کد مطلب: ۳۰۴۶۴۹

جهت تامین نظر شورای نگهبان تصویب شد؛

منع شورای عالی مقابله با پولشویی از همکاری‌ با سازمان‌های مشابه

منع شورای عالی مقابله با پولشویی از همکاری‌ با سازمان‌های مشابه

شورایعالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم همکاری‌های بین‌المللی و تبادل تجارب و اطلاعات با سازمان‌های مشابه در سایر کشورها در زمینه مبارزه با پولشویی نخواهد داشت.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی اعاده شده از شورای نگهبان با اصلاح بند ۳ ماده ۴ این قانون با ۱۷۴ رای موافق، ۲۳ ردی مخالف و ۱۰ رای ممتنع از ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که بر این اساس بند ۳ حذف شد.

قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در بند ۳ آمده بود: تهیه و تصویب دستورالعمل‌های لازم در خصوص اجرای این قانون.

همچنین بند ۵ ماده ۴ این قانون نیز با موافقت نمایندگان با ۱۷۱ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در جلسه حذف شد.

در بند ۵ آمده بود: همکاری‌های بین‌المللی و تبادل تجارب و اطلاعات با سازمان‌های مشابه در سایر کشورها در زمینه مبارزه با پولشویی در چارچوب مفاد ماده ۱۲ این قانون.

همچنین ماده ۵ این قانون با ۱۷۲ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه به این شرح اصلاح شد: کلیه صاحبان مشاغل غیرمالی و موسسات غیرانتفاعی و همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری، بیمه ها، بیمه مرکزی، صندوق‌های قرض الحسنه، بنیادها و موسسات خیریه، شهرداری‌ها، صندوق‌های بازنشستگی، نهادهای عمومی غیردولتی، تعاونی‌های اعتباری، صرافی‌ها، بازار سرمایه (بورس‌های اوراق بهادار) و سایر بورس‌ها، شرکت‌های کارگزاری، صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین موسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام می‌باشد از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و غیر آنها، مکلفند آیین‌نامه‌های اجرایی هیئت وزیران در ارتباط با این قانون و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را اجرا کنند.

منبع:خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.