خبر فوری:

کد مطلب: ۵۷۱۱۵۷

پیش‌بینی کارشناس بازار سرمایه از روند بازار شنبه ۲۶ مرداد:

سهامداران بخوانند/ سرمایه‌گذاری روی کدام نمادها سودآور است؟

سهامداران بخوانند/ سرمایه‌گذاری روی کدام نمادها سودآور است؟

یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کند هفته آینده شاخص به محدوده یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد برسد. اما در این شرایط سرمایه‌گذاری روی کدام نمادها سودآور است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس هفته گذشته در کانال یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. روند بازار سهام نشان می‌دهد حرکت کلی نمادهای بازار با توجه به اصلاح شدید قیمت و افزایش فروش شرکت‌ها در سال جاری آغاز شده است.

پیش‌بینی کارشناسان بازار سرمایه هم نشان می‌دهد اگر ابهامات سیاسی و اقتصادی تا حدی مشخص شود، شاخص کل بورس احتمالا تا پایان امسال به دو میلیون واحد برسد.

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند بازار شنبه ۲۶ مرداد گفت: هفته آینده شاخص کل بورس به یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد می‌تواند برسد. رسیدن به این محدوده با دشواری همراه است اما اگر این سقف شکسته شود شاخص به سمت محدوده‌های بالاتری حرکت می‌کند.

وی افزود: سال‌های گذشته رشد شاخص کد به کد بود اما امسال وضعیت بازار تغییر کرده است و صنابع مختلف در رشد شاخص تاثیرگذار هستند. وی در این باره تشریح کرد: در حال حاضر عمده سهم‌های بازار منفی هستند اما شاخص مثبت است.

فلاحیان می‌گوید: بازده شاخص بورس بیشتر از بازده سبد سهام سهامداران است و این موضوع نشان می‌دهد در حال حاضر شاخص‌سازی در بازار صورت گرفته است و نمادها رشدی نداشتند.

این کارشناس بازار همچنین اشاره به سرمایه‌گذاری در نمادهای کوچک بازار کرد و گفت: نقدینگی در یک سال گذشته از بازار خارج شده است و باید این نقدینگی با سرمایه‌گذاری در نمادهای کوچک به بازار تزریق شود. در حال حاضر اگر جریان نقدینگی یک نماد کوچک مناسب است و از وضعیت تکنیکال و بنیادی خوبی برخوردار است بهتر است سهامداران روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

وی در این باره افزود: در سال ۹۸ نقدینگی و سرمایه‌گذاری در نمادهای کوچک منجر به رشد نمادهای بزرگ بازار شد. اگر در شرایط فعلی هم سرمایه‌ها به سمت این نمادها حرکت کنند، نمادهای بزرگ هم رشد خوبی را تجربه می‌کنند.

آخرین اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هرروز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعید

    سلام دوستان عزیز پرتفوی من اینطور فقط شاخص میره بالا ولی اصلا از ضررهام جبران نمیشه مگه میشه همچین چیز؟؟

    • ناشناس

      شما به شاخص چکار داری دوست عزیز؟! شما بگو سهامت رشد می کنند یا نه؟ البته حالات متنوعی میشه متصور بود مثلابعضی وقتها شخصی سهام متعددی در سبدش داره که بعضی از اونها رشد می کنند و بعضی نزول حال اگه اونهایی که رشد کنند سبقت بگیرن به اونهایی که نزولی هستن ضررت کم میشه و برعکس گاهی هم برایند رشد و نزول جوریه که هم رو خنثی می کنند وپورتفو تغییر خاصی نمی کنه و ضررها جبران نمیشه کلا بستگی داره به ترکیب سهام سبد و میزان رشد و نزول تک تک اونها نه صرفا صعودی بودن شاخص

    • ناشناس

      فعلا شده اینجا ایرانه

  • امید

    انصافا دکتر فلاحیان خبره بازار هستن و حرفاشون منطقی جسورانه و دقیق هست

  • علی /کرمانشاه

    شاخص از۲.۲۰۰ میلیون شروع به ریزش کردوحدودا یکسال بیش‌از۸۰٪ سرمایه مردم را ذوب کردوحال بعداز این مدت طولانی اصلاح شاخص به ۱.۵۰۰میلیون رسیده ولی در قیمت سهام تاثیر چندانی نداشته بهرحال شاخص ۵۰۰هزار رشد کرده وحداقل باید در برگشت حدودا” ۴۰٪ زیان سهامداران خودرا نشان میداد ولی قیمت سهام چنین رشدی همسط با رشد شاخص نشان نمیدهد وبیشتر شبزه شاخص سازی دستوری است تا واقعی و ورود پول تازه‌نفس هزاران میلیارد نقدینگی در سقف قیمت سهام توسط حقوقی‌ها و کارگزاری‌ها و بستگان مسئولین ورانت داران از بورس خارج شد و مردم را به حال خود رها کردند وبعداز یکسال قرنطینه شدن سهامداران وزیان ۸۰٪ از ریزش قیمت‌سهام هنوز منتظر پایان اصلاح وبرگشت حداقل آورده خود هستندوچشم امیدمردم به دولت آقای رئیسی است که حداقل دست مفسدین اقتصادی و رانت‌داران وابسته به مسئولین دولتی وخصولتی‌ها را از بورط قطع کنند و بورس را از مدیریت دستوری خارج کنند که این بزرگترین خدمت به بازار مالی وتولیداست که درمسیر ادایت قانونی وسالم قرار بگیرد وقطعا زیان مردم جبران میشود واعتماد سوخته دولت احیاء میشود.

  • علی

    سال غذایی هاست ،دامداران و مرغداران نامه نوشتن ارز ۴۲۰۰نهاده ها حذف بشه ….

  • ناشناس

    پالایشی فروختن به تک تک مردم که سودش چنینو چنانه، چند ماه که پولمون بلوکه شده بود بعد از باز شدنش هم روز بروز فقط ضرر کردیم آخه این چجور کلاه برداریی بود خیلی علنی جیب تک تکمونو خالی کردن، جالبه خودشون مردم عادیرو تشویق به سرمایه گذاری توی سهام و خرید ارز اولیه و مخصوصأ این پالایشیه میکردن،،حالآ نگو چشمشون به جیبمون بود، خدا لعنتشون کنه

  • اسد

    اقایون گمان کردن که شاخص رشد کنه،زیان جبران میشه،فرض کنیم زیان جبران بشه،هدف این نیست ،هدف کسب سود است،اینکه زیان جبران بشه شاخص 2000000واحد هم رد کنه ،میسر نمیشه ،چون هم تعداد شرکت ها بیشتر شد،هم افزایش سرمایه نقدینگی را جذب نمود و هم قرار است بازم این دو عامل اتفاق بیافتد ،به نظرم در حال حاضر ،اصلا به این زودی،قیمت ها به گذشته بر نمی گردد،پس به فکر جبران زیان نباید بود ،با شاخص هماهنگ شد که توی تله نیافت ،بعد مثل گذشته ،همه را به باد انتقاد قرار نداد

  • ناشناس

    دوستان تحلیلگر صبا رو یه تحلیل کنید
    P/e =4
    مجمع عمومی شهریورماه

  • اراک

    همه سر کاریم برای پولدار شدن عده ای زنان خوار ولی هنوز باور نداریم

  • ناشناس

    بورس ایران همش کلاهبرداریه ،برین سمته ارز دیجیتال

  • مکی

    سلام.تجارت نیوزمحترم.نمادتاپیکو سودسهام که ۱۹۳تومانست.اعلام کرده به بانک مراجعه کنند برای دریافت سود.خوب دستش دردنکنه.ممنون.اماچراتوی این گرفتاری ازطریق سجام واریز نمیکنند؟بنده پیشنهاد میکنم لطفشون را تکمیل کنند.آنهایی که حساب سجامی دارند واریزکنندبه حسابشون.آنوقت ماکه سن وسالی ازمون گذشته. دعاشون کنیم.خداوند همه مردم کشورم راازشراین ویروس لعنتی درامان بدارد.