کد مطلب: ۵۷۷۷۱۳

نان گران می‌شود؟ / اعلام نرخ جدید خرید تضمینی گندم

نان گران می‌شود؟ / اعلام نرخ جدید خرید تضمینی گندم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت نان اتخاذ نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ به ازای هر کیلوگرم ۷ هزار و ۵۰۰ گرم تعیین شده است گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت نان اتخاذ نشده است.

سیف گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ به ازای هر کیلوگرم ۷ هزار و ۵۰۰ گرم تعیین شده است. این نرخ پس از انجام کار‌های کارشناسی و بحث‌های مختلف در شورای سیاستگذاری و گرفتن نظر کشاورزان خبره که در این شورا حضور دارند تعیین شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی ۱۳۹۹ -۱۴۰۰ هم قیمت هر کیلوگندم برای خرید تضمینی ۵ هزار تومان تعیین شده بود که با اتخاذ سیاست حمایت از تولید محصولات کشاورزی و افزایش خود اتکایی درحوزه گندم این نرخ برای سال زراعی جدید به میزان ۵۰ درصد افزایش یافت.

سیف افزود: براین اساس در سال زراعی جاری قریب به ۴ میلیون و ۵۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شد و مطالبات گندم‌کاران نیز به طور کامل پرداخت شد که امیدواریم درسال زراعی آینده هم منابع مورد نیاز خرید تضمینی تامین و به موقع در اختیار کشاورزان قرارگیرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: در سال قبل موضوع خشکسالی بسیار جدی بود و همه ارکان بخش کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار داد و یکی از بخش‌هایی که به شدت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت تولید گندم بود.

وی ادامه داد: در برخی سنوات میزان خرید تضمینی حتی به ۱۱ میلیون تن نیز رسیده بود، ولی امسال خشکسالی این میزان را کاهش داد و به ۴ میلیون و ۵۲۱ تن رساند در حالی که مصرف کشور حدود ۱۲ میلیون تن است.

سیف افزود: البته با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در حوزه ذخایر راهبردی و تامین از راه واردات، مشکلی در تامین گندم مصرفی مردم وجود ندارد.

وی گفت: بر این اساس امسال نیاز به واردات شش میلیون تن گندم بود که بخشی از آن وارد شده و بخشی دیگر تا پایان سال وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: امیدواریم در سال زراعی پیش‌رو بارندگی مناسب باشد و بتوانیم میزان تولید بهتری در خصوص گندم داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت حفظ قیمت نان است افزود: در قالب یارانه بخش عمده مابه‌التفاوت قیمت گندم پرداخت می‌شود به طوری که در سال جاری برای مصرف نانوایی گندم با قیمت ۶۶۵ تومان و ۹۰ تومان در اختیار نانوایان قرار گرفت و در حال حاضر هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت نان اتخاذ نشده است.

سیف ادامه داد: منابعی که از بودجه عمومی صرف یارانه نان می‌شود رقم بسیار بالایی است و توقع این است که با پرداخت یارانه قیمت متعادل بماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بنده خدا

    نان گران شد به همین راحتی خیلی ارزونِ؟خجالت نمیکشید
    سالی یه بار افزایش حقوق مردمِ چرا سالی صد بار افزایش قیمت داریم.قیمتام سالی یه بار باید تغییر کنه.انقدر وقاحت زیاد شده که باز تو اخبار راحت میگن لبنیات گرون شد.وای بر گران فروشان برید این آیه رو تو قرآن پیدا کنید شاید از خواب مرگ دنیا بیدار شدید.مردم از دست این گرونیها تو خرید مایحتاج کوچیک زندگیشون موندن.دست جوونارو نمیگیرید بعد میگید ازدواج وبچه دار شدن. بچه های ایران از گرونی لبنیات حتی روزانه شیر نمیخورن.خدا جوابتونو بده که کمر مردم رو زیر گرونی لِه کردید.

  • ناشناس

    متنی رو که میذارید یک بار خودتون بخونید لطفا قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم ۷۵۰۰ گرم ؟

  • ناشناس

    دولت گندم از کشاورز ۵۱۰۰ تومان گرفته الان فصل برداشت تمام شده گندم دست دولت درسیلو هست بردی منفعت خودش ۷۵۰۰ تصویب کرد چرا از کشاورز ۷۵۰۰ خرید نکرد

    • ناشناس

      بدبخت دولت ارزون میخره آرد میکنن می‌زارن تو گلوی من وتو

  • ناشناس

    7500تومان خیلی کمه. سودی نصیب کشاورز نمیشه. تورم در تولیداین بیداد میکنهمیکنه. حساب و کتابی نداره. همین الانو 60در صد رفت روی کرایه شخم و دیسک. دولت زیر 10هزار تومان نباید گندم را بخره. نان را سوبسید بدید به مردم. این وظیفه همه دولتهاست در جهان

  • ناشناس

    کشاورزان خبره بیجا کردن این قیمت دادن.
    خیالتون راحت با این نرخ توم روزانه سال جدید با این قیمت گندم کشت نمیشود

  • ناشناس

    این نرخ سال گذشته بود ک باید در نظر میگرفتن با این نرخ تورم روزانه کشت نخواهم کرد

  • ناشناس

    بیسواد قیمت گندم به تومان نه به گرم

  • ناشناس

    خوبه مردم بیچهاره نان میتونستن بخرن بخورن این هم مسولین گران کردن

  • ناشناس

    شمارا خدانان را گران نگنید مردم گناه دارن

  • ناشناس

    کاش نونا هم خوب پخت میکردن سوخته خراب کوچک به محصولین بگین شما که دستور گران شدن نان رادادین بیان رسیدگی به نانوایا کنین ببین چه میپزن به مردم تحویل میدن