کد مطلب: ۴۱۴۷۰۷

آخرین وضعیت بازارها در امروز ۹۸/۹/۱۳

صعود همزمان دلار و طلا و بورس / خودرو گران نشد / بازارها تا پیش از انتخابات چه می‌شوند؟

صعود همزمان دلار و طلا و بورس / خودرو گران نشد / بازارها تا پیش از انتخابات چه می‌شوند؟

در روزی که قیمت طلا و دلار در بازار افزایش یافتند و شاخص بازار سهام هم رشد کرد بازار خودرو یک روند باثباتی را پشت سر گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز 13 آذر ماه تا ساعت ۱۵ با 1.6 درصد افزایش، 12 هزار و 696 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه تا ساعت ۱۵ با پنج هزار و 400 تومان افزایش به 450 هزار و 700 تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۳ آذر تا ساعت ۱۵ با 98 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 551 هزار تومان رسید.

اما بازار سهام امروز چه وضعیتی داشت؟

شاخص کل بورس در این روز با ۱۷۱۳ پله‌ افزایش در کانال ۳۲۲ هزار قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز با ۱۸۳۷ واحد افزایش کانال ۹۹ هزار واحدی را تجربه کرد.

13 آذر

روند بازار سهام امروز صعودی بود.

اما صعودی بودن بازارهای مالی درحالی بود که بازار خودرو امروز روند باثباتی را پشت سر گذاشت. در روز ارزانی دلار پس از گرانی‌های پی در پی آن، قیمت انواع خودرو در امروز ۹۸/۹/۱3 تغییر خاصی نکرد. مقایسه اولین لیست از قیمت انواع خودرو در امروز با اولین لیست دیروز نشان می‌دهد تنها قیمت پراید نوسان ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی داشت.

مهمترین اخبار امروز هم اعلام افزایش حقوق معلمان در سال ۹۹ ، تصویب لایحه بودجه سال ۱۳۹۹، اعلام خبر تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی ، پیش‌بینی قیمت مسکن بعد از انتخابات ، روایت روحانی از مکالمه تلفنی با رئیس جمهور آمریکا و مذاکرات اقتصادی روحانی با یک مقام ارشد آذربایجان بوده است.

در همین حال، یک کارشناس اقتصادی ضمن اشاره به این که دولت نمی‌تواند به شکل دستوری بازارها را کنترل کند، عنوان کرد: تا انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه اگر دولت رفتار چند ماه اخیر خودش را ادامه دهد و شوک جدید ناشی از بخشنامه‌ها و برخی از مصوبات نداشته باشیم انتظار این است که آرامش بازارها ادامه‌دار باشد.

هادی حق‌شناس، کارشناس اقتصادی در خصوص وضعیت بازارها تا اسفند ماه سال جاری که انتخابات نمایندگان مجلس برگزار می‌شود گفت: بازارهای مالی و پولی که با بازارهای جهانی ارتباط دارند متاثر از فعال و انفعالات سیاسی خارجی و داخلی هستند.در شرایط تحریمی هر پدیده مثبت سیاسی می‌تواند فشار این شرایط را کم کند و برعکس؛ بنابراین اگر در انتخابات دوم اسفند مردم حضور پررنگی داشته باشند، یک یارانه‌ای است که بخش سیاسی یا حضور مردم به اقتصاد خواهد داد و موجب آرامش بازارهای اقتصادی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عسکر

    (
    حتما )مردم حضور پررنگی پررنگتراز همیشه خواهند داشت

  • ناشناس

    آقای کارشناس عزیز و خیلی خیلی محترم میخواستم بدونم منظور شما از این آرامش بازار ها که گفتید دقیقا چیه؟
    ممنون میشم یه جوری بگید بی سواد هایی مثل من هم متوجه بشن

  • ناشناس

    چه خوب فهمیدیم قانون عرضه و تقاضا شده حضور و عدم حضور در انتخابات برای ثبات بازار، تنها تفاهم های خارجی میتونه بازار کنترل کنه نه چیز دیگری