کد مطلب: ۵۳۹۵۷۲

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

در بازار ارز قیمت دلار دوباره به کانال ۲۲ هزار تومان برگشت و فرضیه ناپایدار قیمت ها در کانال ۲۰ هزار تومان دوباره تایید شد. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار ارز قیمت دلار دوباره به کانال ۲۲ هزار تومان برگشت و فرضیه ناپایدار قیمت ها در کانال ۲۰ هزار تومان دوباره تایید شد. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

دنیای اقتصاد درباره بازار دلار نوشت:

خبرهای مذاکره‌ای مخالفان دولت

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرس تی‌وی مطلع شد آمریکا با اصرار بر عدم لغو ۵۰۰ تحریم برجامی، عامل گره‌خوردن مذاکرات در وین است. بر اساس آنچه پرس تی‌وی گزارش کرده است، باقی‌ماندن تحریم این ۵۰۰ نهاد و فرد باعث می‌شود که ایران نتواند از منافع اقتصادی برجام استفاده کند. این گزارش افزوده است؛ زیاده‌خواهی آمریکا در این راستا، بر‌خلاف ماده ۲۹برجام، مانع عادی شدن روابط تجاری و اقتصادی ایران با جهان خواهد شد. از نگاه فعالان، بازار دیروز این خبر را با توجه به طولانی‌تر شدن روند مذاکرات جدی‌تر گرفت و در مسیر افزایشی حرکت کرد.

دام نوسانات تا انتخابات

مشخص نیست کدام گروه یا دسته در حال‌حاضر سیگنال صحیح را به معامله‌گران ارزی ارسال می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد تا زمان انتخابات ریاست جمهوری، در صورتی‌که در توافقات هسته‌ای اتفاق جدیدی رخ ندهد، اخبارهای مثبت و منفی زیادی به بازار مخابره شوند. در این شرایط احتمال دارد که سرعت خرید و فروش‌ها شدت بگیرد و معامله‌گران با احتیاط بیشتری در بازار فعالیت کنند.

به‌نظر می‌رسد کمتر کسی طی یک ماه آینده دست به خرید و فروش‌های بلندمدت بزند، ولی‌ نوسان‌گیران با قدرت بیشتری در بازار ظاهر خواهند شد. در این شرایط، به‌نظر می‌رسد بازارساز وظیفه دارد یک کریدور قیمتی برای دلار تعریف کند و اجازه ایجاد تغییرات شدید را به نوسان‌گیران ندهد. بازارساز بهتر است قیمت دلار را به یک کف و سقف مشخص هدایت کند و نوسانات را در آن‌ مدیریت کند. اگر بازارساز اصرار کند که قیمت‌ها را با ارزپاشی پایین بیاورد، ممکن است با حملات سفته‌بازانه مواجه شود. بازار ارز بیش از هر زمانی نیاز به ثبات دارد، نه رفت و برگشت‌های قیمتی شدید.

در ۱۵ روز گذشته، دلار در ابتدا از کانال ۲۴ هزار تومان به زیر کشیده شد‌ و تا محدوده ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومانی افت کرد. پس از آن طی ۳ روز به بالای ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. چنین نوسانات شدیدی، بار دیگر توجهات به سوی بازار ارز را بیشتر می‌کند و آن را به‌عنوان مکان مناسبی برای سفته‌بازی مورد توجه افراد قرار خواهد داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.