کد مطلب: ۵۲۰۱۵۳

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

پیش‌بینی بورس فردا ۱۹ اسفند ۹۹ / بازار چگونه مثبت می‌ماند؟

پیش‌بینی بورس فردا 19 اسفند 99 / بازار چگونه مثبت می‌ماند؟

شاخص بازار دو روز را با روند مثبت تجربه کرد و کارشناسان معتقدند اگر حمایت و کاهش ریسک‌پذیری در بازار ادامه‌دار باشد، شاخص با یک شیب ملایم می‌تواند رشد مداومی را تجربه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همچنان ریسک‌پذیری در بازار بسیار بالاست و اگر حمایت در بازار ادامه‌دار باشد می‌تواند روند صعودی شاخص ادامه پیدا کند. کارشناسان معتقدند حمایت نسبی از نمادها و کاهش حجم عرضه به روند تعادلی بازار کمک می‌کند، اما با توجه به تعداد بالایی از نمادهایی که سیر نزولی دارد این روند صعودی ثبات ندارد.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت شاخص تنها در صورتی رشد می‌کند که حمایت‌ها از بازار سرمایه ادامه‌دار باشد. بازار در این هفته شرایط خوبی داشت. در دو روز گذشته، حجم معاملات افزایش یافته و انتظار می‌رود با تدوام حمایت و افزایش حجم معاملات، بازار تا حدودی به روند تعادلی برگردد.

عصاری با اشاره به ریسک موجود در بازار و تاثیرپذیری بازار از وجود این ریسک در بین سهامداران توضیح داد: وجود ریسک در بین سهامداران باعث بروز برخی از رفتارهای هیجانی از سوی آنهاست و بر روند بازار تاثیر زیادی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره سیاست‌گذاری‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دامنه نوسان نامتقارن یکی از عوامل موثر در روند شاخص این روزهای بازار است. برخی از حذف دامنه نامتقارن و تاثیر آن بر بازار صحبت می‌کنند؛ به نظر من حذف دامنه نوسان نامتقارن به شدت به ضرر بازار است و حذف آن می‌تواند روند فرسایشی بازار را گسترش دهد.

کارشناسان معتقدند بازار در شرایطی است که به حمایت نیاز دارد و سیاست عرضه اولیه نمادها و حمایت از آن‌ها در کوتاه مدت می‌تواند تاثیرگذار باشد اما این تاثیر مقطعی است و احتمال افت شاخص وجود دارد. با وجود این، باید دید حرکت شاخص بازار پس از عرضه‌های اولیه این هفته چگونه ادامه پیدا می‌کند؟

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سرمایه ملت از بین رفت مجلس ودولت هیچ کاری نمی کنن بخاطر خدا یه فکری بحال مردم بکنین

  • سیدحسین،پیربازارسرمایه

    دلم می سوزه میگم به جرم رسول الله چون اکثریت گرفتاریم وهمدرد،فریب نخورید!!فریب سبز بودن امروزرونخورید!دیروز که خاله بازی بود نه مثبت!؟!امروزم بخاطرنقدینگی زیادیست که میخاهندازدوتاعرضه اولیه به جیب بزنند!!؟اینقدرزودگول نخورید!!دولت ونوچه هاش اینو خوب فهمیده که چقدرحافظمون از حافظه ماهی هم بدتر شده!؟ هربلایی سرمون میاره روزهای آخر که میخادetfبفروشه جدیدا هم برای عرضه اولیه(چون تحریم اکثریتی شده ونمیخرند)این کلک ومیزنه!!؟ازماگفتن بودخودتون میدونید…

  • ناشناس

    چوپان دروغگو

  • ناشناس

    به چند کارشناس جهت مثبت کردن بورس وامید واری دادن جت خالی کردن جیب مردم نیازمندیم

  • ناشناس

    ۷تاسهم سپیداردارم ۱۲روزاست نمی توانم بفروش برسانم لطفابه دادبورس برسید

    • سیدحسین پیربازار

      به موقع میفروختی مثل من وامثال من که بالای۷هزارتومن هر سهم ودرجافروختیم!؟مقصرخودتی هموطن عزیز.البته ببخشیدآواقعیت و عرض کردم وگرنه اوضاع مفتضح بورس برکسی پوشیده نیست که دولت دام پهن کرد برای مردم بینواوگرفتار!!؟

  • واقع بین

    بازار بورس تا انتهای دولت روحانی نزولی است چون دولت بعدی قرار است با شعار پرداخت سه برابری یارانه و رونق بازار سرمایه رای حد اکثری را جمع کند و به احتمال زیاد اقای قالی باف از مجلس به ریاست قوه مجریه کوچ خواهد کرد

  • ناشناس

    قشنگ معلومه که شاخص رو دستکاری میکنن و مرز 1.200 هزار تا قفل میکنن. با این دامنه نوسان هم انگیزه ای برای ورود حقیقی ها نیست و با کوچکترین تحرک مثبت همه صف فروش میشن چون ریسک بازار بالاست. هم ریسک بازاربالاست و هم تعدد تصمیم گیری در بورس زیاد شده و بازار تابع عرضه و تقاضای واقعی نیست. به شخصه قبول ندارم افزایش قیمت نفت و یا دلار و دیگر کالاها باعث افزایش شاخص در این دو روز شده. سابقه نشان داده علی رغم تغییر مثبت این کالاها در روزهای گذشته بورس روند نزولی داشته .
    از طرفی بخشی مربوط به بازارگردانها میشود. بایستی به بازارگردانها آموزشهای درست بدن واقعا بازارگردانها با ندونم کاری هاشون و ضعف عملکردی و رفتارهای غیرمنطقی و ناشی گری های مشهود در بسیاری از سهامها و بعضا تک خوری ها و …موجب اختلال و بهم ریختگی و سردرگمی بازار و سهامدارها شدن. البته برخی هم عمدا بهم میریزن تا اختلال در بازار ایجاد کنن و متاسفانه ناظران باز هم ….

  • فریبا

    بورس چند روز چشمک سبز میزنه تا حقوقی ها و دولت نوسانگیری کنند بعد شاخص میاد زیر 1100000 تومان و اوضاع ما حدود 70 درصد تو ضرر هستیم بدتر میشه، چون دولت نمیخواد بورس رشد کنه وگرنه 500000 میلیرد تومانی که دزدیده برمیگردوند تا مردم رو نجات بده

  • علی

    بعضی از حقوقی ها مخالف حمایت هستند فک کنم مخالف سیاست سازمان بورس هستند بحای حمایت عرضه میکنند که قابل پیگیری هست

  • تقی

    ۵۰ درصد و بیشتر قیمت سهام اومده پایین حالا ۱دهم درصد رفته بالا خوشحال شدیم تبلیغات بورس هم شروع شد