کد مطلب: ۱۴۸۷۸۲

واردات سنگ آهن چین از ایران ۵۶ درصد رشد کرد

واردات سنگ آهن چین از ایران ۵۶ درصد رشد کرد

واردات سنگ آهن چین در شش‌ماهه نخست سال ۲۰۱۷ از بازارهای غیر سنتی نظیر هند ۱۵۱.۵ درصد، ایران ۵۶ درصد و سیرالئون ۱۱۵.۲ درصد رشد داشته است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد، میزان واردات سنگ آهن چین در شش‌ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 افزایشی 9.3 درصدی داشته و به 539.3 میلیون تن رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اما واردات از تامین‌کنندگان اصلی به اندازه افزایش کل واردات سنگ آهن چین رشد نداشته، به نحوی که واردات سنگ آهن از استرالیا 8.2 درصد، برزیل ۷/۳ درصد و آفریقای جنوبی تنها 2 درصد رشد داشته است.

در مقابل، واردات سنگ آهن چین از بازارهای غیر سنتی نظیر هند 151.5 درصد، ایران 56 درصد و سیرالئون 115.2 درصد رشد داشته است.

اگر این افزایش قابل توجه واردات چین از این کشورها تداوم یابد، احتمالا معدن‌کاران کشورهای مذکور اقدام به تولید بیشتر برای صادرات به بازار چین خواهند کرد.

اما با توجه به اینکه آمارهای رسمی گمرک چین در سه‌ماهه نخست سال جاری رشد 113.4 درصدی واردات از ایران را نشان داده بود و اکنون در بازه 6 ماهه این رقم به نصف کاهش یافته، به نظر می رسد که رشد واردات سنگ آهن چین از ایران در سه‌ماهه دوم سال چندان قابل توجه نبوده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.