کد مطلب: ۴۸۳۶۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پالت‌های دلار کره جنوبی در راه ایران / وقوع شوک ارزی چقدر محتمل است؟

پالت‌های دلار کره جنوبی در راه ایران / وقوع شوک ارزی چقدر محتمل است؟

طبق اعلام یک منبع آگاه، پالت‌های دلار کره جنوبی در راه ایران است و احتمالا این کشور بخشی از بدهی خود به ایران را در روزهای آینده پرداخت کند. اگر این خبر صحت داشته باشد، قیمت دلار ممکن است چقدر کاهش یابد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته رئیس جمهور و سخنگوی دولت خبر دادند که دلارهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی به زودی آزاد می‌شود.

علی ربیعی در نشست خبری 15 مهرماه خود گفته بود قرار است هیات‌هایی به کشورهایی که ایران در آنها منابع ارزی دارد اعزام شوند و منابع ارزی بلوکه شده ایران را آزاد کنند.

حالا یک منبع آگاه خبر داده که پالت‌های دلار از کره جنوبی در راه ایران است. اما بخشی از مطالبات ما با چین همچنان باقی می‌ماند و قرار است به‌صورت غیرنقدی تسویه شود.

در این حال منبع دیگری این خبر را تایید نکرده و گفته کره جنوبی هنوز منابع ایران را آزاد نکرده و حتی تا دیروز هم در نهاد ریاست جمهوری طرح شکایت از کره جنوبی در دست بررسی بوده است.

جز کره جنوبی، ایران همچنان در تلاش است تا طلب خود از عراق را دریافت کند. امروز رئیس کل بانک مرکزی ایران به عراق سفر کرد. به نظر می‌رسد با توجه به اظهارات هفته گذشته ربیعی درباره اعزام هیات‌های اقتصادی برای آزادسازی منابع بلوکه شده، این سفر همتی با همین هدف انجام شده باشد.

این دومین بار در چند ماه اخیر است که عبدالناصر همتی برای آزادسازی منابع ارزی ایران به عراق رفته است. سفری که تاکنون نتیجه نداشته و حتی عنوان شده بود احتمالا بدهی عراق به ایران در قالب کالا تسویه شود. اما باید دید مذاکرات همتی با عراق این بار چقدر نتیجه بخش است.

در کنار این اقدامات خارجی، بانک مرکزی هم اعلام کرد که از امروز می‌خواهد به صورت روزانه ۵۰ میلیون دلار به بازار عرضه کند و علاوه بر این، بانک ‌مرکزی اجازه داده از امروز سقف خرید بانک‌ها و صرافی‌ها در بازار متشکل ارزی به ۵۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کند.

خبر آخر البته قیمت دلار در بازار را تحت تاثیر قرار داد و قیمت دلار کاهش یافت. برخی از افراد هم می‌گویند قیمت به زیر 30 هزار تومان برمی‌گردد. اما برخی دیگر معتقدند قیمت دلار برای کاهش، به سیگنال‌ و عرضه دلار بیشتری نیاز دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شتر در خواب بیند پنبه دانه
    گه قهقه خورد گه دانه بدانه

  • ناشناس

    این همه طلا بگفته خود سران از ونزولا وارد شد چه تاثیر مثبت بر قیمت طلا و رفاه وقیمت کالا ها برا مردم بد بخت داشت

  • ناشناس

    اره با این خبرها میخوان کسایی که دلار و طلا دارن از ترس ریزش قیمتها ببرن تقدیم دولت کنن

  • ایرانیم

    دیگه صحبت از دلار و این چرندیات گذشته،مردم ما هم در خواب به سر میبرند خدارو شکر

  • ناشناس

    این مسکنها دیگه جواب نمیده

  • ناشناس

    بزک نمیر بهار میاد خربزه و خیار میاد

  • محمد حسین

    ???

  • ناشناس

    اگر شخصی یا ملتی باجی از شخصی یا کشوری را بگیرند پس نخواهند داد.

  • ناشناس

    کدوم ارزونی ما دلار زیر ده تومنو میخوایم

  • ناشناس

    حرف مفت است