحت عنوان زمین و ساخت و مصالح بریزند و زمینهای خودشونیها را به قیمت گزاف با پول دولتی جابجا کنند. کسی دلش برای رفاه مردم نسوخته.

  • ناشناس

    یکسالش رفت کو یک میلیون مسکن که قولش رو دادید؟ از برج ۷ پارسال ثبت نام کردیم هنوز که هنوزه زده در انتظار بررسی !!! حقیقتا با این همه بی برنامه گی می‌ترسیم فردا اگه هم بگن بیاید پول واریز کنید و برید بانک عاقبت این قضیه به کجا میرسه ؟

  • ناشناس

    در ترکیه یا دبی بسازید