کد مطلب: ۲۸۰۴۸۶

واردات خودرو و تلفن همراه هم راستا با تحریم‌ها

واردات خودرو و تلفن همراه هم راستا با تحریم‌ها

راغفر گفت: متاسفانه ظرف یک هفته ۲۰ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور برای واردات کالاهای لوکس از جمله گوشی همراه و خودروهای لوکس از بین رفت و این اتلاف ارزی بسیار مشکوک است.

حسین راغفر گفت: متاسفانه در کشور هیچ تدبیری نیاندیشیده‌ایم و حتی اقدامات دیر انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: ستادهای مختلف در داخل کشور باید این مسائل را بررسی می‌کردند و برای مقابله با اقدامات دشمن علیه مردم و اقتصاد کشور راه حل‌هایی می‌اندیشیدند.

راغفر از نبود انسجام لازم در دولت و مجلس انتقاد کرد و گفت: همه منتظرند امریکا اقدامی را عملیاتی کند و تازه برای کارهای مقابله ای فکر می‌کنند و این روند هزینه های گزافی به جامعه و مردم تحمیل می‌کند.

این استاد دانشگاه الزهرا (س) با بیان اینکه تصمیمات در کشور دچار روزمرگی است، افزود: مریکا مدل تحریم پیچیده‌ای را طراحی و کانون‌های نفوذ را شناسایی کرده است و میزان هر یک از این ابزارها را مرتبا سنجش و پایش می‌کند.

راغفر با اشاره به نقش منفعل دانشگاه های کشور در مقابله با مدل‌های نفوذ و تحریم امریکا یادآور شد: البته ما [در دانشگاه الزاهرا-س-] چندین مدل را، بدون اینکه کسی از ما خواسته باشد؛ طراحی کرده ایم ولی دستگاه های کشور هیچ برنامه مدون و شفافی در این رابطه-مقابله با تحریم‌ها- ندارند.

وی گفت: امریکایی ها اخیرا مدلی را برای ارزیابی رفتار بازیگران در مسئله تحریم‌ها تدوین کرده است که مورد بررسی ما قرار دارد و امیدواریم نتیجه آن به زودی در اختیار نهادهای ذی‌ربط در کشور قرار گیرد.

راغفر در عین حال افزود: ما مسئولیت علمی و ملی داریم اما دستگاه های اجرایی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده اند و دچار روزمرگی هستند.

این اقتداددان ادامه داد: نیان‌های تولید داخلی باید تقویت شود و در این صورت فکر تحریم به ذهن دشمن خطور نمی‌کند و ابزارهاشان نا موفق خواهد بود.

راغفر همچنین حجم وسیع واردات در کشور را فرصتی برای تحریم‌های بیشتر از سوی غرب دانست و گفت: در شرایط کنونی باید به کانون‌های آسیب پذیر توجه شود که از آن جمله اغوای مسئولین کشور برای اتلاف منابع ارزی در کشور است.

وی اذعان داشت: متاسفانه همسو و هم راستا با اهداف تحریمی غربی به یکباره ۲۰ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور ظرف یک هفته [برای واردات کالاهای لوکس از بین رفت] و این مساله بسیار مشکوک است.

راغفر اذعان داشت: غربی ها در اهداف تحریمی خود ذکر کرده اند که باید کاری کرد ایرانیان منابع و ذخایر ارزی خود را تلف کنند و از این جمله، واردات خودروی لوکس است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی دولت باید شرایط اضطراری را درباره واردات اعمال کند و تنها کالاهای اساسی وارد کشور شود.

منبع:‌ رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.