کد مطلب: ۶۳۵۵۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان سال / منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان سال / منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟

بررسی‌ها از کاهش قیمت خودرو خبر می‌دهد، برخی از کارشناسان علت کاهش قیمت خودروهای ایرانی افزایش عرضه و ثبات قیمت دلار می‌دانند. یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: مردم منتظر کاهش قیمت خودروهای ایرانی و خارجی باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خودروهای ایرانی و خارجی در شب عید ارزان شدند. گویا با کاهش قیمت خودرو در بازار ایران خریداران و دلالان از این بازار عقب‌نشینی کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودروهای ایرانی در روز چهارشنبه (۱۸ اسفند ۱۴۰۰) تحت تاثیر مذاکرات ارزان شد. نمایشگاه‌داران خودرو می‌گویند قیمت برخی از خودروهای ایرانی در یک هفته اخیر بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان ارزان شد.

قیمت خودروهای ایرانی چقدر شد؟

به عنوان مثال خودروی پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۸۵ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۷۰ میلیون تومان معامله شد. خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ سه میلیون کاهش داشت. این خودرو در قیمت ۴۷۵ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است.

آیا نتیجه نهایی مذاکرات خودرو را ارزان می‌کند؟ یک فعال بازار خودرو به تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت خودرو تحت تاثیر مذاکرات کاهش پیدا کرد. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که به دلیل کاهش تقاضا روند کاهشی قیمت خودرو ادامه‌دار است.

فیروز نادری توضیح می‌دهد: قیمت خودروهای ایرانی در یک هفته اخیر بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان ارزان شد. همچنین خبر آزادسازی خودروهای خارجی نیز در قیمت خودروهای لاکچری اثر گذاشته است.

ارزانی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی خودروهای خارجی

او ادامه داد: خودروهای حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان ارزان شد. حالا نه تنها خریداران خودروهای داخلی بلکه خریداران خودروهای لوکس هم از بازار عقب‌نشینی کردند.

نادری گفت: از زمانی که رئیس جمهور از خودروسازی بازدید کرد عرضه خودروهای ایرانی به بازار زیاد شد. اکنون بازار با عرضه زیاد خودرو مواجه شده است. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودروهای ایرانی تا پایان سال بین سه تا پنج میلیون دیگر ریزش داشته باشد.

پیش‌تر دنیای اقتصاد نوشت: شهروندان به کاهش قیمت، بهبود کیفیت و افزایش عرضه امیدوار شده‌اند و از سوی دیگر در خرید خودرو مردد هستند.

برای مطالعه بیشتر خبر اعلام تعرفه واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازم دلار رفت بالا خودرو هم ۲۰ درصد میره بالا

    • ناشناس

      دلال عزیز خواب دیدی خیر باشه، حداقل ۳۰ تا ۳۵ درصد ریزش قیمت ماشین خارجی در راهه

  • ناشناس

    شک‌ نکنید قیمت خودرو خاجی ۳۵ درصد ریزش خواهد داشت واردات ازادشد از اردیبهشت ۱۰۰هزار خودرو وارد میشه

  • ناشناس

    دقیقا

  • ناشناس

    هی آگهی میزنن ارزون شد پراید 170میلیون ب قیمت خون پدرت میفروشی مدیر عامل سایپا

  • ناشناس

    آخه شما چقدر ساده این
    تو مملکت ما چی ارزون شده
    وقتی تورم به گفته خودشون بالای ۴۰ درصد هست
    وقتی حقوق کارگر و یارانه و…بیش از ۵۰ درصد افزایش داره
    چی چطور میخاد ارزون بشه

  • محمد

    دلتون خوشه والا
    آقازاده ها هوس خودروی لوکس صفر کیلومتر کردند و اینها اجازه واردات خودروهای تا سقف بیست پنج هزار یورو را کرده اند.
    در صورتیکه اگه به فکر ملت بودند خودروهای حداکثر ۱۵ هزار یورویی ولی با کیفیت را مجاز میکردند و تعداد بیشتری هم وارد میشد…به هیچ عنوان قیمتی پایین نخواهد امد