کد مطلب: ۴۳۰۵۸۵

آخرین وضعیت بازارها در امروز ۱۳۹۸/۱۱/۲۶

روز ثبات قیمت دلار و خودرو / طلا همچنان گران می‌شود / بورس همچنان رشد می‌کند

روز ثبات قیمت دلار و خودرو / طلا همچنان گران می‌شود / بورس همچنان رشد می‌کند

در روزی که قیمت دلار تغییری نداشت و قیمت انواع خودرو در بازار چندان تغییری نکرد، طلا گران شد. در همین حال شاخص بازار سهام نیز روند صعودی گذشته خود را ادامه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز 26 بهمن ماه تا ساعت ۱۷ بدون هیچ تغییری، 13 هزار و 855 تومان اعلام شده است.

اما قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز شنبه ۲۶ بهمن ماه تا ساعت ۱۷ با 108 هزار تومان افزایش به پنج میلیون و 180 هزار تومان رسید.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز شنبه ۲۶ بهمن ماه ساعت ۱۷ با 11 هزار و 100 تومان افزایش به 528 هزار و 500 تومان رسید.

اما امروز عملکرد بورس چگونه بود؟

شاخص کل بازار سهام امروز با رشد ۰٫۶۳ درصدی معادل دو هزار و ۹۰۸ واحد، به حدود ۴۶۲ هزار واحد رسید.

سه نماد «رمپنا»، «اخابر» و «وامید» بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشته‌اند که دو نماد اول بیشترین تاثیر منفی را گذاشته‌اند. همچنین گروه‌های فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو سه صنعت برتر امروز بودند.

در همین شرایط بازار خودرو امروز چگونه بود؟ هرچند امروز تب ثبات در بازار خودرو حاکم بود اما در آغاز هفته بازار خودروهای مورد بررسی با کاهش قیمت شش خودرو همراه بود که این کاهش قیمت از ۴۰۰هزار تومان شروع شده و به یک میلیون تومان می‌رسد.

در همین حال درباره آینده بازارها چه وضعیتی قابل پیش‌بینی است؟

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: افزایش قیمت انس جهانی قیمت طلا را چهار هزار تومان گران کرد. چنانچه قیمت انس جهانی طلا افزایشی نداشته باشد و قیمت دلار کنترل شود، قیمت طلا تا پایان هفته گران نخواهد شد و روند باثباتی خواهد داشت.

در پیش‌بینی هفتگی تجارت‌نیوز نیز اشاره شده است: از ناحیه کاهش احتمالی درآمدهای نفتی، تشدید تهدید نقدینگی، در نظر گرفتن محدودیت‌های احتمالی برای آینده بازار مسکن هر سه بازار ارز، طلا و سهام چشم‌انداز رو به صعود پیش رو خواهند داشت اما باید دید آیا اخبار FATF باعث خواهد شد که بورس از دیگر بازارها جا بماند یا اینکه روندی برعکس رخ دهد و با انتشار اخبار اطمینان‌بخش از FATF سرعت رشد قیمت‌ها در بازارهای دلار و طلا فروکش کند و در بازار سهام افزایش یابد.

دو برابر شدن بدهی دولت به بانک مرکزی، اعلام آخرین جزئیات از پیشنهاد رئیس‌جمهور برای سهمیه بنزین نوروزی ، اختلال در سیستم ثبت احوال و اسناد ، پیش‌بینی وضعیت صادرات در سال 99 و پیش‌بینی بورس در هفته پیش‌رو از مهمترین اخبار امروز بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.