کد مطلب: ۸۰۴۷۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز / چراغ بازار روشن ماند

پایان بورس امروز / چراغ بازار روشن ماند

معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسید که دیگر از سبزپوشی یکدست نمادها خبری نبود اما با این حال، ارزش معاملات خرد در سطح 20 هزار میلیارد تومان قرار گرفت تا چراغ بازار همچنان روشن بماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس با رشد هزار و 229 واحدی، در برابر ریزش مقاومت کرد. به این ترتیب نماگر اصلی بازار با افزایش خفیف 0.05 درصدی در پله دو میلیون و 480 هزار و 639 واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن اما روند مطلوب‌تری داشت که نشان می‌داد توجه معامله‌گران به سمت نمادهای کوچک و متوسط جلب شده است. بر این اساس امروز شاخص هم‌وزن با رشد هشت هزار و 435 واحدی، معادل 1.03 درصد بالا رفت و بر پله 824 هزار و 962 واحد ایستاد.

شاخص‌های آزاد شناور و بازار دوم هم به ترتیب 0.20 درصد و 0.35 درصد بالا رفتند. این در حالی بود که شاخص بازار اول 0.19 درصد عقب‌نشینی کرد.

عملکرد بورس

بورس تهران امروز شاهد معاملاتی به ارزش 16 هزار و 386 میلیارد تومان بود. در این بازار نمادهای فارس، وپارس، حکشتی و همراه بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای کگل، شپدیس و فملی، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

در همین حال، خودرو، شستا، خساپا، فولاد، وکغدیر، ثبهساز و پترول، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

عملکرد فرابورس

فرابورس هم امروز با رشد شاخص کل مواجه بود. شاخص این بازار با افزایش 191 واحدی به ارتفاع 31 هزار و 145 واحد رسید.

در این بازار نمادهای وسپهر، هرمز، صبا و گلدیرا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، فجهان و شگویا بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

در همین حال، گلدیرا، کرمان، فرابورس، کوثر، خاور، گدنا و بپیوند پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند. فرابورس امروز شاهد معاملاتی به ارزش 247 هزار و 126 میلیارد تومان بود که از این میزان تنها 6 هزار و 120 میلیارد تومان به معاملات سهام اختصاص داشت.

ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات خرد بازار در سطح 20 هزار میلیارد تومان قرار گرفت تا هشت درصد از کل معاملات بازار را به خود اختصاص دهد. این رقم البته نسبت به روز گذشته اندکی کاهش داشت اما همچنان در سطح امیدوارکننده‌ای قرار دارد.

امروز همچنین 670 میلیارد تومان تغییر مالکیت از حقوقی به حقیقی رخ داد. این رقم نسبت به معاملات دیروز حدود 50 درصد کاهش داشته است.

با این حال اما از بازار خبرهای خوبی به گوش می‌رسد؛ وضعیت شرکت‌ها نسبتا خوب است، مجلس قانون مالیاتی جدید تصویب کرده که به نفع بازار سرمایه تمام می‌شود و نمادهای بسیاری هنوز جای رشد زیادی به‌ویژه تا فصل مجامع دارند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.