کد مطلب: ۱۳۴۳۵۰

مذاکرات عرضه محصولات حلال ایران در فروشگاه زنجیره‌ای روسی

مذاکرات عرضه محصولات حلال ایران در فروشگاه زنجیره‌ای روسی

برقراری روابط تجاری بین شرکت‌های ایرانی تولیدکننده محصولات صادراتی غذایی با نشان حلال و مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بختله به مرکزیت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه در مذاکرات علی‌بمان اقبالی زارچ، سرکنسول ایران در قازان و خانم مسلیما لتیپوف، مدیرعامل این مجموعه فروشگاهی بررسی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این دیدار که روز چهارشنبه برگزار شد، توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی برای همکاری با این سازمان اقتصادی از نظر تولید و صدور محصولات حلال، خشکبار و کشاورزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سرپرست سرکنسولگری ایران در قازان با اشاره به تفاهم‌های موجود، همکاری‌های تجاری از جمله در زمینه برند حلال و نیز رتبه بیستم ایران در تولیدات کشاورزی با 120 میلیون تن تولید سالیانه، کیفیت این محصولات را عالی خواند.

وی گفت: اولویت ما این است تا برخلاف زمان تحریم که محصولات ایرانی از طریق واسطه‌ها و کشورهای ثالث صادر می‌شد، اکنون شرکت‌های ایرانی با تاسیس دفتر در تاتارستان نسبت به تعامل مستقیم با مراکز اقتصادی و تامین نیاز بازار اقدام کنند، به ویژه اینکه برخی محصولات ایرانی از جمله خرما، زعفران، پسته و فرش در جهان منحصر به فرد است.

خانم مسلیما لتیپوف نیز در این دیدار با اشاره به تاسیس شعبه کاملا حلال این فروشگاه در سال 2014 و برنامه توسعه این نوع شعبه‌ها، گفت: با توجه به فعالیت 19 فروشگاه در تاتارستان و هشت شعبه در مسکو، اشتغال شش هزار نفر و گردش مالی سالیانه 250 میلیون یورو، توان توزیع و فروش کالاهای ایرانی وجود دارد.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای بختله افزود: با توجه به کیفیت خوب محصولات حلال ایرانی و قدرت رقابتی آن، آمادگی توسعه همکاری با صادرکنندگان ایرانی را داریم و از این تعامل استقبال می‌کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.