خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۷۴۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱۸ آذر ۹۹ / ثبات ارزی احتمالا ادامه دارد

پیش‌بینی قیمت دلار فردا 18 آذر 99 / ثبات ارزی احتمالا ادامه دارد

قیمت دلار در بازار آزاد امروز به ۲۵800 تومان و قیمت دلار صرافی ملی به 25600 تومان رسیده است. این دو قیمت دیروز ۲۵۸۵۰ و ۲۵۶۰۰ تومان بود. آیا این ثبات نسبی در فردا هم ادامه خواهد یافت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تداوم احتمالی توزیع دلار 4200 تومانی در سال آینده که توسط معاون اول رئیس جمهور اعلام شده است، بهبود آمار جانباختگان روزانه کرونا به زیر 300 نفر در روز، همکاری‌های نفتی ایران و ونزوئلا و ادامه یافتن اخبار مربوط به بازگشت بایدن به برجام هرکدام سیگنال‌های ثبات‌بخشی برای بازار ارز هستند.

با این حال امروز رئیس کل بانک مرکزی گفت: خرید واکسن کرونا(covax) بایستی ازمسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز به خاطر تحریم غیرانسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

این سیگنال‌های کاهشی و افزایشی در بازار ارز قبلا نیز قابل مشاهده بود. پیش از این دنیای اقتصاد نوشته بود: در بازارهای جهانی، دلار سیر نزولی گرفته است؛ ولی روند این ارز در بازار داخلی تا انتهای پاییز تا حد زیادی به رفتار معامله‌گران در مرز ۲۶ هزار تومانی بستگی دارد؛‌ درصورتی‌که دلار از مرز یادشده عبور کند، سناریوهای افزایشی فعال خواهد شد که سقف بالای ۲۷ هزار تومان را هدف گرفته‌اند. درصورتی‌که بازار پشت خط یادشده باقی بماند، دو سناریوی ثبات یا ریزش قیمت فعال می‌شود. فعالان تصور می‌کنند کف محکم تا یلدا کانال ۲۴ هزار تومانی خواهد بود. تسویه دلاری شرکت‌ها در مقابل کاهش تنش‌های سیاسی دو عامل متناقض در روند آینده بازار خواهند بود.

با این روند به نظر می‌رسد بازار ارز احتمالا روزهای باثباتی را پیش‌رو داشته باشد. آیا قیمت دلار طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.