کد مطلب: ۵۳۱۰۱۹

تلاش مجازی مالکان برای افزایش نجومی اجاره بها

تلاش مجازی مالکان برای افزایش نجومی اجاره بها

بررسی فایل های اجاره و رهن در سایت های املاک نشان از افزایش دوباره نرخ اجاره بها در فروردین ماه دارد اما اگر مستاجر هستید و در میان فایل هایی که برای اجاره پیشنهاد شده اند ، آپارتمان مورد نظر خود را پیدا نکرده اید سری هم به دفاتر مشاور املاک محلی بزنید زیرا قیمت ها به واقعیت نزدیک تر هستند .

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا تابستان و فصل جا بجایی ها دو ماهی باقی مانده است. در این فصل با گرم شدن بازار اجاره ، افزایش نرخ اجاره بها نیز کمی شتاب می گیرد اما به نظر می رسد برخی از مالکانی که در فروردین ماه می خواهند آپارتمان هایشان را اجاره دهند با پیش بینی افزایش نرخ ها در تیرماه ، پیشنهاد قیمتی خود را مطرح کردند .

مشخص نبودن قیمت های واقعی اجاره بها کار را برای برخی از مستاجران سخت کرده و پیدا کردن گزینه مطلوب بسیار دشوار شده است . به نظر می رسد به زودی با روشن شدن وضعیت بازار اجاره گزینه مطلوب خود را پیدا کنند.

مالکان عقب نشینی می کنند؟

یکی از مشاوران املاک در محدوده مرکزی شهر به اقتصادنیوز درباره نرخ های پیشنهادی اجاره می گوید: «پیش بینی افزایش قیمت ها در بازارهای مختلف سبب پیشنهادات بالای برخی مالکان شده ، حتی برخی از مالکان که پیش از سال آپارتمان های خود را برای اجاره به ما سپرده‌اند و هنوز اجاره نرفته نرخ های پیشنهادی خود را افزایش داده اند.»

او معتقد است: «به دلیل عدم توان پرداخت قیمت های پیشنهادی مستاجران به سمت تمدید قراردادهای اجاره می روند وشاید برخی از مالکان هم عقب نشینی قیمتی کنند.»

مستاجران سردرگم شدند

افزایش قیمت اجاره بها براساس تورم ۳۰ تا ۳۵ درصدی از سوی کارشناسان حوزه مسکن برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود اما به نظر می رسد برخی مالکان تلاش دارند در فروردین ماه با دمای قیمتی بازار تابستان آپارتمان های خود را اجاره دهند و کمی باعث سردرگمی قیمتی مستاجران دارد .

مستاجران این نکته را هم نباید فراموش کنند که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تا سه ماه پس ازپایان کرونا می توانند قرار دادهای خود را بر اساس نرخ های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا تمدید کنند . سقف مجاز افزایش اجاره در کلان شهرها ۲۵ درصد است .

نرخ پیشنهادی اجاره برای آپارتمان های محدوده مرکزی شهر تهران

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.