کد مطلب: ۴۹۱۰۳۰

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۲ آبان ۹۹ / خبرهای مثبت به بازار

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 22 آبان 99 / خبرهای مثبت به بازار

روز گذشته در حالی که دلار در بازار آزاد در حوالی ۲۷ هزار و ۳۰۰ تا ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان بود، قیمت این ارز در صرافی‌های بانکی بین ۲۷ تا ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته در حالی که دلار در بازار آزاد در حوالی ۲۷ هزار و ۳۰۰ تا ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان بود، قیمت این ارز در صرافی‌های بانکی بین ۲۷ تا ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد اقتصادنیوز نوشت: خبرها حکایت از آن دارد که با آزاد سازی قیمت در نیما عرضه و تقاضا در بازار آزادانه انجام می شود از همین رو روند در این بازار کمی رو به افزایش است. ظاهرا نرخ حواله درهم در نیما در محدوده 7 هزار تومان است. این نرخ از قیمت دلاری حمایت می کند که نهایتا در میانه کانال 25 قرار دارد. در مقابل بازار روز گذشته با نرخ 27 هزار و 600 تومانی بسته شد دلیل این فاصله به نرخ حواله درهم در بازار باز می گردد. با توجه به نرخ حواله درهم در بازار فردایی به نظر می رسد دلار امروز نوسان جدی نداشته باشد. گرچه قیمت ها پشت خطی حکایت از نزول دلار به ابتدای مرز 27 هزار تومان دارد. از این رو به نظر می رسد قیمت دلار در بازار امروز که نیمه تعطیل است نوسان رو به پایین داشته باشد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: رئیس‌جمهور دیروز عنوان کرد، هر کجا ببینیم شرایط برای لغو تحریم آماده است از آن استفاده خواهیم کرد؛ هدف‌ ما از بین بردن تحریم‌های ظالمانه است. چنین صحبت‌هایی در بازار اینگونه برداشت شد که ایران حاضر به مذاکره با دولت جدید آمریکاست تا با استفاده از آن تحریم‌ها را لغو کند. البته صحبت‌های روحانی می‌توانست چنین معنایی را هم لزوما به همراه نداشته باشد؛ چرا که در بطن صحبت‌های او یک شرط وجود داشت: «هر کجا ببینیم شرایط آماده است.» مشخص نیست مقصود رئیس‌جمهور چه شرایطی است. با این حال، فعالان ارزی تا حدی از صحبت‌های روحانی برداشت مثبتی داشتند.

در کنار این، روز گذشته به نقل از وزیر امور خارجه عنوان شد که مذاکرات خوبی با پاکستان صورت گرفته و ممکن است از طریق یک معبر مرزی معاملات تهاتری صورت بگیرد. معاملات تهاتری از این جهت برای بازار اهمیت دارد که موجب می‌شود فشار تقاضای کمتری به بازار آزاد وارد شود. ایران احتمالا می‌تواند در ازای فروش نفت، فرآورده‌های نفتی و… اقدام به ورود کالاهای اساسی خود کند. در این مبادلات، ارزی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد که قیمت‌ها را تحت فشار قرار دهد.

در حالی که دیروز خبرهای مثبت در بازار مورد توجه قرار گرفت، معامله‌گران ارزی نیم‌نگاهی نیز به اخباری که می‌توانستند جهت قیمت‌ها را صعودی کنند، داشتند. به‌عنوان مثال، آنها به‌طور مرتب به پیام‌هایی اشاره می‌کردند که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا یعنی ترامپ در توییتر منتشر می‌کرد و خبر از تقلب احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌داد.

به نظر می‌رسد تا زمانی که خروج ترامپ از کاخ سفید قطعی نشود، نوسان‌گیران از صحبت‌های او برای بالا بردن شدت نوسان در بازار داخلی استفاده خواهند کرد. این در حالی است که به نظر می‌رسد بازارساز می‌خواهد حداکثر مرز ۲۸ هزار تومانی را به‌عنوان سقف جدید قیمت دلار معرفی کند و به معامله‌گران سیگنال بدهد که با نزدیک شدن به این مرز اقدام به فروش کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلار باید بشود هزار تومان زمان اول انقلاب ۱۱۳ دلار برابر بود با ۱۰۰۰ ریال . آنها اقتصاددان بودند

  • علی از رشت

    به نظر من طلا بهتر از دلاره،دلار خیلی سیاسیه ،ممکنه تا چهل هزار بره وممکنه تا پانزده هزار تومان پایین بیاد ریسکش بالاست

    • ناشناس

      باهوش طلا هم با دلار بالاپایین میره

  • ناشناس

    دوستان عزیزان سروران . خواهشا اگه دلار و سکه دارید زود بفروشید که بدجور متضرر میشوید . دلار میاد تا ۲۲ تومان . و دیگه بالا نمیره پولتون رو از دلار و سکه بیرون بکشید . الان بهترین جا برای سرمایه گذاری بازار بورسه چون با ریزشی که کرده قیمتها در کف قرار دارند و دیگه پایینتر نمیرن . دولت با تغییر سیاست و رویه خودش دوباره به بورس توجه میکنه و برای جمع اوری نقدینگی و جبران کسر بودجه خودش .بورس را دوباره صعودی میکنه و این صعود تا آخر سال ادامه داره . بهترین موقع ورود به بورس الان است قیمتها خیلی ارزان شدند . بورس از شنبه به بعد صعودی و سوددهی زیادی داره.

    • ایرانی

      دوست عزیز نگران سرمایه دلار دارها و سکه دارها هستی یا داری برای بورس و سهام تبلیغ میکنی؟

    • ناشناس

      بورسی که با دخالت و تنفس مصنوعی دولت بخواد جون بگیره باید از هم اکنون براش فاتحه خواند

    • مهران

      داستان بورسم یه مسالس، داستان دلار و طلا هم یه مساله و اونم اینه که صف کشیدن مردم و بدختی های دیگه که دودش تو چشم همه میره، واقعا متاسفم برای کوته فکران مملکت، بس کنید توروخدا، با یک یا دو میلیون تومن سود به هیچ جا نمیریسید جز بدبخت کردن ملت

  • ناشناس

    متاسفم برای همتون ملک بخرین حتی شده یک متر خاک ضرر نیست توش از خاک هم بلندت میکنه

  • ناشناس

    باهوش ها ملک میخرن حتی یک متر

    • ناشناس

      بازار ملک وقتی می خوابه دیگه دو سه سال طول نیکشه بیدار شه و نمی تونی هر وقت نساز داشتی بفروشی ،اونموقل هم دلالان و بنگاهی ها میبینند مجبوریت داری مفت از چنگت در میارند .کمرشون بشکنه الاهی …

  • سعید

    الان فقط زمان خرید سهام است چون قیمت سهام مفت شده و این قیمتها میرود که در ذهنها خاطره شود اگر توانستید شنبه حتما سهام بخرید بخصوص دارویها چون با دلار ۴۲۰۰ مواد اولیه را خریداری کردن و الان با دلار ۱۱ هزارتومان در حال فروش هستند و در بعضی از داروها بادلار نیمایی داروها را میفروشند .چه بسا بیشتر

  • ناشناس

    فقط زمین و مسکن بخرین، کسی پشیمان نمیشه، طلا و دلار و سهام هیچ ارزشی نداره، چون طلا و دلار و سهام همیشه بالا و پایین میره و نوسان داره، ولی مسکن و زمین همیشه روند صعودی داره،موفق باشید، نیک

  • علی

    یعنی متاسفم واسه افررادی که اینجا سرقیمت دلار و طلا معامله میکنن مومن ها این دلار اگه واسه شما پول میاره جون خیلی از بیمار ها به اون بسته داروهایی هست که تو بازار با دلار ازاد باید بخرن تا زنده بمونن انصاف داشته باشید دعا کنید بیاد پایین فکر جیب خودتون نباشید فرض کنید یکی از این بیمار هاهم شما دارید

  • مهران

    مردم تورو خدا انقدر نرین واسه دلار و طلا صف بکشید و بخاطر یکی دو تومن سود کل ملتو تو بدبختی و فلاکت انداختیدَ، #صف_کشیدن_بس_است

  • یک هموطن

    من که آرزویم اینه دلار یورو و کلا ارز برگرده به جای سابق خودش و ارزون بشه. اونوقت ببینیم گرون فروشها برای گرون فروختن اجناس دیگه چه بهانه ای دارند. ما باید اول خودمون به خودمون رحم کنیم.