کد مطلب: ۳۹۶۴۶۷

تجارت‌نیوز از وضعیت امروز اقتصاد گزارش می‌دهد:

روز هیجانی بازارها ؛ نوسان بیش از ۲ درصدی در بورس و دلار / لیستی از بانک‌های زیان‌ده و خودرویی که دیگر نیست

روز هیجانی بازارها ؛ نوسان بیش از 2 درصدی در بورس و دلار / لیستی از بانک‌های زیان‌ده و خودرویی که دیگر نیست

همزمان با انتشار اخبار متعدد سیاسی امروز بازارها واکنش هیجانی قابل توجهی داشتند. قیمت دلار بیش از دو درصد افت داشت و شاخص بورس هم تقریبا به همین میزان رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 2.2 کاهش به 11 هزار و 200 تومان رسیده است.

در صرافی ملی نیز نرخ دلار با سرعت نسبتا بالایی در حال کاهش است و از دیروز تا ساعت ۱۴ امروز دوشنبه چهارم شهریور ماه ۴۵۰ تومان پایین آمده است. آخرین قیمت دلار در صرافی ملی ۱۱۲۰۰ تومان اعلام شده است.

در همین حال امروز قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز دوشنبه ۴ شهریور تا ساعت ۱۷ با 69 هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 10 هزار تومان رسید.

همچنین قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۴ شهریور تا ساعت ۱۷ با چهار هزار و 400 تومان کاهش به 407 هزار و 500 تومان رسید.

در این شرایط بورس چه وضعیتی داشت؟ پس از حال و هوای سرخ روز گذشته بازار سرمایه، سهامداران امروز را طوفانی آغاز و در ساعات ابتدایی، رکورد شاخص را شکستند و آن را به کانال ۲۷۴ هزار واحدی رساندند.

stock tehran 4 6 98

شاخص بورس امروز روز هیجانی‌ای را پشت سر گذاشت.

اما از نگاه خیلی، اتفاقات امروز بازارها متاثر از اخبار سیاسی است. به نظر می‌رسد آخرین اخبار از توافق جدید گروه ۷ تاثیر قابل توجهی بر بازارها داشتند.

علاوه بر این، امروز رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز راهی جز توسعه کشور، رونق تولید و بالا بردن تولید و همکاری بیشتر نداریم، گفت: اگر من بدانم در جلسه‌ای با کسی ملاقات کنم، مشکل کشورم حل می‌شود، دریغ نخواهم کرد زیرا اصل منافع ملی کشور است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه هم امروز با بیان اینکه باد قیمت‌ها را پایین نیاورده است، گفت: آنچه در بازار ارز مشاهده می‌کنید محصول تدبیر است و قیمت‌ها نسبتاً با ثبات شده و کاهنده هم بوده است.

از جمله اخبار مهم دیگر امروز انتشار گزارشی از بانک‌های زیان‌ده کشور و گزارش مرداد ماه ایران خودرو بود که نشان می‌داد دیگر سوزوکی در ایران‌خودرو تولید نمی‌شود.

654

لیستی از زیان انباشته بانک‌ها

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.