خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۲۷۲۴

آغاز پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

آغاز پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

مشکل سامانه پرداخت تسهیلات با تفاهم وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حل شده است. در حال حاضر بانک سپه تنها بانک ارائه‌دهنده تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سال گذشته ۱۳۵ هزار خانوار برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک معرفی شدند که از این تعداد ۷۵ هزار نفر، عقد قرارداد کرده و کار احداث واحدهای مسکونی را آغاز کردند.

براساس گزارش ایرنا ، مجید جودی گفت: با ارائه پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان و تصویب و ابلاغ آن بخش عمده‌ای از متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی خواستار دریافت این تسهیلات بودند.

به همین دلیل در روند اجرای مسکن روستایی وقفه‌ای ایجاد شد.

جودی درخصوص دلایل تاخیر در پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی توضیح داد: سامانه پرداخت وام مشکلاتی داشت که با تفاهم وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این مشکل حل شد.

وی گفت: درخصوص افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی ضمانت‌نامه سازمان برنامه و بودجه نیاز بود که معاون اول رئیس‌جمهور برای رفع این مشکل قول مساعد داد و ارائه وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به زودی آغاز می‌شود.

او توضیح داد: بانک سپه تنها بانکی است که ارائه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را آغاز کرده است که امیدواریم با رفع مشکلات، سایر بانک‌ها نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

معاون بنیاد مسکن افزود: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن امکانی است که واحدهای مسکونی روستایی بتوانند باکیفیت احداث شوند.

زیرا اگر افزایش وام در بخش مسکن روستایی محقق نمی‌شد واحدهای مسکونی آغاز شده روستایی که به مرحله‌ای از پیشرفت فیزیکی رسیده‌اند به تعدادی واحد مسکونی نیمه‌کاره تبدیل می‌شد که برای بخش مسکن نیز زیان‌ده محسوب می‌شود.

جودی با یادآوری اینکه سال گذشته ۷۵ هزار واحد از ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی آغاز شده است، اعلام کرد: امسال نیز تمام تلاش این است که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی تحت مسئولیت بنیاد آغاز و در عین حال عقب‌ماندگی سال گذشته نیز جبران شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مصطفی حسینی

    با سلام خدمت شما من وام 100ملیونی دو قسط گرفتم قسط آخر نگرفتم آیا وام مسکن روستایی 200ملیونی بهم تعلق میگره

  • احمد

    انقدردیربین که مثل قبلاآهنابالانره…..بااینهمه گرونی ساختن میدونین نمیشه!؟موفق باشین مثل همیشه😡

  • ضرغام بامری

    سلام من در سال ۹۸که سیل خانه خشت گلی را خراب کرد واز طرف بنیاد آمدن نگاه کرده جز اولویت قرار گرفتم تمام کارهای اداری را انجام داده ام اما به لطف مسئولان هنوز خانه ای برایم درست نشده جلوی حسابم را بستن میگن برو از جیب خودت خرج کن بعد قسط برایت آزاد میکنیم اگه داشتم چرا وام میگرفتم هنوز داخل همون خانه خشت گلی خرابه زندگی میکنم ۷۰میلیون صفته هم ازم گرفتن اما هنوز جلوی حسابم را باز نمیکنن رفتم بانک کارت بانکیم را با مهر که بنامم درست کرده بودند کارت بانکیم را به کسی دیگر داده بودند با شکایت نزد بانک مرکزی کارت را دوباره صادر کردن بهم دادن اما کارت خالی هست بنیاد مراجعه میکنم میگن هنوز معرفی به بانک نشدی چطور میشه معرفی به بانک نشدم اما کارت برایم صادر کردن رفتم صورت حساب گرفتم از حسابم پول برداشت کردن کسی هم جوابگو نیست ضرغام بامری هستم از سیستان بلوچستان شهرستان دلگان روستای گنبد سه پایه

  • ناشناس

    سلام گفتگووام ۲۰۰ میلیونی روستایی کذب میباشد چون بنده پیگیرهستم ولی بنیادمسکن میگوید ابلاغ برای ما نیومده پس چرا انقدرتبلبقات میکنید