کد مطلب: ۲۴۴۷۰۱

نقش کلیدی معادن در رشد اقتصاد ایران

نقش کلیدی معادن در رشد اقتصاد ایران

اکبر‌یان گفت: اقتصاد ایران اکنون نیازمند تحولات زیربنایی است و معدن می‌تـ‌واند نقش کلیدی در این حوزه ایفا کند.

مهرداد اکبریان، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در حاشیه پنجمین همایش سنگ آهن اظهار کرد: شرایط فعلی امروز ایران شاید مجزا از شرایط گذشته باشد، چراکه اکنون هم باید مشکلات داخلی را حل و فصل کنیم و هم مشکلات چند جانبه پیچیده کشور را بر طرف سازیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: اگر برنامه صحیحی برای حمایت از بخش معدنی کشور در نظر نشود و بهای لازم به بخش خصوصی در این حوزه داده نشود، نمی‌توان به شکوفایی حوزه معدنی کشور امیدوار بود.

اکبریان با تشریح برنامه‌های توسعه در رشد بخش معدن کشور گفت: اقتصاد ایران اکنون نیازمند تحولات زیربنایی است و معدن می تـ واند نقش کلیدی در این حوزه ایفا کند.

رئیس انجمن تولیدکنند گان و صادرکنند گان سنگ آهن ایران تصریح کرد: پس از اجرای اصل 44 صحبت‌های نارو ایی که به فعالان بخش خصوصی زده شده بود، فرو کش کرد و امروز هم باید با ارائه تعاریف جدید در حوزه اقتصادی و معدن، دامن بخش خصوصی را از اتهامات دور کنیم.

وی تاکید کرد: تاثیر معدن بر اقتصاد داخلی قابل انکار نیست و تمام تلاش معد نکاران در سال‌های گذشته برای حفاظت از محیط زیست قابل تقدیر است.

اکبریان با انتقاد از افرادی که معد نیان را به خام فروشی و آلودگی محیط زیست متهم می‌کنند، تصریح کرد: عجیب است که بر اساس این حرفهای بی پایه، قوانین بر علیه بخش خصوصی معدن تصویب شده و این قوانین مشکلات به وجود آمده در این حوزه را بیشتر می‌کند.

رئیس انجمن تولیدکنند گان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: متاسفانه همچنان بعد از 13 سال از ابلاغ سیاستهای اصل 44، همچنان شاهدیم تصمیم گیریها و سیاستهای اساسی کشور، توسط بخش دولتی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نباید از قوانین حفاظت محیط زیست استفاده ابزاری کرد، گفت: اکنون زمان آن رسیده است که بخش خصوصی دست به ایجاد واحدهای معدنی زده و نمایندگان مجلس نیز، باید توضیح دهند که چرا زمانیکه صادرات سنگ آهن توجیه اقتصادی ندارد، همچنان به دنبال وضع تعرفه در ایران هستند؟.

اکبریان اشاره کرد: از مسئولان دولتی می‌خواهیم مشکلات را از پیش پای بخش معدن کشور برداشته و دولتی‌ها باید بپذیرند که اکنون زمان پا گرفتن بخش خصوصی، رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.