کد مطلب: ۴۵۷۶۸۷

دو عضو انجمن انبوه‌سازان تهران پاسخ دادند:

هزینه ساخت مسکن چقدر است؟ / گرانی دلار مسکن را گران می‌کند؟

هزینه ساخت مسکن چقدر است؟ / گرانی دلار مسکن را گران می‌کند؟

دو عضو انجمن انبوه‌سازان تهران می‌گویند: تغییرات قیمتی در زمین، مصالح ساختمانی و سایر هزینه‌های سربار ساخت مسکن مانند هزینه دریافت پروانه ساخت باعث شده که قیمت ساخت مسکن حدود چهار میلیون تومان به بالا تمام شود.

نایب رئیس انبوه‌سازان تهران درباره هزینه ساخت مسکن به تجارت‌نیوز گفت: عوامل زیادی در ساخت مسکن تاثیرگذار است، قیمت زمین خود از مهمترین عواملی است که بر افزایش قیمت مسکن تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر قیمت هر متر ساخت مسکن حدود چهار میلیون تومان تمام می‌شود البته کسانی که بخواهند خانه‌های خود را لاکچری بسازند قیمت ساخت متفاوت است و ممکن است که قیمت خانه‌های لاکچری به متری هفت میلیون تومان هم برسد.

ایرج رهبر افزود: دولت برای کنترل بازار مسکن باید برنامه‌ریزی اساسی داشته باشد. چنانچه دولت برنامه‌ای جهت تولید و انبوه‌سازی مسکن داشته باشد، قیمت مسکن روند ثابتی خواهد داشت.

تاثیر قیمت مصالح ساختمانی بر قیمت مسکن

در عین حال عضو انجمن انبوه‌سازان تهران در پاسخ به این پرسش که با افزایش قیمت دلار و مصالح ساختمانی هزینه ساخت مسکن چقدر گران شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: در سال ۹۸ هزینه ساخت خانه ارزان‌تر از خرداد ماه تمام می‌شد، حتی هزینه ساخت مسکن تا اردیبهشت ماه امسال نیز به صرفه بود اما از اواخر اردیبهشت ماه تاکنون به یک باره قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافت و باعث افزایش قیمت ساخت خانه شد.

محمدعلی ربانی افزود: با افزایش قیمت دلار قیمت آهن و سیمان به شدت گران شد. به طوری‌که قیمت میلگرد از پنج هزار تومان به هشت هزار تومان رسیده است. طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت مسکن در فروردین نیز به ۱۷ میلیون تومان رسیده است، معتقدیم با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی متوسط قیمت مسکن در خرداد ماه از کانال ۱۷ میلیون تومان هم عبور خواهد کرد.

او اظهار کرد: در حال حاضر قیمت دلار به کانال ۱۹ هزار تومان رسیده است. با وضعیت فعلی هزینه هر متر ساخت مسکن بین چهار تا پنج میلیون تومان آب می‌خورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هموطن

    پس چی شد ؟؟ میگفتین قیمت مسکن ارزان خواهد شد..پلیس وارد بازار ملک خواهد شد..چنین میکنیم..چنان میکنیم..فقط گوش مارو کر کردید..

  • ناشناس

    با سلام، هزینه دریافت پروانه ساخت حدودا چقدر هست برای هر متر مربع؟