خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۱۲۲۳

کارنامه بازار سرمایه در روز ۲۷ اسفند ماه سال ۱۳۹۷

پیشتازی بورس بیش از پیش / به هر کد چه تعداد سهم «زماهان» رسید؟

پیشتازی بورس بیش از پیش / به هر کد چه تعداد سهم «زماهان» رسید؟

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز، با رشد 3376 واحدی معادل 1.9 درصد همراه شد و در سطح 175 هزار و 898 واحد قرار گرفت. همچنین در عرضه اولیه 40 میلیون سهم نماد زماهان، به هر کد، تعداد 121 سهم معادل 48 هزار تومان تخصیص یافت.

با ادامه روند صعودی بورس در روزهای پایانی سال، شاخص بازار سهام امروز نیز به روند خود ادامه داد و رشد بیش از سه هزار واحد را به ثبت رساند.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز، با رشد 3376 واحدی معادل 1.9 درصد همراه شد و در سطح 175 هزار و 898 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در طول جریان معاملات امروز، 27 اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 348 هزار معامله به ارزش 902 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 672 هزار میلیارد تومان ارتقا یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های شیمیایی و اداره بازارهای مالی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند. گروه شیمیایی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش ۱۲۱ میلیارد تومان در صدر لیست قرار گرفت.

شاخص بورس ۲۷ اسفند ۹۷

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس ، گروه انتشار و چاپ و شیمیایی و زیان‌ده‌ترین گروه‌ها نیز اطلاعات و ارتباطات بودند.

شاخص بورس ۲۷ اسفند ۹۷

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فارس، فملی و کچاد و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای های وب، تکالا و ونوین بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 5.3 میلیارد تومان متعلق به نماد ستران و بیشترین عرضه نیز با 1.2 میلیارد تومان مربوط به نماد صفارس412 بود.

شاخص بورس ۲۷ اسفند ۹۷

عرضه اولیه زماهان

در بازار سهام امروز عرضه اولیه تعداد 40 میلیون سهم معادل 10درصد از سهام شرکت تولید برق زاگرس کوثر با نماد زماهان انجام شد. سهم زماهان در قیمت 4000 ریال کشف قیمت شد.

در این عرضه اولیه به هر کد، تعداد حدود 121 سهم معادل 48 هزار تومان تخصیص یافت.

کوتاه از فرابورس

شاخص کل بازار فرابورس در پایان معاملات امروز با رشد 49 واحدی مواجه شد و در سطح 2206 واحد قرار گرفت.

در طول جریان معاملات امروز بازار فرابورس، بیش از 264 هزار معامله به ارزش 1037 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار اول و دوم فرابورس در سطح 128 هزار میلیارد تومان باقی ماند.

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای مارون و زاگرس بر شاخص کل و ارزش بازار فرابورس امروز داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.