کد مطلب: ۵۲۱۴۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌‎بینی بورس فردا / بورس به ثبات می‌رسد؟

پیش‌‎بینی بورس فردا / بورس به ثبات می‌رسد؟

در جریان معاملات امروز (۲۳ اسفند) شاخص بازار با صعود ۲۰ هزار واحدی همراه شد. کارشناسان معتقدند روند نوسانی بازار، اعتماد را در بازار کم کرده است و اگر اعتماد برگردد بازار به روند تعادلی نزدیک می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام هفته پایانی سال ۹۹ را با افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز و یک روند صعودی ۲۲ هزار واحدی آغاز کرد. با وجود روند صعودی بازار در روند معاملات امروز (۲۳ اسفند) حدود ۲۰۰ نماد در صف فروش قفل بودند و حجم معاملاتی پایینی ثبت کردند.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند بازار در معاملات امروز گفت: با توجه به اینکه قیمت‌های جهانی با افزایش همراه بودند و قیمت دلار به یک ثبات نسبی رسیده است، برخی از نمادها با افزایش حجم معاملات و حمایت حقوقی‌ها همراه بودند. مثبت شدن نمادهای بزرگی همچون فارس، فولاد و فملی با وجود دامنه نوسان نامتقارن تاثیر مثبت زیادی در روند شاخص داشتند.

نصیرزاده به کم عمق شدن معاملات در بازار اشاره کرد و توضیح داد: کم بودن حجم معاملات در بازار و همچنین دامنه نوسان نامتقارن، روند شاخص بازار نوسانی است. مثبت شدن کوتاه‌ مدت موجب افزایش بی‌اعتمادی به بازار شده است. نتیجه این بی‌اعتمادی در معاملات نمادها مشخص است، نمادهای بزرگ با افزایش تقاضا همراه هستند و روند شاخص را مثبت می‌کنند در صورتی که بسیاری از نمادها قفل در صف فروش هستند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره تزریق پول از سوی صندوق‌ها توضیح داد: با توجه به الزام صندوق‌ها به تزریق پول، صندوق‌ها به سمت سرمایه‌گذاری در نمادهای بنیادین می‌روند و همین امر موجب افزایش تقاضا در این نمادها و روند صعودی می‌شود. اگر اعتماد به بازار برگردد، در کنار ورود صندوق‌ها به بازار، سهامداران به سمت سرمایه‌گذاری می‌روند و این حجم از عرضه در برخی از نمادها کاهش پیدا می‌کند و روند تعادلی رفته رفته به بازار برمی‌گردد.

سلمان نصیرزاده درباره نوسانات در معاملات نمادها توضیح داد: این روند نوسانی در نمادها بار روانی را در بازار افزایش داده است و همین موضوع باعث روند فرسایشی بازار شده است.

او درباره روند بازار در هفته پایانی توضیح داد: با توجه به شرایط موجود در بازار، روند فرسایشی بازار ادامه‌دار است. دامنه نوسان باعث کاهش نقدشوندگی شده و ریسکی بودن بازار در روزهای پایانی سال ورود نقدینگی را به بازار کاهش داده است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کارشناس???

  • محمد

    7ماه سقوط چه خبرتونه

  • مالباخته

    اقای دهنوی لطفا جلوی این ساینچتهای غیرمجاز معاملات ارزی رو بگیرید الان ایران هرچی نقدینگی داره همش رفته سمت بیت کوین و دوج و دیگر ارزهای دیجیتال خواهشا اول یه مدت تعین کنید که افراد خروج بزنن بعدش جلوی معاملاتشون رو ببند من اگه جای شما بودم اجازه نمیدادم این گارگذارهای ارزدیجیتال درکشور جولان بدن .

  • ناشناس

    اقای دهنوی بلای جان بورس ایران درحال حاضربیت کوین هست جدیدا دوجکوین و دیگرارزها هم بهش اضافه شده اونجوری که من شنیدم این کارگذاری های که از ارزهای دیجیتال پشتیبانی میکنندغیرقانونی هستن لطفا تکلیف مردم رو روشن کنید اگه معاملاتشون قانونی هست دریه برنامه برا مردم تشریح کنید اگرهم این کارگذاری ها غیر قانونی اند مردم رو اگاه کنید که سرمایشون باز به فنا نره

  • کاظم عبدالخالقی

    دوستان عزیز سودهای مربوط به سهمهارو(منظور سودمجمع بعضی سهمها)بایدبرویم بانک مربوطه بگیریم یااینکه بایدبه حساب سجامی مان بریزند؟من که تواین مدت نزدیک به یکسال فقط یکبار در رابطه باسهام وبانک رفتم بانک اقتصادنوین کارت ملی ام را دیدندوحدود۳۶۰هزارتومان بهم پرداخت کردندبابت سودمجمع که حدود۵هزارسهم داشتم.یکی ازدوستان خبرم کردورفتم گرفتم.حالانیازی هست به بانکی هم برای بقیه سهام سبدم مراجعه کنم؟لطفاهرکی اطلاعی تواین زمینه داره راهنمایی کنه.

  • مالباخته گول خورده

    حقوقی نگین راهزن بگین
    دولت و… جیبشان خالی بود به ملت خیانت کردند روراست میگفتن قرض بدین بما یکسال دو سال
    خیلی بده بی اعتمادی
    اثراتش تزریق همه چی میشه

  • ناشناس

    عجب رویی داره این تجارت نیوز و کارشناساش اولا ک همیشه میگن متعادل دوما هر چی هم گفتن برعکس شده ولی بازم هی کارشناس کارشناس میکنه از رو نمیرن

  • ناشناس

    ای حقوقی خلیج فارس ، دست از سر پترول و شگویا و شلرد بردار ، خسته شدیم ن ا م ر د

  • مجمع تحلیلگران

    واقعا چه نوسانی میگیره این حقوقیا و ملت ساده رو هی به اینور و اونور میکشونه و گیجش میکنه تا تو تله بیفته . دنبال بازیای حقوقی نرین که تا قرون اخر ازتون نوسان میگیره . وقتی میگم محدودیت رو معاملات حقوقی گذاشته بشه برا اینه. دیروز تو مثبت شش پالایشیا بهتون فروختن در حالی که پایانیش سه الی چهار بود یکی دوز که بیارن پایین شش هفت درصد ضرر میکنین امروز همون ماجرا رو تو خودرویا دارن . هیچ شاخص سازی بیشتر از دو الی سه روز مثبت نمیشه چون هدف رشد سهم نیست هدف نوسان گیریه . از خودتون بپرسین از دیروز تا امروز چه اتفاقی افتاده که پالایشیای قفل صف خرید امروز منفی میخوره و خودرویای صف فروش امروز مثبته . هدف یه چیزه نوسان گیری. تو رشد کاذب یعنی رشدی که حقوقی بدون ورود نقدینگی حقیقی میده هدف میشه نوسان گیری یک الی سه روزه بر حسب میزان ورود نقدینگیی که بعد رشد کاذب میده و به محض قطع شدن نقدینگی شروع به ریزشش میده

  • مجمع تحلیلگران

    فقط دوستان برن فروش حقوقی تو خودرو و خساپا رو نگاه کنن که تو سقف قیمت چقدر فروخته اگه ببینه همینجور میخرین فردام به همین منوال ادامه میده و بعد میریزه اگه خریدار کم بشه همین امروز . فقط بدونین همین که ورود نقدینگی قطع شه سهم ریزش میکنه. در مورد فروش حقوقی تقریبا همین اندازه که با کد حقوقی میفروشن به همین اندازم با گدای حقیقیشون میفروشن پس به میزان فروششون دقت کنین تا بدونین چی میگم