کد مطلب: ۷۹۱۹۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۵ فروردین / عیدی ۲ میلیونی شاخص کل به سهامداران؟

پایان بورس امروز 5 فروردین / عیدی 2 میلیونی شاخص کل به سهامداران؟

در نخستین روز معاملاتی سال، شاخص کل در آستانه ورود به کانال دو میلیون واحدی قرار گرفت. در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خساپا، فولاد و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های خساپا، شستا و کرمان بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت آخرین روز معاملاتی سال 1401 گام برداشت؛ برهمین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 37 هزار و 871 واحدی که معادل 1.9 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد و در ارتفاع یک میلیون و 998 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افزایش 1.3 درصدی به سطح 592 هزار و 579 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 16 میلیارد و 450 میلیون و ارزش معاملات را هفت هزار و 655 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس 5 فروردین

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود 253 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط 6 تا هفت برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

حجم مشکوک 5 فروردین

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خساپا، فولاد و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های خساپا، شستا و کرمان بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

کسرا با افزایش 11.74 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کمنگنز نیز با افت 6.95 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های خساپا، فولاد و وسدید تعلق گرفت. همچنین سهم‌های ولملت، فزرین و شبصیر نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای گلدیرا، کتوکا و ولصنم خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ولملت، فزرین و وکادو رقم خورد. همچنین غشاذر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد فالوم بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    بهتره گزارشی راجع به سبد سهامدارها تهیه کنید اونموقع متوجه میشید که شاخص سازی بخوبی درحال انجام است مهم اینست که سهام هم بارسیدن شاخص به سقف تاریخی خود چقدر باسقف فاصله دارن پس خواهشن شما دیگه نمک رو زخم سهامدارها نریزید بعنوان مثال بسیاری از سهام هستند که بیش از دویست درصد با سقف خود فاصله دارن ولی شاخص به سقف خود رسیده مثل دی و…