کد مطلب: ۵۶۰۸۹۳

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۶ تیر

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۶ تیر

در بازار دیروز افزایش قیمت دلار موجب شد که احتیاط در بازار سکه کمرنگ‌تر شود و معامله‌گران با جسارت بیشتری اقدام به خرید کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز سه‌شنبه در بازار ارز، خریداران دست بالا را داشتند. ساعت ۳بعدازظهر دیروز اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۵هزار و ۱۴۰تومان معامله شد که افزایشی ۱۳۰تومان نسبت به روز سوم هفته داشت. افزایش قیمت دلار موجب شد که احتیاط در بازار سکه کمرنگ‌تر شود و معامله‌گران با جسارت بیشتری اقدام به خرید کنند. به گفته فعالان، عامل اصلی رشد قیمت دلار، جوسازی نوسان‌گیران پیرامون حمله به یک پایگاه آمریکایی در عراق بود. به گزارش «ایرنا»، عصر دوشنبه یک حمله موشکی (با چند موشک) به پایگاه عین‌الاسد، محل استقرار نیروهای آمریکایی در غرب عراق، رخ داد.

معامله‌گران از دوشنبه‌شب در معاملات پشت خطی به این خبر واکنش نشان دادند،‌ ولی در نهایت،‌ اسکناس آمریکایی نتوانست خود را بالای محدوده ۲۵هزار و ۲۰۰تومان تثبیت کند. به گفته فعالان، تا زمانی که قیمت اسکناس آمریکایی زیر محدوده ۲۵هزار و ۲۰۰تومان قرار دارد، نباید به‌دنبال انجام خریدهای بلندمدت بود.

با وجود اینکه معامله‌گران افزایشی در روزهای اخیر در بازار چندان فعال نبوده‌اند، گرایش زیادی برای فروش‌های سنگین نیز در بازار وجود نداشته است. همین عامل موجب شد که در روز دوشنبه به‌رغم افت قیمت، نرخ فروش دلار به زیر محدوده ۲۴هزار و ۸۰۰تومانی نرود.

به اعتقاد بازیگران باتجربه ارزی، بازار در وضعیت گذار قرار گرفته است و تا زمانی که اسکناس آمریکایی از دامنه ۲۴هزار و ۸۰۰ تا ۲۵هزار و ۲۰۰تومان خارج نشود، خریداران و فروشندگان جدیدی به بازار وارد نخواهد شد.

گفته می‌شود در سمت معاملات حواله‌ای نیز حجم خرید و فروش‌ها کاهش پیدا کرده است و قیمت درهم عموما بین دامنه ۶هزار و ۸۰۰ تا ۶هزار و ۹۰۰تومان جابه‌جا می‌شود.

گفته می‌شود قطعی‌های برق موجب شده برخی از جابه‌‌جایی‌های حواله‌ای با تاخیر و سختی بیشتری صورت بگیرد و همین مساله انگیزه ورود این بخش از تقاضا برای ورود به بازار را تعدیل کرده است.

به گفته تحلیلگران فنی تا زمانی که قیمت حواله درهم زیر مرز ۷هزار تومانی قرار دارد، خریداران در بازار ارز داخلی احتیاط را کنار نخواهند گذاشت. با این حال،‌ در صورتی که از مذاکرات هسته‌ای اخبار مثبتی منتشر شود،‌ احتمال برگشت درهم به بالای مرز حساس یادشده وجود دارد.

نرخ حواله درهم یکی از مهم‌ترین متغیرهایی است که توسط معامله‌گران بازار ارز داخلی رصد می‌شود، به همین دلیل‌ مدیریت آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.