خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۱۸۷۹

یک کارشناس بازار مسکن خبر داد:

معامله مسکن و ویلا با بیت کوین/ تبعات خرید و فروش مسکن با ارزهای دیجیتال

معامله مسکن و ویلا با بیت کوین/ تبعات خرید و فروش مسکن با ارزهای دیجیتال

این روزها معامله ویلا یا خانه لاکچری با بیت کوین باب شده است. یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: ارزهای دیجیتال پول رسمی کشور نیست و معامله خانه با بیت کوین به لحاظ حقوقی امری غیرقانونی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خرید و فروش مسکن و ویلا با بیت کوین پدیده تازه این روزهای بازار مسکن است. نمونه آن آگهی فروش یک قطعه زمین در شهریار است که با بیت کوین معامله می‌کنند!

همچنین آگهی دیگری در منطقه ولنجک تهران منتشر شده که از عنوان تهاتر ویلا با بیت کوین استفاده شده بود!

کوین 1

در سایت‌های خرید و فروش مسکن صاحبان ملک زمین ۵۰۰ متری خود در شهریار را با بیت کوین معاوضه می‌کنند!

اما آیا خرید و فروش خانه با ارزهای دیجیتال مجاز است؟ یک کارشناس بازار مسکن به تجارت‌نیوز گفت: ارزهای دیجیتال پول رسمی کشور نیست و معاوضه خانه با بیت کوین به لحاظ حقوقی امری غیرقانونی است و این نوع معاملات باعث سقوط ارزش ریال می‌شود.

منصور غیبی معتقد است: ارزهای دیجیتال بابت هر نوع معامله‌ای هنوز به رسمیت شناخته نشده است و جز ارزهای رایج نیست. بنابراین هر نوع استفاده یا معامله با این نوع ارزها جهت سوداگری یا بالا بُردن ارزش این نوع ارزها محسوب می‌شود.

آیا چنانچه خانه با ارزهای دیجیتال فروخته شود، قانون از خریدار یا فروشنده حمایت می‌کند؟ به گفته این فعال بازار مسکن، چنانچه بعد از معامله خریدار یا فروشنده نسبت به دریافت ارز دیجیتال متضرر شود قانون از مالباخته حمایت نمی‌کند؛ چرا که در قوانین معامله ملک با ارز دیجیتال مجاز نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بزرگ مرد

    لطفا چشمتان را بروی دنیا باز کنید و چرت و پرت تحویل مردم ندهید، ارزش ریال چند دهه است که از بین رفته، دلار با آن همه دبدبه و کبکبه دیگر در دنیا جای بزرگی ندارد، دنیا رو به جلوست کسی که با بیت کوین معامله میکند تبعات آن را نیداند، کاسه داغ تر از آش لازم نداریم، تغییر را بپذیرید

  • علی

    غم نخورید عزیزان . غم سهم بنگناه تودتونو میخورید

  • ناشناس

    معادل سازی کنند مانند .به قیمت روز بیت و ارزش گذاری هم ده درصد کمتر از قیمت روز جهانی

  • حق

    جیب ملت ونزنید حمایت پیش کش!!!

  • ناشناس

    من هم خانه کوچکی دارم می خواهم با تتر معامله کنم چون ارزشش بنا بر دلار ثابت است اتفاقا مردم به جای خرید ارز فیزیکی می توانند تتر بخرند هر تتر معادل یک دلار است این باعث می شود قیمت ارز فیزیکی که باید برای واردات مسافران یا دانشجویان استفاده شود افزایش نیابد و همچنین ارزش دارایی های مردم در برابر تورم وحشتناک در ایران حفظ شود تتر نوسان ندارد و چون قیمتش به دلار ثابت است باعث از بین رفتن دارایی نمی شود و از خطراتی مثل دزدی و یا از بین رفتن پول کاغذی در امان است. پیشنهاد من به مردم این است به جای ارز فیزیکی تتر بخرند و یا به جای طلا ارز دیجیتالی بخرند که پشتوانه طلا دلرد و با توجه به قیمت انس طلا قیمتش افزایش یا کاهش می یابد. دیگر نگران دزدیده شدن طلا و پولشان نخواهند بود.

    • ناشناس

      بزرگوار تتر چون یک توکن متمرکز محسوب میشه برای ما ایرانی‌ها در نگهداری بلندمدت حتی از ریال هم خطرناک‌تره، چون هر لحظه با توجه به قوانین مالی سخت‌گیرانه بین‌المللی امکان قفل و مسدود شدن کل دارایی تتری یک ایرانی هست. راهنمایی اشتباه نفرمایید لطفاً!

  • حقوقدان

    وقتی کارشناس بازار مسکن که هیچی از علم حقوق نمیدونه نظر میده همین میشه دیگه!!!!!!!!! کجای قانون گفته شده خرید و فروش خانه باید پول رسمی کشور باشد؟! خیر اینطور نیست . هر چیزی که مال باشد و ارزش اقتصادی داشته باشد میتواند عوض و ثمن مبیع قرار گیرد. بیع عبارت است از تملیک عین به عوض معلوم. تبعا بیع اموال غیر منقول هم همینطور است. لطفا بنگاهی ها یا به گفته خودشون کارشناسان ملک در مسائلی که تخصص و صلاحیت ندارند نظر ندهند

  • ناشناس

    سلام و وقت بخیر . دو و نیم بیتکوین است برای فروش یا معاوضه .
    اگر خریدار دارید. . قیمت زیر بازار فوری
    کمیسیون خوبی هم میده.