کد مطلب: ۶۰۳۵۰۳

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۴ آذر

دو نگاه به آینده بازار ارز / نگاه تحلیگران به نوسانات دلار

دو نگاه به آینده بازار ارز / نگاه تحلیگران به نوسانات دلار

در اولین روز هفته، دلار شروع هیجانی داشت. قیمت دلار در همان شروع بازار به محدوده ۲۹‌هزار و ۹۰۰ تومانی رفت و به مرز ۳۰ هزار تومان هم رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اولین روز هفته، دلار شروع هیجانی داشت. قیمت دلار در همان شروع بازار به محدوده ۲۹‌هزار و ۹۰۰ تومانی رفت.

این محدوده نزدیک به ۶۰۰ تومان بالاتر از روز پنج‌شنبه بود و نشان از رفتار رادیکال معامله‌گران ارزی، پس از پایان مذاکرات هسته‌ای داشت.

حدود یک ساعت از شروع بازار روز شنبه نگذشته بود که اسکناس آمریکایی از مرز ۳۰‌هزار تومانی گذشت و حتی توانست وارد محدوده ۳۰‌هزار و ۱۰۰ تومان شود.

این وضعیت تند و هیجانی بازار در نیمه اول شروع بازار بود. با این حال، ‌‌‌از نیمه دوم روز جو احتیاطی در بازار بیشتر شد و حجم خریداران تا حدی کاهش یافت.

این موضوع موجب شد که شدت رشد دلار کند شود تا اینکه اسکناس آمریکایی حدود ساعت ۳ بعدازظهر در محدوده ۳۰هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت. این قیمت ۸۰۰ تومان بیشتر از نرخ بسته شده روز پنج‌شنبه بود.

دو نگاه به بازار دلار

به گفته فعالان، در نیمه اول روز، فضای بازار هیجانی بود و خریداران جدید با جوسازی پیرامون پایان مذاکرات هسته‌ای، توانستند قیمت دلار را با قدرت وارد بالای کانال ۳۰‌هزار تومانی کنند.

با این حال‌‌‌ از نیمه دوم روز بازارساز با عرضه خود تا حدی توانست فضای معاملاتی را آرام کند و از شدت نوسانات بازار بکاهد.

برخی فعالان اعتقاد داشتند که با پایان کار صرافی‌های بانکی در روز شنبه، نوسان‌گیران از ساعت ۵ بعدازظهر در معاملات پشت خطی خواهند توانست قیمت دلار را دچار تغییرات بیشتری کنند.

این در حالی بود که عده دیگری باور داشتند، عرضه شدید بازارساز به معامله‌گران نشان داد که به راحتی اجازه رشد قیمت‌ها را نخواهد داد.

مرز حساس در بازار دلار

دلار از اواخر مهر سال گذشته هرگز نتوانسته بود بالای مرز ۳۰‌هزار تومانی نوسان کند. آخرین بار هراس از انتخاب دوباره ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و خریدهای هیجانی معامله‌گران موجب شده بود که اسکناس آمریکایی بالای خط ۳۰‌هزار تومانی نوسان کند.

پس از چنین وضعیتی که در اواخر مهرماه ۹۹ وجود داشت، بازار کم‌کم تحت‌تاثیر انتظارات کاهشی قرار گرفت که به واسطه احتمال انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا ایجاد شد.

اکنون بیش از یک سال از آن موقعیت زمانی گذشته است و به نظر می‌رسد، بازار با موقعیت جدیدی مواجه شده است.

برخی معامله‌گران به این باور رسیده‌اند که رسیدن به یک توافق هسته‌ای با آمریکای دموکرات نیز دشوار است و به همین دلیل خریدهای خود را بیشتر کرده‌اند.

باور تحلیلگران فنی به آینده دلار

از نگاه تحلیلگران فنی درصورتی که دلار بالای خط ۳۰ هزارتومانی باقی بماند، احتمال افزایش قیمت بیشتر نیز در بازار ارز وجود دارد.

با این حال، شمار دیگری از فعالان باور دارند که بازار پس از مذاکرات دچار نوسانات هیجانی شده است و با برقراری آرامش در بازار، اسکناس آمریکایی به وضعیت تعادل زیر مرز ۳۰‌هزار تومانی بازخواهد گشت.

دیروز صرافی‌های بانکی نیز با قیمت‌های زیر ۳۰‌هزار تومان خرید وفروش‌های رسمی خود را صورت می‌دادند.

سایت سنا ریت که نرخ رسمی ارز را از سوی بانک مرکزی منتشر می‌کند، دیروز میانگین فروش نرخ ارز را ۲۷‌هزار و ۹۷۶ تومان درج کرده بود که بیش از ۲‌هزار تومان کمتر از نرخ بازار بود.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.