کد مطلب: ۶۰۴۸۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار سهام نیازمند دو هفته متوالی سبز / دولت یک ماه هیچ تصمیمی برای بورس نگیرد

بازار سهام نیازمند دو هفته متوالی سبز / دولت یک ماه هیچ تصمیمی برای بورس نگیرد

بازار سهام در ابهامات زیادی غرق است. ابهاماتی که بر بی‌اعتمادی سهامداران دامن می‌زند. کارشناسان معتقدند برای بازگشت این اعتماد، بازار سهام به یک روند مثبت ادامه‌دار نیازمند است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در ابهامات زیادی غرق است. ابهامات اقتصادی متعدد دولت، بر بی‌اعتمادی سهامداران دامن می‌زند. کارشناسان معتقدند برای بازگشت سرمایه به بازار سهام، بورس به یک روند مثبت ادامه‌دار نیازمند است.

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سهام گفت: علاوه بر ابهامات موجود در بحث لایحه بودجه ۱۴۰۱ و برجام، بازار هنوز ابهامات بزرگی دارد. تصمیمات اقتصادی دولت همچنان مشخص نیست.

وی ادامه داد: تا در بازار سهام شرایط مشخص نشود و روند مثبت شکل نگیرد اتفاق خاصی نمی‌افتد. هنوز هم بی‌اعتمادی در بازار موج می‌زند و راهی به جز اینکه حداقل دو هفته بازار سبز باشد و دوباره چشم سهامدار به مثبتی بورس عادت کند نمی‌بینم.

الیاس‌کردی تصریح کرد: در حال حاضر هر تصمیم جدیدی ولو مثبت بر بی‌اعتمادی سهامداران دامن می‌زند. دولت باید یک ماه هیچ تصمیمی برای بازار نگیرد و هیچ قانونی را اضافه یا عوض نکند. بازار در حال حاضر صرفا به حمایت نیاز دارد. حمایتی که روی تابلو انجام شود و در حد شعار نباشد. البته اگر بورس واقعا طبق شعارها مهم است و برای دولت جایگاه دارد.

این کارشناس بازار سهام گفت: برخی می‌گویند بورس به حمایت دولت نیاز ندارد. اما این ممکن نیست. ۸۰ درصد این بورس دولتی است و طبق گزارشی که اخیرا منتشر شد ۷۸ درصد از بازار سهام فقط متعلق به یک بنیاد است. در چنین شرایطی حمایت عملی دولت ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بورس مهم است دولت یک ماه هیچ تصمیمی ولو خوب برای آن نگیرد. سهامدار که حس کند این بازار هم مثل مسکن، ارز و طلا در حال حرکت است برای خرید به بازار می‌آید و بازار به شرایط قبل بازمی‌گردد.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به گفته رئیس محترم سازمان بورس، بازار باید خود به ثبات برسد تا اعتماد پول های هوشمند جلب شود که حرف درستی است.
    مثلا اگر دولت نقدینگی به بازار تزریق کند و به فرض هم که این نقدینگی توسط سهام داران فست فودی (نوسانگیران) خارج نشود که خیلی بعید است، این نقدینگی تزریقی تنها حباب سهم را بالا می برد و باعث ارزش کاذب سهم می شود در حالی که سهام باید بیشتر بر اساس *عملکرد شرکت ها و صنایع سهامی* رشد کند چون چنین رشدی هر چند آهسته است ولی چون رشدی ذاتی است اولا هیچ گاه دچار ریزش زیادی نخواهد شد در ثانی قدرت نقد شوندگی بالایی دارد.
    مشکل سهام داران این است که می خواهند زود به سود برسند و با اقدامات هیجانی و سهام داری کوتاه مدت مجال استفاده از پول های ورودی توسط شرکت ها را گرفته اند و شاخص را وارد کانال نوسانی فرسایشی کرده اند و چون شاخص وارد مسیر الاکلنگی شده پول های هوشمند هم در ورود مردد شده اند و اگر این روال ادامه دار شود نقدینگی بازار روز به روز کاهش یافته و بورس به خواب زمستانی می رود.
    برادران سهام دار، امروز مثل گذشته بورس کوچک نیست بلکه جامعه سهام داری کشور میلیونی شده و اگر قرار به فروش هیجانی و نوسانگیری (سهام داری کوتاه مدت) باشد همین آش و همین کاسه خواهد بود و بورس به مسیر نوسانی ادامه می دهد.
    پس شعار جامعه سهام داری برای رشد بورس از همین فردا:
    *نه به فروش هیجانی*
    *نه به سهام داری فست فودی (کوتاه مدت)*
    *آری به سهام داری واقعی (یک سال به بالا و برای سود خوب سه الی چهار ساله)*
    سهام داران متضرر بهانه نیاورند که یک سال و اندی سهام داری کردیم و سودی نکردیم چون شما در اوج صعود شارپ و زمان ریزش شارپ وارد شدید، طبیعی است که متضرر می شوید ولی الان به نظر می رسد ریزش شارپ به پایان رسیده باشد و سهام کف سازی شده و به گفته کارشناسان بیش از ۱۰۰ سهم ارزنده در بازار وجود دارد پس به نظر می رسد سرمایه گذارانی که تازه می خواهند وارد بازار شوند اگر سهام بنیادینی را که در میان مدت سود خوبی می دهند شناسایی کرده و خرید بزنند و سهام داری واقعی کنند به سود خوبی برسند.

  • ناشناس

    مهم برای سهم غدام
    حذف تدریجی ارز ترجیحی نهاده‌های دامینائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
    ?به گفته رئیس سازمان برنامه، به‌جز دارو و گندم دیگر کالاهایی که مشمول دریافت ارز ترجیحی می‌شدند به مرور از دریافت ارز ۴۲۰۰ حذف خواهند شد.?رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد مهمترین رویکرد بودجه سال ۱۴۰۱ تمرکز زدایی، عدالت محوری و افزایش بهره‌وری است

  • م

    با سلام مسعولان سهام عدالت …خواهشمندیم پول فروش سهام عدالت فروشندگان از سال ۹۹ که فروختیم واریز کنید میخواستیم با پولش جهزیه دخترمون بخریم ولی از سال ۹۹ که فروختیم واریزی نداره ممنون میشم مسئولان پیگیری کنند پول فروش فروشندگان از سال ۹۹ واریز بشه سپاس مسئولان شمارا به خانم فاطمه زهرا (ع) قسم میدم پول فروش فروشندگان از سال ۹۹واریز کنید ممنون چرا پست های من اشتراگ نمیذارید ؟ سپاس

  • ناشناس

    چرا دولت حمایت نمیکنه؟

  • ناشناس

    چرا دولت از بورس حمایتم نمیکنه که مردم پولشونو نبرن تو دلار و ارز و ..‌

  • ناشناس

    چرا رئیسی از بورس حمایت نمیکنه؟؟؟

  • ناشناس

    چرا دولت نمیخواد مردم به پولشون برسن اونم بعد دوسال؟؟؟

  • ناشناس

    حمایت این نیست که دولت و حقوقی مثل همیشه بخواد سهام رو الان که تو شاخص ۱۰۰۰ هست بخره بعد تو شاخص الکی ۱۴۰۰ بفروشه و ما بدبختایی که دوساله تو شاخص ۱۸۰۰ خرید زدیم به پولمون نرسیم
    اگر واقعا میخواد حمایت کنه دامنه نوسان تمام سهام بالای ۵۰ درصد ضرر رو تا ده باز کنه و خودش تو مثبت ۱۰ بخره اونموقع میشه حمایت
    یک روز فقط کافیه اینکار رو بکنه تو مثبت ۱۰ بخر

  • ناشناس

    چرا رئیسی نمیخواد بورس رونق پیدا کنه
    وگرنه الان اینقدر دلار و طلا بالا نمیرفت

  • ناشناس

    اگه بورس میرفت بالا پولا به سمت بازارای دیگه نمیرفت اتفاقا تورم که نمیشد هیچ بقیه چیزا ارزون میشد چون دولت نمیخواد ماشین و خونه ارزون بشه