خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۴۲۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

رشد ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد شاخص کل بورس با رشد چهار هزار و ۹۱۴ واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۵ درصد کاهش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز افزایش چهار هزار و ۹۱۲ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار ، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۵ درصد افزایش داشت و به محدوده ۴۲۱ هزار و ۴۱۲ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۳۲۷ هزار و ۹۰۶ معامله به ارزش ۵۹ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای حکشتی، شستا، فملی، جم‌پلین، مبین، شبندر، شتران و شپدیس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین نمادهای ومعادن، شبریز، البرز، داسوه و خاهن بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز چهارشنبه شاخص فرابورس با افزایش ۱۰۸ واحدی به محدوده ۲۰ هزار و ۹۴۶ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۵۴ هزار ۸ معامله بود.

امروز نمادهای بپاس، زاگرس، شگویا، ددانا، کزغال، اتکای و فزر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای دماوند، رنیک، بمپنا و بجهرم نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای ددانا، قچار، کرمان، زاگرس، زقیام، مدیریت و وسپهر نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۱۰۳ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۵۷ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بازار سرمایه نیز در مجموع به حدود چهار هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان رسید.

در معاملات بازار امروز نمادهای کایزد، فولاد و ددانا بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها را ثبت کردند. همچنین وبملت، فملی سامان بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها را داشتند.

علت سبزپوشی بورس چیست؟

بورس امروز و در آخرین روز کاری هفته سبزپوش شد و این علت سبزپوشی را باید تغییر روند بازار دانست. نوسان شاخص کل یک روند طبیعی است، یعنی با توجه به روند معاملات و تقاضای سهامداران شاخص تغییر روند می‌دهد.

البته با توجه به وضعیت اخبار جهانی، قیمت دلار و مذاکرات برجام نباید به رشد تک سهم‌های بورس در کوتاه مدت امیدوار بود.

آخرین اخبار مربوط به بازار سرمایه در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یا الله

    بورس چه جالب شده ؟!؟! سقوط هزاران واحد اعدادی وصعود ناچیز وخشک اعشاری ؟ براستی از خودتون که خجالت نمی کشید از خلق وخدا هم شرمنده وخجل و شرمسار نیستید هااا ؟؟

  • ناشناس

    تجارت نیوز چرا آمار اشتباه میدی؟!! ارزش کل معاملات خورد امروز حدود 3400 میلیارد تومان بوده نه 4400. این بورسی که ما میبینیم روز به روز داره وضعیتش وخیم تر میشه. مردم گول نخورید بورس ایران قطع نخا شده حالا حالا ها درست نمیشه

  • ناشناس

    لطفا به اون کارشناساتون که هر روز میان میگن بورس رشد کرده بفرمایید چرا قیمت بیشتر سهام با شاخص یک میلیون و پونصد پارسال بالاتر از شاخص یک میلیون و پونصد امساله ؟ تورم هم که با تلاش های بی وقفه دولت دو برابر ( و شاید هم بیشتر ) شده .