کد مطلب: ۵۶۵۶۸۶

پیش‌بینی قیمت دلار امروز دوم مرداد + آخرین قیمت دلار

پیش‌بینی قیمت دلار امروز دوم مرداد + آخرین قیمت دلار

در آخرین روز کاری تیرماه، دلار و سکه افزایش قیمت را تجربه کردند. روز سه‌شنبه، ۲۹ تیر، اسکناس آمریکایی ۱۳۰ تومان رشد را تجربه کرد و توانست خود را به عدد ۲۴هزار و ۵۵۰تومان برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آخرین روز کاری تیرماه، دلار و سکه افزایش قیمت را تجربه کردند. روز سه‌شنبه، ۲۹ تیر، اسکناس آمریکایی ۱۳۰ تومان رشد را تجربه کرد و توانست خود را به عدد ۲۴هزار و ۵۵۰تومان برساند. با ثبت رشد روز سه‌شنبه، میزان بازدهی اسکناس آمریکایی در تیرماه به ۳/ ۲‌درصد رسید که به شکل قابل توجهی کمتر از بازدهی خردادماه بود.

قیمت دلار در آخرین ماه بهار افزایش ۵/ ۴درصدی را به ثبت رسانده بود. به گفته فعالان، دلیل اینکه دلار در خردادماه بازدهی بیشتری را به ثبت رسانده بود، تعدیل آنی انتظارات برجامی معامله‌گران بود. در واقع خوش‌بینی‌ای که نسبت به احیای برجام صورت گرفته بود، به تدریج کاسته شد و خریدهای معامله گران زیاد شد.

با وجود شش روز تعطیلی پایتخت و استان البرز در کنار تعطیلی بازار سلیمانیه به علت عید قربان، پیش‌بینی کارشناسان از هفته پیش روی بازار ارز افزایشی است. گرچه روبرویی سیگنال‌های مثبت و منفی درروزهای پایانی دولت ادامه دارد اما به نظر می‌رسد سیگنال‌های منفی پرقدرت‌تر ارزیابی می‌شوند.

شروع صعودی بازار پس از تعطیلات

البته کامبیز افسری، کارشناس و فعالان بازار ارز، معتقد است در افزایش نرخ دلار آن هم در روزهای تعطیلی معاملات رسمی، علاوه بر شاخص‌های پولی ناآرامی‌های خوزستان هم نقش داشته است.

آنطور که افسری می‌گوید معامله‌گران خوزستان را به علت تمرکز منابع نفنی در آن، قلب اقتصادی ایران می‌دانند پس هر نوع ناآرامی سیاسی یا اجتماعی در آن بی‌شک می‌تواند به بازار سیگنال منفی منتقل کند.

از همین رو او پیش‌بینی می‌کند بازار ارز در روز دوشنبه افزایشی آغاز شود و توضیح می‌دهد: «من حتی احتمال رشد شارپی نرخ را هم می‌دهم اما باز هم بستگی دارد به اتفاقات چند روز پیش‌رو. اگر مسئولان بتوانند سریعتر مشکل مردم خوزستان را با آرامش و درایت حل کنند احتمالا دلار با شیب کمی افزایشی می‌شود اما اگر اتفاقات بدی رخ دهد و برخی کشورهای اطراف هم از شرایط سواستفاده کنند، احتمال رشد شارپی قوی می‌شود».

دنیای اقتصاد نوشت:

در اولین ماه تابستان، در سمت وسوی انتظارات سیاسی اتفاق معناداری رخ نداد؛ ولی سطح خریدها محدودتر شد و رشد قیمت دلار نیز نسبت به خردادماه کاهش یافت. اسکناس آمریکایی پس از اینکه در اواخر اردیبهشت ماه به کانال ۲۱ هزار تومانی برخورد کرد، با هجوم خریداران مواجه شد و در انتهای بهار توانست خود را در کانال ۲۴هزار تومانی قرار دهد.

دلار در تیرماه در مقطعی توانست تا بالای محدوده ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کند؛ ولی در روزهای انتهایی ماه عمدتا در کانال ۲۴هزار تومانی حرکت کند. این ارز که در ۳ روز ابتدایی هفته گذشته افت قیمت را تجربه کرده بود، روز سه‌شنبه توانست وارد فاز صعودی شود و بالای سطح حمایتی ۲۴‌هزار و ۵۰۰تومان به کار خود پایان دهد.

رشد آخرین روز کاری دلار و قرار گرفتن بالای حمایت یادشده اهمیت زیادی داشت؛ چرا که انتظارات کاهشی را در بازار پایین آورد. البته برخی معامله گران عنوان می‌کردند که به‌دلیل تعطیلات کرونایی، حجم معاملات در روز سه‌شنبه بسیار پایین آمده بود و جریان خرید و فروش ها بیشتر در فضای غیررسمی قرار داشت. روز پنج‌شنبه نیز به‌دلیل تعطیلی بانک‌ها و صرافی‌ها، معاملات زیادی در جریان نبود. با این حال، در بازار پشت خطی تمایل بیشتری برای خرید وجود داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.