کد مطلب: ۴۸۴۱۸۷

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۳ مهر ۹۹ / قیمت دلار امروز کاهشی است؟

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۳ مهر ۹۹ / قیمت دلار امروز کاهشی است؟

دیرروز ۲۲ مهرماه، خبری از نوسان های سنگین در بازار ارز و سکه نبود و معامله گران در وضعیت استراحت قرار داشتند. اما اما بازار ارز چگونه پیش می‌رود؟ آیا قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبرهای دیروز که به نظر می‌رسد روی قیمت دلار اثرگذار باشند، عبارتند از: واکسن کرونای ایرانی، توافق ایران و عراق و آغاز تردد تانکرهای سوخت و نتایج نظرسنجی که نشان از عقب ماندن ترامپ می‌دهد. از سوی دیگر چند روزنامه از کاهش احتمالی قیمت دلار در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

همچنین اقتصادنیوز نوشت: در روزی که خرید و فروش‌ها کمتر از روزهای قبل بود، صرافی ملی قیمت فروش دلار را به بازار آزاد بسیار نزدیک کرد. بعدازظهر امروز صرافی ملی قیمت فروش دلار را ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان ثبت کرد که هزار و ۱۰۰ تومان بیشتر از روز دوشنبه بود. با این حال، نکته عجیب‌تر، فاصله زیاد نرخ خرید این صرافی از رقم فروش بود. عدد ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومانی در مقابل نرخ خرید بیانگر آن بود که این صرافی ۲ هزار و ۲۰۰ تومان زیر نرخ فروش بازار، حاضر است که اقدام به خرید ارز کند.

از چنین فاصله‌ای می‌توان دو برداشت داشت. اول اینکه ممکن است بازارساز تصور داشته باشد که قیمت‌های بالای ۳۰ هزار تومان برای دلار ارزش خرید ندارد؛ در نتیجه بیشتر ترجیح می‌دهد نزدیک به نرخ بازار اقدام به فروش ارز خود کند، ولی تمایلی به خرید ارز ندارد. برداشت دیگر این است که صرافی‌های بانکی تصور می‌کنند، در شرایط فعلی افراد عادی زیادی حاضر به فروش دلار نیستند؛ از نگاه آنها در چنین شرایطی، بالا بردن نرخ خرید ممکن بود چنین تصوری را برای بازار ایجاد کند که ارقام فعلی نقاطی با ریسک بالا برای خرید ارز نیستند.

اگر قیمت دلار رو به سوی اعداد بالاتر داشته باشد، استراتژی بازارساژ در مورد پایین نگه داشتن نرخ خرید اشتباهی فاحش خواهد بود. با این حال، اگر قیمت ارز در آینده دچار کاهش شود، سیاست بازارساز در قیمت‌گذاری صرافی‌ها به درستی عمل کرده است.

حالا باید دید تمام این خبرها می‌تواند قیمت دلار را امروز در یک روند کاهشی قرار دهد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • دکتر پدرام استاد دانشگاه

    هر موقع صرافی بانک ملی یک اختلاف قیمت زیاد بین خرید و فروش درست میکنه یا Rate بین یورو به دلار را یک جوری میزنه که با Rate بین المللی همخوانی نداره پشت سرش یک جهش قیمتی شدید در قیمت دلار و یورو اتفاق میفته. این را من بارها دیده ام.

    • ساسان

      مرگ بر امریکا

  • وزیری سبد جلال

    در ایران امکان پیش بینی هیچ موردی نیست ولی برای ارز از بیسواد با سواد دانا و نادان می داند ک ارزش پول ملی کاهش و ارز افزایش مییابد مگه قرار بود بر عکس باشد؟!

  • ناشناس

    سلام اگر روند بیماری بسوی بدتر شدن باشد پیش‌بینی و انتظار بازگشت بهبودی و تندرستی را دارید،؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    ارزش پول ملی بله روبه کاهش چون با اقتصادهای بزرگ در ارتباط جدی نیستیم.ولی یک حدی داره مشتی پراید چ و
    س 150میلیون مثل اینکه خیلی دلار خریدی و سود می کنی اگه بره بالا ولی الان دور دور بورس داره میشه دوباره.

  • ناشناس

    اونایی که چند وقت پیش دلار طلا خریدن امروز سودشو بردن
    اونایی که مثل من تو بورس بودن ضرر
    وقتش رسیده دلار هارو با قیمت پایین بفروشین به دولت بلایی که سر ما اوردن ?