کد مطلب: ۳۹۲۴۴۳

گزارش تجارت‌نیوز از یک روز آرام اقتصادی:

نوسان محدود بازارهای طلا، ارز و بورس / چشم‌اندازها چه می‌گویند؟ / هشدار به سپرده‌گذاران بانکی

نوسان محدود بازارهای طلا، ارز و بورس / چشم‌اندازها چه می‌گویند؟ / هشدار به سپرده‌گذاران بانکی

بازارهای ارز، طلا و سهام امروز با یک نوسان محدود روندی مثبت را پشت سر گذاشتند. در عین حال مهمترین اخبار اقتصادی امروز هم نگرانی‌های ناشی از نااطمینانی‌های سیاسی و هشدار وزارت اقتصاد به بانک‌ها بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 0.8 درصد افزایش، 12 هزار تومان اعلام شده است.

قیمت سکه امامی نیز در بازار آزاد امروز شنبه ۱۲ مرداد ماه تا ساعت ۱۷ با 21 تومان افزایش، چهار میلیون و 144 هزار تومان بوده است.

در روز مثبت بودن بازدهی ارز و سکه، شاخص بازار سهام نیز روندی مثبت داشت اما میزان آن در حد هشت واحد بود.

final 51

شاخص بورس امروز یک روز آرام را پشت سر گذاشت.

روند امروز بازارها در حالیست که پیش‌بینی‌ها هم نگاه خوشبینانه‌ای را درباره بازارها نوید می‌دهند. نایب رئیس اتحادیه طلا تهران به تجارت‌نیوز گفته است: چنانچه مدیریت بانک مرکزی در زمینه تخصیص ارز به بازار ادامه‌دار باشد و عرضه و تقاضا در بازار به شکل متعادل شکل بگیرد؛ قیمت طلا و سکه تا پایان تابستان گران نخواهد شد و یک روند باثباتی خواهد داشت.

اما در عین حال در بازار جهانی بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در دوم آگوست منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری معتقد هستند.

نگاه مثبت کارشناسان به روند صعودی بورس را هم در پیش‌بینی تجارت‌نیوز از کارشناسان درباره بورس هفته دوم مرداد ماه سال 1398 می‌توان مشاهده کرد.

با این حال خبر تحریف وزیر امور خارجه ایران و تصمیم جدید آمریکا در جنگ تجاری با چین دو خبر نگران‌کننده برای بازارها به نظر می‌رسد. روایت مطبوعات از این دو اتفاق نگران کننده برای بازارها حاکی از این است که در روزهای آینده شاید این اخبار اثری بر برخی بازارها بگذارند.

علاوه بر این، امروز وزارت اقتصاد به بانک‌ها هشدار داده که مصوبه شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود بانکی را رعایت کنند. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در نامه‌ای به مدیران عامل ۱۳ بانک تاکید کرد: تمام بانک‌های دولتی و خصوصی شده ملزم به رعایت نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار هستند.

این در حالیست که پیش از این، تجارت‌نیوز در گزارشی نسبت به این مساله هشدار و گزارش داد که کدام بانک چقدر سود می‌دهد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا وجواهر را به بایگانی تاریخ بفرستید خرید اکیدا ممنوع ملت درآمد دلاری وبروز ندارند که هزینه طلا کنند تعطیل کنید.