کد مطلب: ۴۹۶۰۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱۲ آذر ۹۹ / روند ارز احتمالا برمی‌گردد

پیش‌بینی قیمت دلار فردا 12 آذر 99 / روند ارز احتمالا برمی‌گردد

قیمت دلار در بازار آزاد امروز بیش از 26300 تومان و دلار صرافی ملی ۲۵620 تومان بوده است.این دو نرخ روز گذشته به ترتیب 25500 تومان و 25000 تومان بود. آیا این روند رشد به ترتیب 3 و 2.5 درصدی در نرخ بازار و صرافی ملی ممکن است فردا هم تکرار شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز علی ربیعی، سخنگوی دولت با بیان اینکه برای آرامش موجود در بازارها تعادل در بازار ارز مورد توجه است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ نرخ ارز به طور منطقی و فارغ از افزایش‌های ناشی از تاثیر فضای روانی و قیمت واقعی پیش‌بینی شده است، حتی ارز مورد نیاز برای تامین کالاهای اساسی پیش‌بینی شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور نیز با اشاره به متکی نبودن به نفت در بودجه جاری سال آینده، گفت: دشمن به هدف اصلی ترسیم شده برای تحریم‌ و جنگ اقتصادی که فروپاشی اقتصاد ایران بوده دست نیافت و با قدرت می‌توانیم اذعان کنیم که آثار تحریم‌ها خنثی شده است.

همچنین روز گذشته اعلام شد اعضای ارشد شورای روابط خارجی اروپایی با صدور بیانیه‌ مشترکی از دولت‌های اروپایی خواستند تا با همکاری یکدیگر زمینه بازگشت دولت جو بایدن به برجام را فراهم کنند.

جدی‌تر شدن بازگشت آمریکا به برجام و همچنین جدی‌تر شدن اخبار مربوط به توزیع گسترده واکسن کرونا هرکدام سیگنال‌هایی برای نزولی شدن روند قیمت دلار هستند.

اما آیا این بار بازار ارز طبق انتظار عمل خواهد کرد یا اینکه متاثر از ریسک سیاسی چند روز اخیر مجددا روند صعودی در پیش خواهد گرفت؟ با توجه به نوسان قابل توجه امروز بعید به نظر می‌رسد بازار ارز فردا از سیگنال‌های اقتصادی تبعیت نکند و روند نزولی به خود نگیرد.

آخرین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Farshad Rouhani

    دیگر قاچاق صرف نمیکند !
    این بدبخت ها که ۲۰ میلیارد دلار قاچاق وارد میکردند چکار کنند ؟
    کارخانه های داخلی هم مجبورند زحمت بکشند و بازار داخلی را سیر کنند و هم با صادرات رقابتی تر سود هنگفت در بیارند … ایجاد کار و ثروت و ابرو رفتن بیوکراسی قراضه و مدیران فاسد که باید اخراج شوند جای خود !
    عجب روزگاری شده !
    اهان … مهاجرت معکوس هم هست … داد و بی داد .
    حتی گوجه فرنگی و خیار هم صادر میکنند… درآمد مفت نفت هم که به کارمندان ناکارآمد رشوه گیر هم دیگر نیست .
    عجب !
    کار کیست ؟

  • م.ر

    وقتی قیمتهای باورنکردنی را دربازار که هر روز گرانتر ازدیروز میشوند را به هاش دست وپنجه گرم میکنیم .تعجب از اینم که دلار از مرز 40 هزار تومان عبور نکرده.یک شانه تخم مرغ میدونید چنده؟

    • ناشناس

      ?سیاست جدید وزارت صمت درباره گرانی کالاها?وزیر محترم صنعت فرموده اند وقتی عرضه و تقاضا متعادل نیست قیمت‌ها افزایش می‌یابد و حضور ناظران ( هرگونه کنترل) بی‌معناست….
      *# درست گفته
      چه عجب یه نفر پیدا شد دوکلمه از اصول علم اقتصاد گفت اخه قبلا گفته شده اقتصاد و اصول اش ببخشید ها مال ادم ها نیست !!
      بهرحال گفته جناب وزیر درسته این درس اول کتاب اقتصاد است.
      در حقیقت این عرضه و تقاضا برای کالاست که قیمت را تعین.میکند نه زور و فشار بر بازار و کنترل ….
      در مورد دلار و ارز هم همینه چون دلار و ارز هم یک نوع کالاست, اصولا هر چیزی که برایش عرضه و تقاضا وجود دارد یک نوع کالاست چه تولید شود چه از خارج وارد شود*#

  • ناشناس

    حقوق یک روز کارگر ساده آمریکایی ۱۰۰دلار هست.برابر با یک ماه کارگر ایرانی.متاسفانه ما اصلا دولت نداریم

    • ناشناس

      حقوق متوسط تو آمریکا 100 دلاره نه کارگر ساده.
      ولی در کل ما بدبدختیم

    • سرباز وطن

      اینم باید بگید هزینه های جاری زندگی در امریکا چطوری و میوه دانه ای و بنزین ب قیمت ایران لیتری ۷ هزار تومنه
      الکی ندونسته حاشیه نسازین بفهمین بعد حرف بزین
      منزقی و عقلی

    • ناشناس

      اگه من بجا اونا بودم میومدم تو ایران شرکت و کارخانه میزدم اینجا کارگر رایگان هست..

  • سید علی

    صد در صد ارز دوباره به 30 هزار خواهد رسید و از آن نیز عبور خواهد کرد ، در شرایط بهتر از این چنین بوده ، حالا که دیگر مشخص است.

  • اوکان آرادوف

    متاسفانه دولت سال گذشته هم می‌گفت قیمت ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان برای ارز منطقی نیست قیمت واقعیش زیر۹۰۰۰ تومنه ولی الان چی ۲۶۰۰۰ هزارشده و روند صعودیه الان برگشت به کانال ۲۴۰۰۰ تومن شده ارزوی محال.

    • ناشناس

      الان دیگه تمام اجناس براساس دلار ۲۶۰۰۰هزاتومان قیمتت گذاری شدند پس این وسط دلار ۴۲۰۰ جیب کی میره ایا کسی بود که کند یاری ملت

  • شاکری

    آقاین نماینده دلارهاشون روی دستشون مونده بود. طرحی تصویب کردند دیروز که دلار رو به ۵۰ هزار تومن برسونند‌. کسی هم کاری بهشون نداره. توی مملکت ما هر مسولی هر کاری دلش بخاد میکنه

  • ناشناس

    نرخ دلار تا اواخر آذرماه، از مرز ۳۰ هزار تومان عبور می‌کند و تا اواسط دی ماه تا ۳۴ هزار تومان هم بالا می رود و سپس تا آخر سال۹۹ ثابت می ماند . به همراه نوسانات بسیار کوچک و ناچیز .

  • ناشناس

    قیمتش میاد پایین،نماینده با این طرح الکی فقط خواستن دلارای خودشونو بفروشن تا ضرر نکنن

  • ناشناس

    هیچ دلیلی برای گران شدن دلار نیست

  • ناظر

    نه بالا میره نه پایینی میاد کیش و مات