کد مطلب: ۵۴۸۲۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واریز مرحله سوم وام کرونا / دولت وام‌های قبلی کرونا را می‌بخشد؟

واریز مرحله سوم وام کرونا / دولت وام‌های قبلی کرونا را می‌بخشد؟

دولت دوازدهم در سال گذشته در دو مرحله وام کرونا را به حساب برخی از مردم واریز کرد. اکنون یک سال از زمان واریز اولین مرحله وام کرونا گذشته و این سوال برای مردم وجود دارد که آیا مرحله سوم وام کرونا هم واریز می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سال گذشته مرحله اول و دوم وام یک میلیون تومانی کرونا به حساب مردم واریز و اقساط این وام از یارانه ماهانه و معیشتی کسر می‌شود. اما وام مرحله سوم کرونا هم در راه است؟

بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ نشان می‌‌دهد که دولت اعتبار جدیدی برای پرداخت مرحله سوم وام کرونا در نظر نگرفته است. بر این اساس به نظر می‌رسد که واریز وام مرحله سوم کرونا از نگاه این دولت حداقل منتفی است.

از طرف دیگر وام اول کرونا سال گذشته در شرایطی واریز شد که شرایط قرنطینه، افراد بسیاری را از نظر اقتصادی تحت فشار قرار داده بود و دولت این وام را واریز کرد.

اما اکنون واکسیناسیون کرونا آغاز شده و براساس آمارها به زودی بین ۳ تا ۴ میلیون نفر واکسینه می‌شوند. براین اساس به نظر نمی‌رسد که از وام مرحله سوم کرونا خبری باشد.

از طرف دیگر تنها چند ماه از عمر دولت دوازدهم باقی مانده و بعید است که بودجه به دولت اجازه چنین کاری را بدهد.

از طرفی، در وعده‌های هیچ‌کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری خبری از پرداخت وام کرونا نیست. اگرچه برخی از آنها وعده‌هایی برای افزایش یارانه داده‌اند. مثلا محسن رضایی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفته که یارانه نقدی را به ۴۵۰ هزار تومان می‌رساند و عبدالناصر همتی هم وعده یارانه یک میلیون تومانی داده است.

ابراهیم رئیسی هم گفته می‌خواهد یارانه انرژی را حذف کند که احتمالا با حذف این یارانه‌ها، می‌تواند یارانه نقدی را افزایش داد و به چند برابر رساند.

اما مردم چه می‌گویند، آنها می‌گویند که بهتر است دولت به جای افزایش یارانه و یا پرداخت مرحله سوم وام کرونا، اقساط وام قبلی را به مردم ببخشد که رقم اندک یارانه دریافتی آنها کمتر نشود.

نظر مردم درباره واریز مرحله سوم وام کرونا

در ادامه نظرات برخی از مردم درباره مرحله سوم وام کرونا را می‌خوانید:

«نیازی نیست وام جدید بدهید، اقساط وام قبلی را ببخشید.»

«دولت در پرداخت همین یارانه درمانده و ماهانه نصف یارانه را به بهانه وام کرونا کسر می‌کند، بعد عده‌ای می‌گویند قرار است وام کرونای جدید بدهند.»

«بنده هم یک کارگرم وام یک میلیونی کلی هم روش گذاشتم وخرج بیمارستان وبیماریم شد .لطفآ دیگه وام را ببخشید مملکت فقیری که نداریم با این تورم واقعآ زندگی زهر شده برایمان»

«شرایط مردم اصلا خوب نیست .من خودم از جمله افرادی هستم که مشگل دارم هم زن هستم هم سرپرست هیچی هم ندارم. چه می شود دولت امسال هم وام کرونا بدهد؟»

«کاش دولت یکبار دیگر یک وام یک میلیونی برای مردم واریز می‌کرد. مردم واقعا در فشارند.»

«خدا را چه دیدی شاید دولت روحانی دم آخر به مردم وام کرونا بدهد که خاطره خوبی از خودش به جا بگذارد.»

«این دولت دیگر روزهای آخرش هست. منتظر وام و یارانه نباشید. اما دولت بعدی حتما وام کرونا می‌دهد به مردم که بگوید به فکر مردمم و با دولت قبل فرق دارم.»

«وام مرحله سوم پیشکش. شما اگر پول دارید و به فکر مردمید وام مرحله اول و دوم را ببخشید. وام مرحله سوم و چهارم نمی‌خواهیم.»

«جالبه همشون می‌گن اگر من رئیس جمهور بشوم یارانه ۴۵۰ و یک میلیون تومانی می‌دهم. اگر دولت ایران این همه پول داردچرا وام کرونا را به مردم نمی‌بخشه، چرا مردم گشنن؟ چرا سفره‌ها خالیه؟»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام منم خانمی هستم ۴۲ساله بابیماری ام اس واعصاب درگیرم باسرپرستی پسر ۵ ساله توان کارندارم تخت بهزیستی هستم لی مکان ثابت ازخودندارم دولت به فکرمابیخانمانان نیست

  • ناشناس

    سلام.لطفا ما بفی وام کرونا را ببخشین ما دستنون خالیه مستلجریم و بی خانه و سرپرست

  • مهدی

    سلام خاستم بگم خوبه بقیه قسط های وام کورونا ببخشید وام جدیدکورونا مرحله ۳ که میخاین پرداخت کنیداگه تااخرین قسط ازیارانه ها کسرکنیدبازم بیشترمردم راضی هستن ممنوع

  • ناشناس

    سلام
    وقت بخیر مرحله سوم وام یک میلون واریز میشه
    خیلی گرفتاریم ???

  • حیدرش

    گفتین.که.یارانه.جدیدی.واریزکردین.ماهاکه.درکشورغیرازمردن.کاری.نیست.برای.ماهاتودهک.اول.که.نون.شب.ونداریم.یارائه.جدیدی.کواریز دین.برای.نوعی.مثل.من.واریزلطفاپیگیری.کنید

  • ناشناس

    سلام من وام یک میلیونی مرحله اول کرونارادریافت کردم ویارانه کمک معیشتی بنزین رومیگیرم یعنی هردویارانه وام مرحله دوم بمن تعلق میگیردیاخیر متشکرم

  • ناشناس

    حالا شما وام گرفتین ازخداتونه که همونم براتون ببخشن ولی ما که گیرمون نیومده باید چکارکنیم مرحله سوم بدین نیازداریم

  • ناشناس

    تورا به خدا من کارگرساده بیکار شما صدای مارابرسانید سوادن بیمه ن سهام عدالت ن کمک منشعتی ووام یک ملیون بهم ن بلد نیستم چکار کنم شما کمک صدای من باشید یک جور خبرمون کنید

  • ناشناس

    سلام تو رو خدا به داد مردم برسید مردم بیچاره درد دلشون رو به با چه زبونی بگن که دولت متوجه بشه از قدیم گفتن نه سوار خبر از پیاده داره نه سیر خبر از گشنه سال نو نزدیک اس لااقل یه جوری دل مردم را شاد کنید بجه هاشون رو خوشحال کنید .یا ابا صالح مهدی تو به داد ما برسه فقر و بی عدالتی کمر مردم را شکونده ?

  • mohammad

    واقعا چه مملکتی شده دولت از مردم ایران میکنه و به کشورهای دیگه حال میده اونوقت مردم خودش از بدبختی هلاک شدن من خودم ی جوون ۲۵ سالم رسیدم اخر پیری خیلی نا امیدم هیچی قرار نیست درست بشه یارانتونم نخواستیم واگذارتون میکنم به خدا مسئولین^