کد مطلب: ۵۳۱۰۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ سال پس‌انداز برای خرید خانه ۵۰ متری / ارزانترین خانه‌های تهران چند؟

۱۰ سال پس‌انداز برای خرید خانه ۵۰ متری / ارزانترین خانه‌های تهران چند؟

متوسط قیمت یک متر واحد مسکونی در شهرری ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. این یکی از ارزانترین قیمت‌های خانه در تهران است. اما ۱۰ سال طول می‌کشد که یک کارگر بتواند یک خانه ۵۰ متری در شهرری بخرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس اطلاعات و داده‌های سایت دیوار، یکی از ارزانترین محله‌های تهران و اطراف آن، در شهرری است که قیمت هر متر مربع مسکن در آن حدود ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

یکی دیگر از محله‌های ارزان شهریار کرج است که قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در آن ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

اما در خود تهران ارزانترین محله‌ها کدام است؟ یکی از این محله‌ها محله جی است که متوسط یک متر مربع واحد مسکونی دو تا پنج ساله در آن حدود ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. بعد از آن محله بریانک قرار دارد که قیمت مسکن در آن ۱۹٫۵ میلیون تومان است.

قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در جیحون، سبلان و تهرانسر هم بین ۲۲ تا ۲۴ میلیون تومان است.

این به آن معناست که ارزانترین واحد مسکونی ۱۰۰ متری در محله‌ای مانند جی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است. یا فرد برای خرید یک واحد ۵۰ متری در محله جی حدود ۹۳۰ میلیون تومان باید بپردازد.

با این حساب یک کارگر چند ساله می‌تواند در این محله تهران خانه بخرد؟ اگر حداقل حقوق را ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان (رقم اعلامی وزارت کار) در نظر بگیریم، یک فرد باید ۱۸ سال کل درآمد خود را پس‌انداز کند تا بتواند یک خانه ۵۰ متری در یکی از ارزانترین محله‌های تهران بخرد.

قیمت گرانترین محله‌های تهران را در گزارش زیر بخوانید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ن

    فقط کرونا کمکمون کنه

  • Shabnam

    نخیر آقا اشتباه حساب کردید!!! این در صورتی هست که قیمت خانه ۱۸ سال بعد هم همین قیمت فعلی باقی بماند! که محال ممکن است. با تورم اگر حساب کنید هیچ وقت در هیچ کجا صاحب خانه نمیشود!!!!!

  • ناشناس

    کمترین حق یک انسان مسکن است .یک نفر اقوام ما چن د خانه دارد .بچه هم ندارد رفته ترکیه هم خانه خریده .

  • سعیدساشا

    اکثر شرکت ها حقوق وزارت کار رو پرداخت نمیکنن. حداقل حقوق و پایه رو پرداخت میکنن یعنی حدود 2 و 500 حتی اگه زن و بچه داشته باشی

  • صبور

    تو ماهدشت ارزونتر از این حرفا پیدا میشه بیخود قیمت رو بالا نبرید

  • ناشناس

    خیلی بیشتر از این حرف طول میکشه.چون نرخ رشد قیمت خانه که یک کالای سرمایه ای حساب میشود نسبت به رشد دستمزد کارگر بیشتر است.و با در نظرگرفتن نسبت این دو در طی ده سال گذشته که عدد 2.5 است.به عدد 45 سال میرسیم.45=2.5*18.ان هم به شرط اینکه به همین منوال پیش برویم و اوضاع بدتر نشود.و کارگر از پولش نخورد و کسی هم پول او را نخورد.،،,,?

  • ناشناس

    این مسعولین جوری با زندگی مردم بازی کردن که دیگه امیدی به زندگی نیست اگر شب و روز کار بکنی هم تا ۵۰ سال دیگه هم نمیتونی صاحب خونه بشی اونوقت اسکانت توی مقبرست

  • کامیار

    فقط دوتا قانون مستحکم میخواد یکی هر کدملی یک خانه یعنی اگر کسی خونه دوم یا سوم داره باید نصفشو مالیات بده و دومیش اینکه هرسند تازه ای که زده میشه نشه به نام دیگری زد و خرید و فروش کرد تا ده سال یعنی دلال بازی تموم براحتی قیمت ملک شصت درصد کاهش میابد

  • ناشناس

    تازه چیزی نخوری و قیمت مسکنم یالا نره شاید بشه خونه خرید با درامد حلال نمیشه خانه خرید خیالتون راحت

  • ناشناس

    سلام وام بانک مسکن را مگه به این راحتی بانک مسکن میده ازطرفی ۴۵۰م باید۹۰۰م پس بدی حالا چجوری مردم برن خونه بخرن تازه بایدضامن ۴تابیاری کارمندباشی و۱۰۰۰ خوان بانک مسکن وشرایطش راطی کنی مثلا خونه تازه ساخت باشه سندتا اتمام اقساط درگرو بانک باشه و…‌‌‌‌خیلی شرایط سخت دیگه یک جوان چطور صاحب مسکن بشه؟؟؟؟؟؟