خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۷۵۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار سهام در سرازیری/ افت ۷ هزار واحدی شاخص کل در روز فروش اوراق دولتی

بازار سهام در سرازیری/ افت ۷ هزار واحدی شاخص کل در روز فروش اوراق دولتی

شاخص کل بازار سهام امروز بیش از هفت هزار و ۷۰۰ واحد ریخت و وارد کانال یک میلیون ۴۰۸هزار واحدی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بازار سهام امروز بیش از هفت هزار و ۷۰۰ واحد ریخت و وارد کانال یک میلیون ۴۰۸هزار واحدی شد.. شاخص کل و هم‌وزن به ترتیب ۰٫۵۴ و ۰٫۲۴ درصد افت داشتند.

بورس در حالی امروز را نیز منفی به پایان رساند که دولت علی‌رغم وعده‌های حمایتی باز هم اقدام به عرضه اوراق خود کرد. تصمیمات شبانه دولت این روزها بیش از هر چیزی بازار سهام را تحت تاثیر قرار داده است.

ارزش معاملات در بازار امروز ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

فارس، شپدیس، شستا و فولاد امروز بیشترین تاثیر منفی را در بازار داشتند. پاکشو امروز با خبر انتشار عرضه اولیه در آینده نزدیک بیش از ۳۰۰ واحد رشد را ثبت کرد و جزو اثرگذارترین نمادها در شاخص کل امروز بود.

بورس، شستا، انرژی ۳ و کالا جزو پرتراکنش‌ترین‌های بازار سهام امروز بودند و اداره بازارهای ملی، شیمیایی و خودرو نیز برترین گروه‌های صنعتی شدند.

بیشترین ارزش معامله در بازار امروز برای بورس، کمند، انرژی ۳ و پالایش ثبت شد و کمند، بورس و پاکشو بیشترین حجم معامله را داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز با حدود ۳۰ واحد افت در کانال ۲۰ هزار و ۲۵۷ واحد قرار گرفت. زاگرس، بپاس، هرمز و سمگا تاثیرگذارترین‌ها در بازار امروز فرابورس بودند.

بورس تحت تاثیر تصمیمات شبانه

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام گفت: در آغاز بازار امروز با فشار عرضه مواجه بودیم که به افت شدیدی منجر شد. در ادامه و با تخلیه این فشار اوضاع متعادل‌تر شد اما در نهایت بازار مجدد منفی شد. این روزها به طور کلی ارزش معاملات چنگی به دل نمی‌زند.

وی ادامه داد: بازار سهام تحت تاثیر تصمیمات شبانه دولت است. ابهامات موجود در عوامل تاثیرگذار بر بورس نیز بر این وضعیت دامن زده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فاصله حرف تا عمل بسیار است

  • ناشناس

    این مملک ی رئیسی ندارد ، صدتا رئیس دارد هر کدوم شب تا صبح ده تا تصمیم میگیرند

  • بی نام ۱۱

    کسری بودجه دولت با فروش اوراق تامین می شود مثل دولت قبل ،یعنی حمایت از بازار سرمایه فقط شعار بود.

  • ناشناس

    ۷هزار شاخص کل را تو چشم ما فرو نکن امروز ۹۰درصد تو ضرر بودند به غیر از محبین درگاه

  • ناشناس

    سلام و درود
    دقت کردید حقوقی ها این روزا دارن میخرن ؟!بازار به نفع حقوقی هاست و این کار خود دولت هست که بازار رو براشون منفی میکنن که تو منفی بخرن و روز بعد مثبت میکنن که حقوقی سهام ها رو با مثبت به حقیقی بفروشه و این چرخه ادامه دارد تا جیب ملت خالی بشه

  • ناشناس

    از پارسال تا الان 70 درصد پرتفوم تو ضرره

  • ناشناس

    واقعا دیگه پیر شدم
    ۷۰% پرتفوی من ک با زحمت بدست آورده بودم رفت
    آقای رییسی ما قبل از اینکه شما رییس جمهور بشین بهتون پیام می‌دادیم ک بدادمون برس از وقتی ک اومدین اندازه اون یکسال ارزش پرتفوی من پایین اومد

  • سهامدار

    خداوند خودش فقط به داد سهامدارانی برسه که اندک سرمایشون رو به دعوت دولتمردان، وارد بازار سرمایه کردند و به جای سود و افزایش رفاه خود و خانوادشون، به خاک سیاه نشستند.

  • ناشناس

    اقتصاد ایران در کماست و خودشون هم خوب میدونن.مفت ترین حرف دنیا جدا کردن معیشت از برجام بود که دیگه خجالت میکشن تکرارش کنن.اگه توافق بشه،بقدری قیمتها خوبه که تمام ۷۰۰تا رو میارم.البته اگه توافق بشه