کد مطلب: ۵۱۰۸۷۹

نرخ مالیات بر نقل و انتقال سهام در سال ۱۴۰۰ تغییر نمی‌کند

نرخ مالیات بر نقل و انتقال سهام در سال ۱۴۰۰ تغییر نمی‌کند

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه دولت تاکنون دولت ۱۳ هزار میلیارد تومان از مالیات بر نقل ‌و انتقال سهام درآمد کسب کرده است، گفت: نرخ این نوع مالیات در سال آینده تغییر نخواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مالیات بر نقل ‌و انتقال سهام به سهام‌ قابل واگذاری در بورس مربوط می‌شود و واگذار کننده آن سهام به این دلیل که از این واگذاری درآمد کسب می‌کند، باید این نوع مالیات را پرداخت کند.

همچنین، لازم به ذکر است که از هر مبادله سهام و سهم‌الشرکه مالیات مقطعی به میزان چهار درصد ارزش اسمی آنها وصول می‌شود و وجه دیگری به عنوان مالیات فوق، مطالبه نخواهد شد.

در این زمینه، ادارات ثبت یا دفاتر اسناد رسمی نیز باید در موقع ثبت تغییرات یا تنظیم سند انتقال، گواهی پرداخت مالیات متعلقه را اخذ و ضمیمه پرونده مربوط به ثبت یا انتقال کنند.

در این راستا، امید علی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی - درباره نرخ این مالیات در سال آینده گفت: نرخ مالیات بر نقل و انتقال سهام در سال آینده نیز مانند امسال خواهد بود و تغییر چندانی نخواهد کرد، زیرا تاکنون بحثی در این خصوص مطرح نشده است و اگر اقدامی هم صورت بگیرد به منظور تقویت بورس خواهد بود.

وی افزود: دولت تا به امروز توانسته مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان از طریق مالیات‌های کسب شده از بازار سرمایه درآمد بدست آورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کارمزد کارگذاریها خیلی زیاده
    لطفا رسیدگی کنید

  • رحیم

    یه توصیه خیلی خوب برا ریس بورس دارم اقای دهقان کارمزد خرید پفروش رو ۲۵صدم درصد بیشترکنید وبه صندوق تثبیت بازارواریزکتید و درمواقع ضرور مثلا ۱۰روزیکبار به بازارتزریق کنید و بازار رو متعادل کنید و بازارگردان ها رو حذف کنید .

    • ناشناس

      این کار باعث ریزش‌ها و نوسان‌های شدیدتر میشه چون نوسان‌گیرها برای جبران ضررشون باید در محدوده‌های بزرگتری خریدوفروش کنن. باعث فرسایش پول و کاهش ارزش بازار هم میشه… کلاً اگه چیزی نمی‌دونیم بهتره توصیه نکنیم.

  • ناشناس

    کلن وقتی میگن نرخی تغییر نخواهد کرد در سال آینده
    یعنی برعکس قطعن تغییر خواهد کرد خخخخخ